فرماندار رفسنجان:

ضرورت توجه بیشتر بر فعالیت و سکونت افاغنه در رفسنجان

  • شناسه خبر: 176088
ضرورت توجه بیشتر بر فعالیت و سکونت افاغنه در رفسنجان

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه باید در نحوه فعالیت و سکونت اتباع افاغنه در شهرستان قانونمندتر برخورد کرد گفت: وظایف خود را باید در کنار همدیگر و براساس قوانین، برای مردمی که به کشور ما پناهنده شدند انجام دهیم.

خانه » آخرین اخبار » ضرورت توجه بیشتر بر فعالیت و سکونت افاغنه در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ مجید فصیحی هرندی ظهر امروز در مراسم معارفه مسئول جدید مهمانشهر رفسنجان اظهار داشت: شهرستان رفسنجان مردمی با گذشت، پاک سرشت و مهربانی دارد که سال های سال میزبان مردم مظلوم افغانستان است.
فرماندار رفسنجان از لشکر فاطمیون دلدادگان حرم اهل بیت (ع) که تبعه افغانی هستند یاد کرد و تصریح کرد: سعی می شود با مطالعه دقیق و کارشناسی یک سری قوانین وضع شود و جمهوری اسلامی بر اساس پروتکل ها سعی کرده به وظایف خود در قبال پناهندگان افاغنه عمل کند.
وی با بیان اینکه سازمان های بین المللی باید بیشتر به تکالیف خود واقف باشند و عمل کنند افزود: قریب ۷ هزار دانش آموز تبعه افغانستانی در رفسنجان مشغول به تحصیل هستند از هر ۷ نفر دانش آموز یک نفر از تبعه افغانستان است و آموزش های آنها همسطح دانش آموزان مدارس شهرستان است.
هرندی خاطرنشان کرد: دانشجویان افغانی از طریق بورسیه، سازمان های خصوصی و برخی از آنها از طریق کنکور وارد دانشگاه می شوند.
فرماندار رفسنجان عنوان داشت: مجوز فعالیت کانون آموزشی برای دانشجویان تبعه افغانستان در دانشگاه وجود دارد، در کل شرایط به گونه ای فراهم است که هیچ محدودیت و تبعیض برای فعالیت آموزشی دانشجویان افاغنه وجود ندارد.
وی ادامه داد: در خصوص بهداشت و درمان هم دانشگاه علوم پزشکی از ابتدا تا الان سعی کرده بهترین خدمات درمانی و پایش سلامت را برای ساکنین مهمانشهر رفسنجان به وجود آورد و از هیچ خدماتی هم دریغ نکرده است.
فصیحی هرندی یادآور شد: وجود آمار زیاد افاغنه در شهرستان می تواند آسیب هایی را نه تنها برای شهرستان بلکه برای خود افاغنه به دنبال داشته باشد در خصوص مسائل مربوط به آنها از قبیل ورود و خروج ، بیمه، مسائل تجاری و حقوقی و …اتباع از طریق دستگاه های متولی و قوانین بین المللی که وجود دارد اقدام شده و به برخی مسائل که رسیدگی نشده رسیدگی خواهد شد.
فرماندار رفسنجان با بیان اینکه باید در نحوه فعالیت و سکونت اتباع افاغنه در شهرستان نظام مندتر برخورد کرد گفت: در کنار همدیگر و براساس قوانین باید وظایف خود را برای مردمی که به کشور ما پناهنده شدند انجام دهیم.
انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان معارفه مسئول مهمانشهر رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان