خانه خشتی گزارش می دهد؛

موکب خاتم الانبیاء رفسنجان؛ دیروز سیل، امروز خط مقدم مبارزه با کرونا، فردا اربعین حسینی / تصاویر

  • شناسه خبر: 175864
موکب خاتم الانبیاء رفسنجان؛ دیروز سیل، امروز خط مقدم مبارزه با کرونا، فردا اربعین حسینی / تصاویر

در کنار همه جهادگران سلامت از گروه های مختلف مردمی و جهادی که در کنار مدافعان سلامت در جبهه مبارزه با کرونا می جنگند، موکب های اربعین حسینی نیز میدان را خالی نگذاشتند.

خانه » اجتماعی » موکب خاتم الانبیاء رفسنجان؛ دیروز سیل، امروز خط مقدم مبارزه با کرونا، فردا اربعین حسینی / تصاویر

به گزارش خانه خشتی؛ موکب خاتم الانبیاء رفسنجان جهادگونه و خودجوش از نخستین روزهای مبارزه با کرونا وارد میدان شد و در کنار مجموعه بهداشتی و درمانی شهرستان قرار گرفت و در جبهه مبارزه با کرونا سهم خود را ادا کند.

علی میربابایی مسئول موکب خاتم الانبیاء رفسنجان در گفتگو با خانه خشتی در تشریح فعالیت های ای موکب اظهار کرد: از اسفند ۹۸ (زمانیکه شهید سردار قاسم سلیمانی فرمان جهاد صادر کرد) غیر از کارهایی که در زمینه موکب انجام می گرفت موکب خاتم الانبیاء رفسنجان پس از کارهای جهادی از جمله کمک رسانی به سیل زدگان خوزستان، گلستان، خدمت رسانی در مراسم اربعین نجف و کربلا، ارائه خدمات به مردم در مراسم شهادت و ولادت امام رضا (ع) در مشهد و فعالیتهایی در رفسنجان، در مراسم تشییع و اربعین سردار دل ها نیز خدمات رسانی خود را ادامه داد.


وی بیان داشت: این موکب در مرحله شیوع ویروس کرونا با کمک گرفتن از پتانسیل خود، در پشت صحنه به کمک تیم پزشکی و درمانی شهرستان آمد تا در جلوگیری از شیوع این بیماری نقشی داشته باشد.
میربابایی با بیان اینکه از ۱۶ اسفند ماه این موکب برای ضدعفونی کردن شهر وارد عمل شد گفت: توسط ۸ گروه در دوشیفت صبح و عصر  دستگاه های خودپرداز در سطح شهر رفسنجان ضدعفونی می شود و این اقدام مستمر انجام می شود.
مسئول خاتم الانبیاء رفسنجان گفت: کار ضدعفونی کردن شهر با همکاری شهرداری، خیرین و شرکت همگامان مس با ۱۸ تانکر با ظرفیت هر تانکر هزار لیتر تا ۶ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده، روزانه در دوشیف کاری انجام می شود.
وی عنوان داشت: یک سوم از محله های شهر رفسنجان برای ضدعفونی شدن به خادمین موکب خاتم الانبیاء واگذار شده است و این کار از چند روز از قبل عید شروع شده و همچنان ادامه دارد.
علی بابایی در ادامه به راه اندازی کارگاه تولید ماسک اشاره کرد و گفت: با همکاری بسیج دانشجویی،جامعه پزشکی و اتحادیه انجمن دانش آموزان اولین کارگاه تولید ماسک شهرستان در دبیرستان مرتضوی دایر شد و هزینه های این کارگاه توسط خیرین تامین می شود.


وی افزود: امروز هجدهمین کارگاه تولید ماسک به همت مردم و خیرین راه اندازی شد به این صورت که مواد و ملزومات اولیه ماسک را از جمله پارچه، کش و نخ را در اختیار ای کارگاهها که در حسینیه ها و پایگاههای بسیج در روستاها مستقر شدند، گذاشته می شود و کار تولید ماسک انجام می شود.
مسئول خاتم الانبیاء رفسنجان با اشاره به اینکه تنها در بخش نوق چهار کارگاه تولید ماسک راه اندازی شده است گفت: روزانه ۶ هزار ماسک در این کارگاهها تولید و جمع آوری می شود و برای استریلیزه شدن در اختیار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان قرار می گیرد و سپس توزیع می شود.
وی خاطر نشان کرد: ملزومات برای تولید ۲۰۰ هزار ماسک آماده شده تا کارگاه های جدید مصالح لازم را برای تولید داشته باشند.
مسئول موکب خاتم الانبیاء رفسنجان در پایان ضمن درخواست کمک و همراهی از مردم خاطرنشان کرد: کار تولید ماسک در کارگاههای موکب تا هر زمان که لازم باشد ادامه خواهد داشت.

خادمین موکب خاتم الانبیاء رفسنجان در این ایام در کنار سایر گروه های جهادی صحنه هایی را می آفرینند که در ادامه گوشه ای از آن را می بینید:

انتهای پیام.

برچسب ها:
کرونا موکب اربعین موکب خاتم الانبیاء رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان