رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان مطرح کرد؛

صنعت یک ونیم تا ۲ درصد آب استان را مصرف می‌کند

  • شناسه خبر: 173326
صنعت یک ونیم تا ۲ درصد آب استان را مصرف می‌کند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: اینکه بازار صنعتی راه اندازی شود کفایت نمی کند، صنعت تقریبا یک ونیم تا ۲ درصد آب استان را مصرف می‌کند، باید به بخش کشاورزی که بخش عمده آب را مصرف می‌کند نگاه ویژه شود.

خانه » اقتصادی » صنعت یک ونیم تا ۲ درصد آب استان را مصرف می‌کند

به گزارش خانه خشتی؛ مهدی حسینی‌نژاد صبح امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با موضوع بررسی روند تسهیل در توسعه شهرستان رفسنجان در دانشگاه ولی عصر(عج) برگزار شد اظهار داشت: در شورای گفتگو با همکاری اتاق بازرگانی زیرساختی طراحی شده است که تمام موضوعات کلان در سطح استان از طریق شورای معادن حل شود.
وی تصریح کرد: اینکه بازار صنعتی راه اندازی شود کفایت نمی کند، صنعت تقریبا یک ونیم تا ۲ درصد آب استان را مصرف می‌کند، باید به بخش کشاورزی که بخش عمده آب را مصرف می‌کند نگاه ویژه باشد و از طریق شورای معادن که یک زیرساخت کلان در استان است این مشکلات حل شود.
حسینی نژاد افزود: بر اساس مصوبه شورای اواسط سال، ۱۰۰ میلیارد تومان مصوب شد که ۳۶ میلیارد تومان آن اخذ شد و دستگاه ها پروژه ها را آوردند و گلایه هم از این دستگاه ها وارد است که یکی از پروژه ها می توانست آب باشد کسی معرفی نکرد ولی می توان در شورای معادن پروژه آب را برای کنتورهای هوشمند اختصاص داد که هزینه اش تامین شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه استاندارد هم بحث کلان استان است گفت: در سطح منطقه دستگاه ها بر اساس شورای مصوبه می توانند اعتبارات موضوعاتی چون استاندارد سازی را پیشنهاد دهند.
حسینی نژاد خاطرنشان کرد: مس می تواند در شورای معادن زیرساخت شهرک قطعه سازی را با کمک صنعت گل گهرمس در راستای افزایش بهره وری فراهم نماید وما آن را مصوب خواهیم کرد.
ضرورت سهولت اخذ وام برای واحدهای صنعتی از طریق منابع اعتباری مس سرچشمه
محمد مددی‌زاده مشاور نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی استان کرمان هم در این جلسه بر ضرورت سهولت اخذ وام با توجه به شرایط سخت تسهیلات از طریق منابع اعتباری مس سرچشمه تاکید داشت و گفت:واحدهای صنعتی می توانند با اعتبارو منابعی که مس در بانک ها دارند شرایط اخذ وام برای واحدهای صنعتی سهل شود.
وی خواستار اخذ مجوز برای شهرک صنعتی احمدآباد رفسنجان با حمایت مس شد و افزود: قرار گرفتن این شهرک در کنار راه‌آهن یک ظرفیت خیلی خوبی به‌شمار می‌رود، انتظار رفسنجان از مس این است با بازاریابی و بازارسازی بتوانند از این ظرفیت برای توسعه شهرستان استفاده کند.

خبراز منیژه نوروزی

انتهای پیام/

برچسب ها:
صنعت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان