قول سدید باید سرلوحه کار بسیج رسانه باشد؛ سخن محکم، ریشه دار و اصیل

  • شناسه خبر: 174283
قول سدید باید سرلوحه کار بسیج رسانه باشد؛ سخن محکم، ریشه دار و اصیل

امام جمعه رفسنجان گفت: مهمترین آیه ای که می تواند سرلوحه کار بسیج رسانه باشد «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلًا سَدِیداً (۷۰ احزاب) است، یعنی رسانه انقلابی حرف محکم، اصیل و ریشه دار بگوید.

خانه » اجتماعی » قول سدید باید سرلوحه کار بسیج رسانه باشد؛ سخن محکم، ریشه دار و اصیل

به گزارش خانه خشتی، حجت الاسلام علی اصغر عسکری در اولین جلسه حلقه صالحین کانون بسیج رسانه شهرستان رفسنجان که روز گذشته در محل دفتر امام جمعه برگزار شد اظهار داشت: بهمن در بردارنده اتفاق بزرگ و پرخبرترین ماه در تاریخ انقلاب است، ورود امام(ره) به کشور، حرکت تاریخی همافران نیروی هوایی، پیروزی انقلاب اسلامی و دیگر رخدادها از جمله برکت های این ماه است.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از کارهای بزرگ انقلاب خبر و خبر رسانی است تصریح کرد: اگر کار خبر و خبر رسانی انجام نمی شد میسر نبود مسیر انقلاب هموار شود و به جلو برود، اوایل انقلاب خدمت امام راحل بودیم که شهید محلاتی با صدای رسا از رادیو اعلام کرد ” این صدای انقلاب ایران است ” که امام راحل از این اتفاق خوشحال شدند که رسانه دست افراد انقلابی افتاد یعنی محور اصلی و سرفصل انقلاب به دست نیروهای انقلاب افتاده لذا از رسانه استفاده های بسیار می توان کرد.

امام جمعه رفسنجان بیان داشت: بسیج چند معنا دارد یکی معنای آن حرکت دادن و هماهنگ کردن نیروها و امکانات (بسیج کردن امکانات و نیروها) است پس همه رسانه ها اعم از شنیداری، دیداری، مطبوعات، خبرگزاری ها و … بسیج شوند یعنی بکار گرفتن همه ابزار اطلاع رسانی؛ دوم اینکه رسانه باید هویت انقلابی و ارزشی پیدا کند؛ اروپایی ها و غربی ها رسانه دارند اما با هویت و ماهیت استکباری که بعضی وقت ها مهمترین خبرها را نگه می دارند و عنوان نمی کنند لذا دنیا به صورت جدی روی خبر رسانی کار می کند.

وی ادامه داد: یکی از معانی بسیج رسانه بکارگرفتن همه توان رسانه است؛ در ایران اسلامی در بسیج رسانه اندیشه بسیجی بر رسانه حکمفرما باشد، تفکر و اندیشه بسیجی همراه با صداقت در کار بسیج رسانه باشد نه افراط و نه تفریط؛ امام علی (ع) به یکی از استاندارانش می نویسد ” جریان عثمان را به من گزارش کن آنچنان که شنیدنش مثل دیدن باشد ” یعنی کلمه ای در آن کم و زیاد نباشد رسانه هم نباید کم و زیاد کند.

مربی حلقه صالحین بسیج رسانه رفسنجان بیان داشت: گذشته از صداقت، هوش خبر رسانی نیز مهم است؛ هوشمندی و سیاستمداری، تعهد اسلامی و اجتماعی و زیرک بودن در رسانه مهم باشد و از عنوان کردن برخی مسائل باید جلوگیری کرد برخی مسائل را نباید رک و برهنه به مردم گفت، نباید دروغ گفت زیرا حرام است یکی از منکرات خبررسانی اینکه خبر دروغ باشد لذا باید با هوش سیاسی متناسب با ظرفیت جامعه خبر را به جامعه منتقل کرد.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: مهمترین آیه ای که می تواند سرلوحه کار بسیج رسانه باشد «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلًا سَدِیداً (۷۰ احزاب) حرف محکم، اصیل و ریشه دار بگوید، سدید از سد می آید؛ کارآیی سد این است زمانی که بارندگی ها و طغیان آب رودخانه ای همه چیز با خود می آورد سد باید جلوی این طغیان را بگیرد و آب را زلال بیرون دهد و باعث حیات و رویش، کشاورزی، دامداری و کابرد در صنعت شود که همین آب گل آلود اگر می آمد خرابی و فساد ایجاد می کرد اما سد جلوی آن را گرفت و آب زلال قابل استفاده و آرام آرام به جامعه داد لذا رسانه هم زمان خبر آمدن، باید هنرمندانه خبر را تنظیم و به موقع به جامعه انتقال دهد؛ خبر رسانی یک هنر است و عرصه بروز هوش است خبررسانی عرصه بروز انقلابی گری و ضد انقلابی است ممکن است بروز یک خبر توفان ایجاد کند باید مثل سد جلوی آن را بگیرد و متناسب با نیاز جامعه بیرون دهد.

وی تصریح کرد: جامعه شناسی در رسانه باید مهم باشد؛ اینکه جامعه در قبال این خبر چه عکس العملی می تواند داشته باشد؟ یک آدم انقلابی و خبرنگار بسیجی جامعه را پایش می کند که آیا مصلحت از انتقال این خبر وجود دارد یا نه؟ هم هوش سیاسی که بتواند خبر را درست به جامعه منتقل کند و همه این ها را می سنجد سپس خبر را منتشر می کند.

عسکری گفت: هرچه دیدید و شنیدید به جامعه منتقل نکنید حرف محکم و ریشه دار بزنید و شایعه پخش نکنید برخی از خبرهایی که در فضاهای مجازی منتشر می شود اعتماد را از جامعه می گیرد که خوب نیست حرف محکم، اساسی و متناسب با نیاز و تحمل جامعه به مردم منتقل کنید؛ بسیج رسانه نقش بسیار ارزشمند و اساسی در تعالی فکری و فرهنگی جامعه می تواند داشته باشد لذا خبر را با تفسیر خوب به جامعه منتقل کرده که جامعه را به رشد می رساند.

وی با اشاره به اینکه به مسئولین رفسنجان پیشنهاد می دهم نمایشگاهی از دستاوردهای انقلاب در رفسنجان برپا کنند؛ افزود: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب ریشه کن کردن بی سوادی در جامعه است که در رفسنجان تا قبل از انقلاب ۵۰ درصد افراد بی سواد بودند در حال حاضر با گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب از برکات این انقلاب این است که این رقم به یک درصد رسیده است.

امام‌ جمعه رفسنجان در پایان یاد و خاطر شهید سردار حاج‌ قاسم سلیمانی و دیگر شهدای جبهه مقاومت را گرامی داشت و افزود: شهادت سردار حاج‌ قاسم از الطاف خفیه الهی بود؛ معتقدم برکات‌ فراوانی پشت قضیه شهادت وی است؛ همانطور که خانه خدا باعث قیام همگانی از پیر و جوان، زن و مرد، شیعه و سنی است لذا شهادت سردار سلیمانی باعث قیام‌ همگانی شد حتی برخی انسان ها که اعتقادی به انقلاب و اسلام نداشتند این شهادت باعث آزرده شدن دل آنها شد.
انتهای پیام/

برچسب ها:
بسیج رسانه خبر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان