مجروح ۱۷ ساله در بیمارستان رفسنجان از مرگ نجات یافت

  • شناسه خبر: 173536
مجروح ۱۷ ساله در بیمارستان رفسنجان از مرگ نجات یافت

نوجوان ۱۷ ساله که با چاقو خوردگی به اورژانس بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) منتقل شده با مهارت پزشکان و کادر درمانی این مرکز در عمل جراحی شش ساعته , از مرگ نجات یافت.

خانه » پزشکی و سلامت » مجروح ۱۷ ساله در بیمارستان رفسنجان از مرگ نجات یافت

به گزارش خانه خشتی، شامگاه سه شنبه سوم دی ماه ساعت ۲۱ , نوجوان ۱۷ ساله که با چاقو خوردگی به اورژانس بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) منتقل شده با مهارت پزشکان و کادر درمانی این مرکز در عمل جراحی شش ساعته , از مرگ نجات یافت.

محمد حسین باقری پور ,جراح این نوجوان رفسنجانی با اعلام این خبر توضیح داد: چاقو به گردن این نوجوان اصابت کرده بود که او با خونریزی شدید ,فشار خون پایین و ضربان قلب بالا به اورژانس بیمارستان منتقل شده بود و تحت نظر متخصص اورژانس خانم دکتر جهانی و پرسنل پرستاری بلا فاصله به اتاق عمل منتقل شد .
این متخصص جراحی عمومی , ادامه داد: چاقو به سمت ریشه عروق اصلی درون قفسه سینه نفوذ کرده و این امر سبب دشوار تر شدن این جراحی بود .
باقری پور اضافه کرد: در عمل جراحی که ۶ ساعت طول کشید , قفسه سینه از سه قسمت و قسمت فوقانی قفسه سینه مانند درب باز شد (توراکتومی ترپ دور); استخوان جناق از وسط ,قفسه سینه از بالای ترقوه و از بین دنده های ۴ و ۵ باز شده و محل خونریزی که عروق اصلی تحت ترقوه ای (ساب کلاوین)و رگ اصلی گردن بود پیدا و خونریزی کنترل شد .
وی افزود:در پایان این عمل جراحی ترقوه پیچ و پلاک ,جناق سینه هم با سیم بسته و دنده ها نیز به حالت اولیه برگردانده و بیمار به بخش آی سی یو ۲منتقل شد .
محمد حسین باقری پور با اشاره به زحمتهای همکارانش (ضیا نویدی متخصص بیهوشی و رزیدنت ها و شیفت شب اتاق عمل همچنین پرسنل بخش آی سی یو ۲) گفت: از دکتر اسماعیل الله آبادی که از میانه عمل به کمک من امدند کمال تشکر را دارم ; وبدون شک این موفقیت به نام تمام همراهان من است و نباید به نام یک نفر خلاصه شود .

انتهای پیام/

برچسب ها:
بیمارستان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان