استاد حوزه و دانشگاه:

تدبر در قرآن عامل نجات جامعه از فتنه هاست/ اجرای گام دوم انقلاب با بصیرت و تدبر در قرآن

  • شناسه خبر: 174801
تدبر در قرآن عامل نجات جامعه از فتنه هاست/ اجرای گام دوم انقلاب با بصیرت و تدبر در قرآن

استاد حوزه و دانشگاه گفت:تدبر در قرآن عامل نجات جامعه از فتنه ها دانست تدبر در قرآن می تواند دست شما را در دست ولی فقیه بگذارد، اگر بخواهیم در خط ناب قرآن و اسلام حرکت کنیم باید برنامه برای تدبر کردن داشته باشیم.

خانه » سیاسی » تدبر در قرآن عامل نجات جامعه از فتنه هاست/ اجرای گام دوم انقلاب با بصیرت و تدبر در قرآن

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام حسین صبوحی صبح امروز در همایش بزرگ قرآنی تدبر در سوره حدید در محل تالار خیام دانشگاه ولی عصر (ع) رفسنجان اظهار داشت: دهه فجر یادآور مقام و شان امام راحل و شهدای انقلاب است و هر چه که داریم مرهون مجاهدت های شهدای انقلاب است.
وی با اشاره به اینکه گام دوم انقلاب گام بزرگ و جدی در عرصه قرآن است بیان داشت: در گام اول انقلاب که چهل سال گذشته توجه و ارتباط ما با قرآن بیشتر شده است چه بسا مجالس و محافلی در عرصه های مختلف قرآنی شکل گرفت و دانش آموزان، دانشجویان و خانواده ها با قرآن آشنایی بیشتری پیدا کردند.
صبوحی تصریح کرد: در آغاز گام دوم انقلاب باید با انرژی و عزم بیشتری و با بیداری و بصیرت گام برداریم باید به دنبال این باشیم که چه چیزی در عرصه قرآن جایش خالی است.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در حوزه قرآن نیاز به تحول و انقلاب داریم افزود: بعد از گذشته چهل سال از انقلاب باید در عرصه قرآن گام دوم را قوی تر برداشت.
وی با اشاره به اینکه دهه فجر امسال مزین به نام حضرت فاطمه زهرا (س) شده است و با تاکید بر خطبه فدکیه آن حضرت گفت: این خطبه از نظر شرایط آن زمان منحصر به فرد است، جامعه اسلامی بعد از رحلت پیامبر درگیر فتنه هاست در این وضعیت آن خطبه نورانی حضرت زهرا(س) تدبر در قرآن را یادآوری و ریشه فتنه ها را بیان می کند.
صبوحی تدبر در قرآن را عامل نجات جامعه از فتنه ها دانست و بیان داشت: تدبر در قرآن می تواند دست شما را در دست ولی فقیه بگذارد، اگر بخواهیم در خط ناب قرآن و اسلام حرکت کنیم باید برنامه برای تدبر کردن داشت وگرنه همان فتنه و آشوب دامن فرد را می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: چهل سال از انقلاب گذشته و در این چهل سال دستاوردهای زیادی از انقلاب به دست آمده در گام دوم انقلاب اگر با بصیرت حرکت نکنیم این حرکت متوقف یا به کندی پیش می رود گام دوم انقلاب روی دوش ماست وظیفه ماست قران را به سمت تدبر سوق دهیم.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: بعد از تدبر به مرحله تذکر می رسیم آن موقع است که چشم ها باز می شود، آن موقع است که انتخاب درست را انجام میدهیم، هر چه بر سرمان در جامعه می آید محصول رویکرد خودمان است.
وی ادامه داد: برکت بزرگ انقلاب این بوده است که سرنوشت در دستان خودمان است اما خودمان باید با ملاک های قرآنی حرکت کنیم و محصول انتخاب هایمان ممکن است جریان ها و افرادی باشند که حرکت را نه تنها تندتر نمی کنند بلکه کند تر هم خواهند کرد، سد راه انقلاب و اسلام و سد راه گفتمان قرآن در جهان می شوند و ما هم چشم و بسته به آنها رای خواهیم داد.
استاد حوزه و دانشگاه تاکید داشت: کورکورانه نباید حرکت کرد با تدبر در قرآن چشمان ما باز خواهد شد، چون قرآن کریم کتابی نیست که آمده باشد فقط ما را در عقاید هدایت نماید.
وی با اشاره به اینکه باید ملاک های قرآنی را بلد باشیم گفت: قرآن کریم در ابتدا سرمایه گذاری می کند ما را مسلمان کند که دست از شرک برداریم و بر اساس قیامت حرکت
کنیم و می خواهد عقاید و افکار ما را درست کند.
صبوحی با بیان اینکه قرآن کریم بعد از مسلمان کردن، ما را رها نمی کند گفت: خداوند جامعه مومنی می خواهد که با برنامه و هدف در راستای دین و قرآن داشته باشند ،قرآن کریم جامعه ی دینی می خواهد که در پشت سر رهبر الهی در راستای اهداف قرآن حرکت نمایند و هدف از آمدن انبیاءهم همین بوده است تا کل جهان زیرچم قرآن و آرمان ها آن قرار گیرد.
وی یادآور شد: بخش زیادی از آیات قرآن کریم که به سوره های مدنی معروف هستند برای این آمده است که دست ما را بگیرند یکی از این سوره ها حدید است شاهکار قرآن در این عرصه است.
وی افزود: سوره حدید سوره ای است که پایان آن به ایجاد قسط ،عدل و عدالت در جهان ختم می شود و همه جوامع اسلامی در برقراری عدالت قیام کنند تا هدف اصلی محقق شود.
صبوحی اذعان ابراز داشت: سوره حدید در چند گام ما را به هدف اصلی می رساند که برای عرصه قیام به قسط باید نگاه مهدوی باشد تا عالم منجی بشریت ظهور کند.
وی با اشاره به اول سوره حدید آیات ۷ تا ۱۵ گفت: این آیات ما را دعوت به ایمان و انفاق می کند و این ایمان و انفاق را با هم تلفیق می کند، با بشارت این آیات را تکمیل می نماید که منافق از دنیا نروید.
صبوحی ادامه داد: منافق ازدنیا رفتن خطری است که تا اخر ما را تهدید می کند لذا به فرموده امیرمومنین (ع) باید قرآن بخوانید تا از نفاق نجات یابید.
وی با اشاره به آیات ۱۶ تا ۲۴ سوره حدید لازمه خاشع بودن را دادن صدفه و انفاق عنوان کرد و گفت: اهل صدقه دادن باشید، نقطه مقابل آن آنهایی هستند که قلبشان سنگ شده اهل بخل نسبت به انفاق هستند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه آیات ۲۵ تا ۲۹ سوره حدید نقشه راه را به ما نشان می دهد عنوان داشت: در این آیات نقشه راه نشان داده می شود تا قسط در جهان حاکم شود و در این مسیر سختیهایی است در برهه ای از زمان پیامبرانی آمدند که هدف را محقق نمایند تا الان محقق نشده است شما امروز کسانی هستید که هدف قیام به قسط را باید محقق سازید.
صبوحی گفت: سوره حدید چهارگام توحید، ایمان و اهل نفاق، خشوع قلب، نقشه راه خدا توجه به عدل و داد را دنبال می کند.
خبر از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

برچسب ها:
تدبر گام دوم انقلاب
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان