وزیر نیرو در رفسنجان مطرح کرد؛

ظرفیت برق کشور در آستانه ۸۳ هزار مگاوات

  • شناسه خبر: 173544
ظرفیت برق کشور در آستانه ۸۳ هزار مگاوات

وزیر نیرو در رفسنجان گفت: امروز در آستانه ۸۳ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده هستیم و تا پایان دولت دوازدهم ۶ هزار و ۳۰۰ مگاوات ظرفیت جدید به این مجموعه اضافه خواهد شد.

خانه » اقتصادی » ظرفیت برق کشور در آستانه ۸۳ هزار مگاوات

به گزارش خانه خشتی، رضا اردکانیان امروز در آیین افتتاح نیروگاه‌های برق رفسنجان با ابراز خرسندی از حضور خود در استان کرمان و با تشکر از سرمایه گذاران اظهار داشت: بهترین و پرسود ترین سرمایه گذاری در راهی است که خیر وبرکتش به هموطنان برسد.
وزیر نیرو تصریح کرد: یکی از اصلی ترین عرصه های ایجاد امید برای آینده و معنا کردن تدبیر برای ایجاد امید، سرمایه گذاری در طرح های زیرساختی از جمله آب است ،انرژی و نظایر آن از طرح هایی هستند که پدران ما در سده های گذشته حاصل یک عمر تلاش خودشان را در زمینه احداث قنوات و نظایر آن به یادگار گذاشتند.
وی افزود: در صنعت برق تلاش بخش خصوصی فعال و پر تلاش توانسته این کشور را از حیث نیازهای زیرساختی و طرح های مختلف توسعه بی نیاز کند در حالیکه در چهار دهه پیش ظرفیت نصب شده نیروگاهی ایران ۷ هزار مگاوات بود و در آغاز دولت تدبیر و امید به ۶۹ مگاوات رسید و امروز در آستانه ۸۳ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده هستیم.
اردکانیان بیان داشت: در این دولت بیش از ۱۳ هزار مگاوات نیروگاه جدید ساخته شده است یعنی به طور متوسط به نسبت فعالیت سال های آغاز این دولت هرسال ۲۵ درصد به نسبت سال های گذشته افزایش ظرفیت احداث نیروگاها داشتیم.
وزیر نیرو خاطر نشان کرد: مطابق برنامه ای که تدوین شده ما تا پایان دولت دوازدهم ۶ هزار و ۳۰۰ مگاوات ظرفیت جدید به این مجموعه اضافه خواهد شد و با افتخار اعلام می شود دولت تدبیر و امید در ۸ سال توانسته نزدیک ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه جدید به مدار بهره برداری برساند که به نسبت سال های قبل از آن سالیانه ۳۸ درصد افزایش عملکرد را نشان می دهد.
وی با توجه به اهمیت برق و انرژی گفت: زمانی برق و انرژی در رفع حوائج ضروری زندگی شخصی خودش را نشان می داد اما می دانیم امروز رشد و توسعه کشور و حتی منطقه ما به این زیرساخت وابسته است و با توجه به سرمایه گذاری های انبوهی که در این منطقه شده است وظرفیت های وسیع تولید نیرو وجود دارد، جدا از بهره مندی از این تبادل و ارتباط می تواند به اتکای منابع انسانی وسیع و نیروهای تخصصی خوبی که در کشور وجود دارد ظرفیت‌های انرژی را به مناطق نیازمند در جنوب غرب آسیا منتقل کند و از این ظرفیت برای حضور در بازارهای منطقه و کمک به توسعه و عمران منطقه که مساوی با صلح و آرامش است استفاده کند.
اردکانیان اذعان داشت: ما کشور ثروتمندی هستیم و کشورهای ثروتمندی در منطقه وجود دارند و مهم مجال پرداختن به این ثروت های خدادای است.
وزیر نیرو به اجرای پویش «هرهفته_الف_ب_ایران» اشاره و عنوان کرد: وزارت نیرو در راستای اجرای این پویش قرار است ۲۲۷ طرح بزرگ صنعت آب و برق را در ۳۱ استان کشور با سرمایه گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری برساند که هم اکنون در هفته یازدهم این پویش قرار داریم که تا پایان این هفته ۹۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷ هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان در این حوزه افتتاح شده‌ است.
وی با بیان اینکه تا پایان سال هم یک هزار و ۲۴ روستا، ۲۹ تصفیه‌خانه فاضلاب، ۱۲ تصفیه خانه آب و غیره را به بهره‌برداری خواهیم رساند تاکید داشت: به همه نشان خواهیم داد به رغم تحریم‌ها و سختی‌ها، چرخ‌های توسعه کشور در حال چرخیدن است و کسانی که قصد توقف این چرخ‌ها را دارند و تحریم ظالمانه را تحمیل کردند از ادامه این مسیر منصرف کنیم.
وی افزود: در استان کرمان ۵۴ پروژه وزارت نیرو در بخش آب و برق، آب و فاضلاب شهر و روستا با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است که به طور متوسط۴۰ درصد پیشرفت پروژه‌ها را داریم امیدواریم با تامین منابع دولتی و همچنین کمک بخش خصوصی این پروژه ها با سرعت بیشتری پیشرفت داشته باشند.
اردکانیان با بیان اینکه نیروگاه‌های تجدیدپذیر از نیروگاه‌های ارزشمندی هستند و وزارت نیرو نگاه ویژه ای به این نیروگاه ها دارد گفت: در حال حاضر ۷۸۴ نیروگاه تجدیدپذیر در کشور در دست احداث و راه اندازی است.
وی ابراز داشت: بعد از سال‌ها موفق شدیم اصلاحیه‌ای در دستورالعمل ماده ۲۷ و ۲۸ اجرا کنیم و به استناد اصلاحیه امکان جابجایی چاه و یا انتقال آب از یک چاه مجاز و فعال کشاورزی به مجتمع و شهرهای کشاورزی و صنایع تکمیلی و تبدیلی بخش کشاورزی وجود دارد.

برچسب ها:
برق ظرفیت برق وزیر نیرو
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان