فرماندار رفسنجان:

کیک های آلوده یک مساله امنیتی است/ هیچ مورد مسمومیتی در رفسنجان مشاهده نشده است

  • شناسه خبر: 173341
کیک های آلوده یک مساله امنیتی است/ هیچ مورد مسمومیتی در رفسنجان مشاهده نشده است

فرماندار رفسنجان گفت: مساله کیک آلوده یک مساله امنیتی است، مردم باید در تمام زمینه ها احساس امنیت کنند، دشمن سلامت مردم را هدف قرار گرفته داده و قصد اصلی بر هم زدن امنیت روانی جامعه است.

خانه » آخرین اخبار » کیک های آلوده یک مساله امنیتی است/ هیچ مورد مسمومیتی در رفسنجان مشاهده نشده است

به گزارش خانه خشتی، مجید فصیحی هرندی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان رفسنجان که صبح امروز با حضور اعضا در فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: آنچه از قضیه کیک های آلوده بر می آید آن است دشمن در صدد بر هم زدن امنیت روانی مردم است و از طرفی سعی دارد که اعتماد مردم را به تولیدات داخلی از بین ببرد.

وی افزود: این مسائل به سمت تحت تاثیر قرار دادن اقتصاد و تولید داخل هدایت شده است، باید حواسمان باشد.

هرندی گفت: این قضیه را در موارد دیگر نیز شاهد بودیم ، در بحث دلار مدتهای مدیدی مردم را گرفتار کردند و در آینده هم باید شاهد موارد دیگر باشیم و اینها مردم را به سختی می اندازد.

وی خاطر نشان کرد: این سختی می ارزد تا مردم استقلال خود را حفظ کنند و با جایگاه خود و رویکردی که حمایت از مظلومان است، تقویت شود.

فرماندار رفسنجان گفت: مساله کیک آلوده یک مساله امنیتی است، مردم باید در تمام زمینه ها احساس امنیت کنند، دشمن سلامت مردم را هدف قرار گرفته داده و قصد اصلی بر هم زدن امنیت روانی جامعه است.

وی تصریح کرد: در کشور هنوز هیچ مورد مسمومیتی ناشی از این قرص ها مشاهده نشده است، این موضوع بطور مستمر در شهرستان پایش و نظارت خواهد شد.

فصیحی هرندی بیان داشت: در آینده نزدیک خواهید دید که منشا این مساله پیدا خواهد شد و برخورد جدی صورت میگیرد با این حاب همه باید آمادگی لازم را داشته باشیم تا از توطئه های دشمن با سرافرازی عبور کنیم.

هیچ موردی مسمومیتی در رفسنجان مشاهده نشده است

رضا علی سلطان خواه معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز در این جلسه بیان داشت: در بحث کیک های آلوده، بررسی ها نشان می دهد که در خط تولید اتفاق نیافتاده است و در هیچ کدام از موارد مشاهده شد، مامور حوزه بهداشت حضور نداشته که کیک پلمپ شده را باز شود و قرصی مشاهده شود.

وی فزود: در موارد مشاهده شده در شهرستان، تمام محصول موجود توسط دستگاه‌های بررسی پیشرفته فرودگاه رفسنجان، بررسی و هیچ موردی مشاهده نشد.

سلطان خواه گفت: در برخی موارد عده ای جدای از روند اصلی که قصد تخریب داشتند، به عنوان سرگرمی این کار را انجام می دهند، اولین کلیپ کیک های آلوده در فضای مجازی در ترکیه مشاهده شده است.

وی خاطر نشان کرد: بیشتر داروهای بکار برده شده در این موضوع، داروهای در دسترس مردم و برای بیماری های معمولی بوده است و یک مورد شیر خشک که مطرح شد در حالی بود که لایه آلومینیومی آن در صورت دستکاری قابل تشخیص بود.

کارشناس بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیز گزارش داد: در رفسنجان تاکنون ۵ مورد گزارش شده است که توسط افراد اعلام شده و با مراجعه به خرده فروشی و عمده فروشی ها پیگیری شده است و هیچ مورد مشکوکی مشاهده نشده است.

وی افزود: یک مورد در شهر سرچشمه و یک مورد در نوق گزارش شده اما برای هیچ کدام مسمومیتی نداشتیم و ۵ مورد نیز توسط دانش آموزانی گزارش شده که در نهایت اقرار کردند که این اقدام را برای سرگرامی مرتکب شدند.

مردم موارد مشکوک را به مراکز و خانه های بهداشت گزارش دهند

حسن محمدی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رفسنجان نیز در این جلسه این موضع را مطرح کرد: کارخانه های مئاد غذایی کشورمان طی ده سال اخیر رشد خوبی داشتند و ۵۰ درصد محصولات خود را صادر می کردند، در موضوع کیک های آلوده صنایع غذایی ایران مورد هدف قرار گرفتند تا به شکلی از صادرات آن جلوگیری شود.

احمد جمالزاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز بیان داشت: این موضوع که در مساله کیک های آلوده از انواع قرص های کوچک و بزرگ و در رنگهای مختلف استفاده شده کاملا نشان می دهد که هدف ایجاد نمودن ناامنی اقتصادی و اجتماعی است.

وی خاطر نشان کرد: مردم موارد مشکوک را به مراکز و خانه های بهداشت گزارش دهند تا نمونه با هماهنگی غذا و دارو، برای آزمایش ارسال شود

جمالزاده با بیان اینکه تا امروز مشکل حادی در شهرستان نداشتیم تصریح کرد: این مساله ضربه اقتصادی به بازار و تولید داخل خواهد بود، باید نگرانی در جامعه را از بین ببریم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
فرماندار رفسنجان قرص در کیک کیک آلوده مساله امنیتی مسمومیت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان