استاندار کرمان:

بیش از ۷۰۰ خانوار در استان از آب محروم هستند

  • شناسه خبر: 173543
بیش از ۷۰۰ خانوار در استان از آب محروم هستند

استاندار کرمان گفت: متوسط جمعیت روستایی بهره‌مند از آب ۱۰ درصد پایین‌تر از متوسط کشور است، بیش از ۷۰۰ خانوار در استان از آب محروم هستند این نشان می دهد که باید به مشکل آب در این مناطق توجه کرد.

خانه » اقتصادی » بیش از ۷۰۰ خانوار در استان از آب محروم هستند

به گزارش خانه خشتی؛ محمدجواد فدائی در آیین افتتاح نیروگاه برق رفسنجان با حضور وزیر نیرو اظهار داشت: وزارت نیرو از جمله وزارت هایی است که استان کرمان به آن سرو کار دارد در بخش آب ، تامین آب شهری و روستایی، چاه های غیر مجاز و رودخانه ها و در بخش برق هم کارهای خوبی انجام شده بازهم محدودیت های برای توسعه استان است که باید به آن توجه داشت و کارهای جدید برای آن انجام داد.
وی بیان داشت: در تامین آب شرب ۱۵.۱ درصد جمعیت روستایی کشور بالای ۲۰ خانوار محروم از آب در استان کرمان هستند، ۱۲.۱ درصد تحت تاثیر تنش آبی ما در استان هستند و سهم ما از منابع ملی هفت درصد است که باید این موضوع بازنگری شود تا سرعت بیشتری درتامین آب انجام شود.
فدائی با اشاره به اینکه متوسط جمعیت روستایی بهره‌مند از آب ۱۰ درصد پایین‌تر از متوسط کشور است افزود: بیش از ۷۰۰ خانوار در استان از آب محروم هستند این نشان می دهد که باید به مشکل آب در این مناطق توجه کرد.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: در بخش انرژی خورشیدی در استان کرمان سرمایه گذاری خوبی صورت گرفته و جزء استان‌های دوم یا سوم کشور هستیم و اما امکان کار زیاد است مخصوصا بخش خصوصی باید ورود پیدا کند ما هم استقبال و سعی می‌کنیم آنچه مربوط به دستگاه‌های دولتی است را سریعتر انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه توسعه صنعت در جنوب استان یکی از محدودیت‌ها انرژی است یادآور شد: برای خطوط انتقال و پست‌ها مشکل داریم در شهربابک علی‌رغم معادن با کمبود پست مواجه هستیم که اگر از همین الان شروع به فعالیت نماییم سه تا چهار سال طول می کشد که به بهره برداری برسد.
استاندار کرمان ادامه داد : در جنوب استان هم که منطقه ای محروم است و علی رغم معادن خوبی که در آنجا وجود دارد مشکل خط انتقال برق را داریم اگر مشکل برق رفع نشود امکان سرمایه گذاری در آن مناطق وجود ندارد.
فدائی بیان داشت: منابع مالی که در رفسنجان و سایر استان ها وجود دارد به بخش خصوصی واگذار شود در تولید انرژی استفاده شود تا مشکلات استان حل شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آب آب استان کرمان استاندار کرمان وزیر نیرو
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان