امام جمعه رفسنجان:

بندگی خدا حاج قاسم را سردار سلیمانی کرد

  • شناسه خبر: 174007
بندگی خدا حاج قاسم را سردار سلیمانی کرد

امام جمعه رفسجان گفت: هیچ یک از عناوین نمی تواند بیان کننده حققیت وجود سردار باشد تنها با الهام از قران می توان از او به عوان عبد یاد کنیم، سردار سلیمانی بنده خدا بود و خدا را بندگی می کرد.

خانه » فرهنگی مذهبی » بندگی خدا حاج قاسم را سردار سلیمانی کرد

به گزارش خانه خشتی، حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان  پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومتدر مصلی امام خامنه ای(مدظله العالی) با عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم و تامین کننده امنیت و اقتدار کشورمان به همراه سرار شهید ابومهدی المهندس و سردارجعفری پور و دیگر شهدا توسط رژیم مزدور آمریکا را تسلیت عرض می کنم.

وی افزود: در حادثه تاسف بار عزیزانی که در مراسم تشییع سردار به جوار رحمت حق پیوستند، انشالله خداوند متعال روح این عزیزان را با سردار سلیمانی محشور و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

عسکری بیان داشت: از مردم قدر شناس ایران اسلامی که در مراسم تشییع سردار سلیمانی قیامتی به پا کردند تشکر می کنم، مردم انقلابی و شهید پرور رفسنجان نیز از لحظه شنیدن این حادثه تلخ خودجوش اقدام به تجلیل کردند.

امام جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد: در روز اعزام عزاداران از رفسنجان به کرمان در روز تشییع سردار سلیمانی مشکلاتی پیش آمد، بنده عذرخواهی می کنم قرار بود ۵۰ دستگاه تهیه شود که تهیه شد بلکه بیشتر و ۷۸ اتوبوس آماده شد، قرار بود از جلوی مصلی منتقل کنند اما به دلیل اینکه در بین راه ازدحام زیاد بود جلوی اتوبوس های را گرفتند و مشکلاتی پیش آمد.

وی افزود: بنده از مردم رسما عذرخواهی می کنم، اینگونه مراسم بعضا ار کنترل خارج می شود و مسائلی غیر قابل پیش بینی رخ می دهد، مطمئنه از سر تقصیر نبوده و پیشامدهایی بود که قابل پیش بینی نبود.

حجت الاسلام عسکری در ادامه بیان داشت: صمیمانه تشکر می کنم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در اقدامی بهنگام و قبل از خاکسپاری پیکر پاک سردار آنچنان سیلی محکمی به ارتش تروریسم آمریکا زد و پایگاه عین الاسد در استان الانبار عراق را با دهها موشک مورد هدف قرار داد.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: رئیس جمهور ذلیل آمریکا سخنرانی کرد و گفت ما قصد مقابله نداریم قبل از آن هم اعلام کرده بود اگر می خواهید انتقام بگیرید در حد اقدام ما بگیرید اما همه ارتش نجس آمریکا به اندازه لنگ کفش سردار ارزش ندارد مگر می توان یک وجود ارزشمند و بنده مخلص خدا را با انتقام گرفتن اینها مقایسه کرد اما بهرحال قرآن می فرماید این انتقام حق شماست؛ رئیس جمهور آمریکا دیروز اعلام کرد ما دیگر بنای ادامه نداریم و نمی خواهیم مقابله به مثل نظامی کنیم و برای اینکه جوابی برای آمریکایی ها داشته باشد گفته است که ما تحریم ها را تشدید می کنیم.

وی گفت: بعد از جنگ جهانی دوم تا به حال هیچکس در دنیا به پایگاه های آمریکا تعرض نکرد این اولین باری بود که ایران اسلامی با صلابت و قدرت، بدون وقفه و بدون فوت وقت هنوز پیکر پاک سردار به خاک نسپرده شده بود که موشک های ایرانی پایگاه های نظامی آمریکا را مورد هدف‌ قرار دادند؛ آمریکا که مدعی بود دفاع ضد هوایی داریم‌ اما یکی از موشک های ایران‌ را هم نتوانست رهگیری و در هوا منهدم‌ کند؛ در حال‌ حاضر هم‌ دارند جنازه‌ های کثیف‌ سربازان خود را از آن‌ پایگاه‌ منتقل می کنند.

حجت الاسلام عسکری گفت: طرفداران آمریکا از جمله انگلیس و ناتو اعلام کردند خودت این کار را انجام دادی و جوابش را بده؛ کشورهای عربی منطقه هم به آمریکا اعلام کردند ما را به جنگ دیگری وادار نکنی، شهادت سردار قاسم سلیمانی لرزشی بر اندام پوسیده این ببرهای کاغذی انداختد و چنان صدای سیلی محکم بر گوش ارتش آمریکا در جهان به صدا درآمد که همه حمایتگران امریکا از این کشور خبیث عقب نشینی کردند و رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد دیگر دنبال مقابله نیستیم.

وی ابراز امیدواری کرد: عزت و هیبت و این هیمنه نظامی ها که با رهبری های رهبر انقلاب اسلامی گام های بلندی بر می دارند افزوده شود.

وی سخن گفتن درباره سردار سلیمانی را دشوار دانست و افزود: بنده ۴۰ سال افتخار آشنایی با ایشان داشتم و در تمامی مجالس با ایشان مانوس بودم.

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: سخن گفتن برایم دشوار است چون می دانیم چه عنصر ارزشمندی از دست مردم، مقاومت و اسلام گرفته شد؛ ۲۰ سال قبل زمانی که قرار بود سردار سلیمانی برای فرماندهی سپاه قدس کشور گمارده شود به زحمت به تهران به محضر رهبر انقلاب رفتم و به ایشان عرض کردم چرا حاج قاسم را می خواهید از عملیات جنوب شرق کشور در قرارگاه سپاه زاهدان که عملیات پاکسازی منطقه از اشرار را بر عهده دارد به تهران منتقل کنید؟! گفتم الان صلاح نیست به تهران منتقل شود، اگر منتقل شود در آینده با تلفات زیادی مواجه خواهیم بود در این عملیات مناطق خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان درگیر هستند و حاج قاسم سلیمانی با این مناطق آشنایی دارد و می تواند عملیات موفقیت آمیزی رقم بزند.

وی ادامه داد: وقتی این توضیحات را به رهبری عرض می کردم ایشان با گوش دل می شنیدند و فرمودند پس از مأموریت جنوب شرق، حاج قاسم به تهران منتقل می شود بعد دیگر نیایید وساطت کنید در جواب گفتم الان چون بحث امنیت منطقه مهم است اصرار به ماندن حاج قاسم در عملیات جنوب شرق کشور دارم لذا این عملیات با موفقیت تمام شد و ۲۰ سال پیش که حاج قاسم بعد از انجام عملیات پاکسازی جنوب شرق کشور به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد رهبری همان زمان فرمودند ما از ارادتمندان سردار سلیمانی هستیم.

عسکری عنوان کرد: رهبری روز گذشته فرمودند من با تمام وجودم زباناً و قلباً ایشان را تحسین می کردم اما امروز با تمام وجود در مقابلش تعظیم می کنم پس قدر زر زرگر بداند و قدر گوهر گوهری؛ بعضی انسان ها آنقدر بزرگ هستند و دارای شوکت و جلالت هستند که هیچ لفظی و شعری نمی تواند آنها را وصف کند در قالب هیچ ادبیاتی نمی گنجند؛ خداوند متعال را با چه عنوانی می توان یاد کرد، لفظ جلاله ” الله ” در دعای جوشن کبیر هزار اسم از اسما الهی امده است، خداوند متعال آنقدر بزرگ است که حتی در کلام خدا هم نمی گنجد عظمت خیلی بالاتر است، خداوند وقتی می خواهد از پیامبرش یاد کند با چه بیانی یاد کند تنها به عنوان عبد از او یاد می کند.

وی خاطرنشان کرد: این روزها هیچ کدام از کلماتی همچون سردار، سپهبد و … نمی تواند بیان کننده حققیت وجود حاج قاسم سلیمانی باشد تنها از او به عنوان عبد یاد کنیم بنده خدا بود و خدا را بندگی می کرد سردار سلیمانی ترک واجبات نداشت و تا می توانست مستحبات را انجام می داد، تواضع داشت؛ امروز نسل جوان ما نیازمند اینگونه انسانهاست تا الگوی خود در زندگی قرار دهند حاج قاسم سلیمانی خدا را بندگی کرد که سردار سلیمانی شد، او از خانواده فقیر و محروم و روستایی و عشایری بود نه پول و پارتی داشت و نه فامیل و ایل و طایفه بزرگی، قدم به قدم پله به پله با بندگی خدا جلو امد و دارای عزت و عظمت شد طوری که رهبر انقلاب فرمودند تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی قیامتی به پا کرد.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه عبودیت و بندگی خدا ریشه و منشأ همه کمالات است، افزود: امام علی (ع) وقتی با خدا مناجات می کرد می فرمود ” خدایا همین عزت برای من بس است که بنده تو هستم، خدایا برای من بس است که تو رب منی تو همان هستی که من می خواهم همان معبودی هستی که من دنبالش هستم خدایا مرا هم آنچنان قراقر بده که تو دوست داری ” سردار سلیمانی هم که با خداوند مناجات می کرد در آخرین ساعات پایانی عمرشان، در جملات قبل از شهادت که در سوریه بود و از آنجا عازم عراق شد نوشته بود که ” خدایا مرا پاکیزه بپذیر”.

وی ادامه داد: عامل دیگری که حاج قاسم را سردار سلیمانی کرد مسئله جهاد و تلاش شبانه روزی او در راه خدا بود؛ سردار صبح روز جمعه ۱۳ دی ماه ساعت ۱.۲۰ دقیقه بامداد به شهادت رسید او ۴۰ سال در میدان مبارزه با ظلم و فساد و استکبار بود، حضور در دوران دفاع مقدس، عملیات شرق کشور، مبارزه با تروریسم های داعش و اشغالگران در منطقه برگ های زرین حضور وی در این مناطق را نشان می دهد لذا حاج قاسم سراسر منشا خیر و برکت در جهان بود.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: قبل از روی کار آمدن ترامپ، آمریکا ۷ تریلیون دلار برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران خرج کرد، ترامپ که روی کار امد یک میلیارد دلار به این خرج ها جهت براندازی نظام اضافه شد دیدید که نتوانستند بر ایران پیروز شوند، سردار سلیمانی شبانه روز در کوه ها و دشت ها تلاش می کرد روزی به او گفتم حاج قاسم در دشت و کوه و بیابان تلاش می کنی اینقدر تلاش نکن، گفت اگر من ندوم دیگران راه نمی روند، چنان با شجاعت و دلیرمردی در دنیای استکبار راه می رفت تا این دنیای خبیث و ظلم را از روی زمین محو کند .

عسکری بیان کرد: سردار سلیمانی متواضع بود مانند پیامبر اسلام، مهربان و لبخند بر لب داشت و دست نوازشگر بر انسان های مومن می کشید و در عین حال آتش خشم خود را بر استکبار و دشمنان اسلام بر می افروخت؛ سردار سلیمانی برای خدا و بندگان خدا تواضع داشت اما هرگز نمی خواست با این اعمال نام و نشانی پیدا کند، اما چشمانی تیزبین این حرکات او را دنبال می کرد.

وی ادامه داد: سردار انقلابی و ولایی بود برخی سیاسیون، جناحیون و باندهای سیاسی از او خوششان نمی آمد چون او ورای باندبازی و فوق باندبازی سیاسی و خط قرمز حاج قاسم مسائل انقلابی بود.
حجت الاسلام عسکری ادامه داد: سردار حاج قاسم سلیمانی ذوب در انقلاب، اسلام، ولایت، رهبری و امامت بود؛ سردار سلیمانی وابسته به جناح سیاسی نبود علّم مخالفت هم برای هیچ کدام از جناح ها بر نمی داشت او نیروی درخط رهبری و انقلاب و اسلام بود راه حاج قاسم راه انقلاب و اسلام بود مدافع انقلاب و سرباز اسلام بود از بیان عناوین هم ابا داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان بندگی سردار سلیمانی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان