مدیر جلسه قرانی مصباح رفسنجان مطرح کرد:

فعالیت اصلی ما ارتقای سطح تلاوت قرآن است

  • شناسه خبر: 174141
فعالیت اصلی ما ارتقای سطح تلاوت قرآن است

مدیر جلسه قرانی مصباح رفسنجان با بیان اینکه آموزش تخصصی و ارتقای سطح تلاوت قرآن ازاهداف ماست گفت: سه شنبه های هر هفته محفل انس با قرآن برقرار است.

خانه » رفسنجان » فعالیت اصلی ما ارتقای سطح تلاوت قرآن است

به گزارش خانه خشتی؛ احمد رضا زینلی شب گذشته در دومین سالگرد جلسه قرآنی مصباح رفسنجان اظهار داشت: جلسه قرآن مصبح رفسنجان در دی ماه ۱۳۹۶ با هدف آموزش تخصصی قرآن کریم و ترویج فرهنگ عمومی استماع و تلاوت قرآن کریم فعالیت خود را آغاز کرد ابتدا در مسجد امام صادق (ع) واقع در خیابان شهدا جلسات قرآنی برگزار می شد بعد از این مکان به تکیه سجادیه واقع در خیابان مطهری ادامه فعالیت دادیم اما به مرور زمان استقبال کم شد قریب یک ماه این جلسات متوقف شد.

وی بیان داشت: درحال حاضر نصف منزل مسکونی را مختص این جلسات قرار دادیم و استقبال زیاد شد به طوری که در بهمن سال ۹۷ در آستانه یک سالگی به عنوان بهترین جلسه قرآن استان کرمان انتخاب شدیم و میزبان جشنواره تلاوت های مذهبی استان در این مکان بودیم.

مدیر جلسه قرانی مصباح رفسنجان با بیان اینکه فعالیت اصلی ما ارتقای سطح تلاوت قرآنی است گفت: در طی دو سال گذشته پیشرفت زیادی در زمینه قرآن صورت گرفته است به طوریکه شرکت کننده ها در مسابقات دانش آموزی رتبه های برتر را کسب کردند.

وی با بیان اینکه جلسات قرآنی عمومی است افزود: سه شنبه ها هر هفته در خیابان شهید میرافضلی محافل قرآنی برگزار می شود این جلسات به صورت خودگران است تحت حمایت جای خاصی نیست، مسئولین هم از جمله شهرداری و اداره تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه کمک هایی کرده اند ولی بخش عمده آن به صورت خودگردان اداره می شود.

زینلی تصریح کرد :از سال گذشته مبلغ ۵۰ میلیون تومان در جلسات قرآنی هزینه شده که ۸۰ درصد آن به صورت خودگران و و کمک های مردمی بوده است.

وی گفت: در مدت فعالیت ،میهمانانی از شهرهای دیگر و قاریان بین المللی هم در این جلسات حضور داشتند.

زینلی تصریح کرد: هرسال به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) و ولادت باسعادت امیرالمومنین و روز پدر مراسماتی را اجرا کردیم و روز جانباز مراسم تجلیل برگزار می شود و ۵ روز در ماه مبارک رمضان سفره با برکت افطاری و ۸ شب سفره عزاداری حضرت اباعبدالحسین (ع) برگزار می شود.

وی با بیان اینکه آموزش تخصصی قرآن یکی از اهداف ماست گفت: سه شنبه های هر هفته این محفل برقرار است.

سلمه ای مدیرمجمع قاریان و حافظان شهرستان رفسنجان هم این جلسه بیان کرد: قریب چهار سال به صورت حرفه ای کار می کنیم ثمره این کار این شده که پنج نفر از افراد شرکت کننده در شهرستان کرسی تلاوت دارند.

سلمه ای مدیرمجمع قاریان و حافظان شهرستان رفسنجان

سلمه ای مدیرمجمع قاریان و حافظان شهرستان رفسنجان

وی بیان داشت: در چند سال فعالیت رفسنجان یک حرکت عظیم قرآنی ایجاد کرده است در اکثر مسابقات رتبه های بالا کسب می شود که قبل از این محفل هیچ رتبه ای وجود نداشته است.

مدیر مجمع قاریان رفسنجان خاطرنشان کرد: یک دوره مسابقات مجلسی در مساجد برگزار شد و مرحله دوم آن با هماهنگی آموزش و پرورش توسط دوره اول و دوم دبیرستان در شناسایی چهره های قرآنی صورت می گیرد.

وی خواستار حمایت های معنوی از این محفل شد و گفت: رفسنجان دربحث قرآن حرف برای گفتن دارد، مشکل خاصی نداریم فقط جایگاه خاصی وجود داشته باشد و حمایت های مالی از این محفل صورت گیرد.

در ادامه تصاویر دومین سالگرد جلسه قرآنی مصباح رفسنجان ببینید

دومین سالگرد جلسه قرآنی مصباح رفسنجان

دومین سالگرد جلسه قرآنی مصباح رفسنجان

دومین سالگرد جلسه قرآنی مصباح رفسنجان

دومین سالگرد جلسه قرآنی مصباح رفسنجان

برچسب ها:
احمد رضا زینلی جلسه قرآنی مصباح رفسنجان دومین سالگرد جلسه قرآنی مصباح رفسنجان مجمع قاریان و حافظان شهرستان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان