در چارچوب قانون از فعالیت کوره های مس مات حمایت می کنیم

  • شناسه خبر: 173478
در چارچوب قانون از فعالیت کوره های مس مات حمایت می کنیم

فرماندار رفسنجان گفت: با ادامه فعالیت کارگاه های مس مات مخالف نیستیم بلکه از در چارچوب قانون از آنها حمایت می کنیم.

خانه » رفسنجان » در چارچوب قانون از فعالیت کوره های مس مات حمایت می کنیم

به گزارش خانه خشتی؛ مجید فصیحی هرندی امروز در جلسه بررسی مشکل کوره های مس مات رفسنجان در محل فرمانداری اظهار داشت: توسعه صنعتی و خروج از تک محصولی بودن در رفسنجان با تغییر الگوی کشت و استفاده از تکنولوژیهای جدید، کشت های گلخانه ای ، هیدروپونیک و کشت های جاگیزین در مناطق مختلف صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: فعالیت در صنایع پایین دستی کشاورزی باعث افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی حتی با توسعه کشت گلخانه ای محصول به استان، کشور و خارج از کشور صادر خواهد شد.
فرماندار رفسنجان با اشاره به مشکل کوره های مس مات رفسنجان بیان داشت: گستردگی حریم شهر دست ما را در بحث تخصیص زمین برای برخی از واحدهای صنعتی، کشاورزی و دامداری بسته است و همچنین محدودیت های در خصوص انرژی ، آب و منابع طبیعی برای فعالیت کوره های مس مات وجود دارد که باید با رایزنی حل شود.
فصیحی هرندی افزود: وظیفه داریم هم فضاهای ایجاد کسب و کار را تسهیل کنیم و هم نظارت دقیقی در خصوص ایجاد کارگاه ها داشته باشیم که بر اساس اصول و ضوابط خودشان فعالیت داشته باشند.
وی با بیان اینکه این جلسه به دو منظور تعیین تکلیف فعالیت این واحدها و ایجاد مکان مناسب برای ادامه فعالیت این کوره ها تشکیل شده است گفت: در حال رایزنی هستیم تا ازطریق ارتباط با دیگر ارگان ها مکان مناسب برای فعالیت این کارگاه ها احداث شود.
این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: کوره هایی که مجوز ندارند از فعالیت آنها جلوگیری می شود و کوره های مجوز دار می توانند سهمیه های خود را جایی انبار کنند تا شرایط استاندارسازی آن جهت فعالیت فراهم شود.
فرماندار رفسنجان با بیان اینکه حفظ محیط زیست و سلامتی مردم در همه عرصه ها مسئله ای است که باید به آن توجه ویژه شود گفت: وقتی در جایی پروانه تاسیس صادر می شود و محیط زیست هم با توجه به ضوابط خود موافقت کرده باشد زمانیکه ضوابط در حوزه های دیگر توسط واحد تولیدی با صنعتی رعایت نمی شود آن واحد دچار مشکل می شود و نمی توان آن را بهره برداری کرد.
وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که مکان مناسبی جهت فعالیت این کوره ها پیدا کنیم با ادامه فعالیت این کارگاه ها مخالف نیستیم بلکه از در چارچوب قانون از آنها حمایت می کنیم.

خبر از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
فرماندار رفسنجان کوره های مس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان