متکی وزیر سابق امور خارجه:

نقطه کانونی اقتصاد هر کشوری تولید است

  • شناسه خبر: 17242
نقطه کانونی اقتصاد هر کشوری تولید است

سخنرانی وزیر سابق امور خارجه امشب در جمع مردم، در مسجد امام شهرستان رفسنجان برگزار شد. به گزارش خبرنگار “خانه خشتی” متکی وظیفه مسئولین را گره گشایی از کار مردم عنوان کرد و افزود: طبق گفته امام خمینی(ره) ملت در انتخابات تصمیم می گیرد و ما باید این حقی که امام بعنوان تکلیف در اختیارمان […]

خانه » آخرین اخبار » نقطه کانونی اقتصاد هر کشوری تولید است

سخنرانی وزیر سابق امور خارجه امشب در جمع مردم، در مسجد امام شهرستان رفسنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی” متکی وظیفه مسئولین را گره گشایی از کار مردم عنوان کرد و افزود: طبق گفته امام خمینی(ره) ملت در انتخابات تصمیم می گیرد و ما باید این حقی که امام بعنوان تکلیف در اختیارمان قرار داده را حفظ کنیم.

مشکلات در حوزه های اقتصادی وبخش های دیگر جدی ونگران کننده است

منوچهر متکی وزیر سلبق امور خارجه  با بیان اینکه سال های اخیر را به کار مضاعف،همت مضاعف،جهاداقتصادی،تولیدملی وحماسه اقتصادی نامگذاری شده،در این نامگذاری ها نکته ای نهفته است؛اینکه مسائل اقتصادی ورسیدگی به وضع معیشت مردم مهم است  ودیگر اینکه با تمرکز وبا محوریت حماسه ی اقتصادی،مشکلات در حوزه های اقتصادی وبخش های دیگر جدی ونگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد یک فن وتخصص است ومدیریت آن یک تجربه بشری است افزود: نرخ سود بانکی-نرخ ارز خارجی-نرخ  بیکاری،نرخ تورم ونقدینگی در حوزه اقتصاد موضوعاتی به هم پیوسته هستند ودر نظر گرفتن هرکدام به تنهایی در اقتصاد معنایی ندارد.

متکی گفت:در یک بخش اقتصاد،اجرای پروژه های عمرانی ،آبادانی ،تولید برق وسدسازی نظام جمهوری اسلامی در دولت نهم خوش درخشید ولی در بخش دیگر اقتصاد که متولی افزایش درآمد ملی در کشور وبه تبع آن افزایش سرانه ملت وارتقاء سطح زندگی مردم است،موفق نبوده استبرسانیم.

وی تولید را علاج سه عنصر بیکاری،گرانی،وتورمفن وتخصص است ومدیریت آن یک تجربه بشری است افزود: نرخ سود بانکی-نرخ ارز خارجی-نرخ  بیکاری،نرخ تورم ونقدینگی در حوزه اقتصاد موضوعاتی به هم پیوسته هستند ودر نظر گرفتن هرکدام به تنهایی در اقتصاد معنایی ندارد.

متکی گفت:در یک بخش اقتصاد،اجرای پروژه های عمرانی ،آبادانی ،تولید برق وسدسازی نظام جمهوری اسلامی در دولت نهم خوش درخشید ولی در بخش دیگر اقتصاد که متولی افزایش درآمد ملی در کشور وبه تبع آن افزایش سرانه ملت وارتقا زندگی مردم است،موفق نبوده است

وی افزود پیشرفت وتولید ثروت مقدمه ای برای اجرای عدالت است،عدالتی که در توزیع یکسان ثروت ملی محقق میشود.

وزیر سابق امورخارجه گفت : دهک های پائین جامعه واقشار آسیب پذر که دخل وخرجشان به هم نمی خواند وبیشترین جمعیت کشور را تشکیل می دهند،را به طبقه ی  متوسط برسانیم.

وی تولید را علاج سه عنصر بیکاری،گرانی،وتورم دانست وگفت:تولید ره گشای همه ی مشکلات اقتصادی است .جامعه را از تورم نجات می دهد.

متکی تصویب یارانه هارا یک جراحی در اقتصادکشور وکاری درست تلقی کرد وبیان داشت:در این راستا دو نگرانی؛آزادسازی قیمتها با شیب ملایم به مدت۵سال وتورم وگرانی ناشی از عدم تولید وجود دارد که این بدترین نوع کودتا در قیمت هاست.

وی ادامه داد: صدور مجوز وتأسیس کارخانه اصل تولید نیست وحمایت از تولید یک فرآیند ویک توسعه است که رئیس جمهور آینده دولت یازدهم یکی از مهمترین کارهایش تأکید بر تولید وبرداشتن تمام موانع در این راه است.

وی در نامگذاری حماسه ی سیاسی ساتل جدیدگفت: مردم ایران در ۳۴سال گذشته همواره در صحنه های سیاسی نقش آفرین بودند.در حوادثی که۴سال اخیردر فتنه۸۸ رفخداد،تحریم هایی که علیه ایران راه افتاد،مجموعه ی این حوادث نوعی انتظار در جبهه خارج از ملت ایران بوجود آوردکه بتواندنتیجه ای را بر انتخابات سال۹۲ تحمیل کند.

اما امام(ره) نعمت استقلال را برای مردم به ارمغان آورد تا مردم خودتصمیم بگیرند.حق رهبری یعنی استقلال در کنار تکلیف ملی(حضورمردم)ادا می شود واین حماسه سیاسی در خرداد۹۲ رقمخواهدخورد.

تولید سلاح هسته ای حرام است

آقای متکی در حوزه سیاست خارجی گفت:مسئولین اگر خود را موفق ببینند و وظایف مربوط به کشورداری ومعیشت مردم را سامان دهی کنند،وحدت بین آنها(مسئولین ومردم)بوجود می آید واین کاندیداها باید به سیاست خارجیبیاندیشند وبا دنیا در ارتباط باشندواین امریعنی دیپلماسی،یعنی حفظ موازین واصول واقدام گفتمان  با دنیا.

وی با اشاره به اینکه ما نمی توانیم منزوی باشیم که بر ما فقدان گفتگو با دنیا را تحمیل می کند یادآور شد:دشمن مخالف انرژی هسته ای ایران نیست،بلکه در این فکرندکه ایران به دنبال تولید سلاح هسته ای است. لذا  با فتوای مقام معظم رهبری که تولید سلاح هسته ای حرام است؛وهمچنین بیان شفاف ومحکم تعهداتمان در آژانس بین المللی اتمی مبنی بر اینکه فعالیتهای هسته ای ایران زیرنظرآژانس است،با مذاکرات ۱+۵ به دنبال حل بحث هسته ای باشیم.

وزیر سابق امور خارجه خارنشان کرد:در مذاکرات هسته ای به دنبال حذف واز بین بردن امپریالیسم نیستیم،سیاست خارجی جای لجبازی نیست،جای تعامل است ومفهوم زیر پاگذاشتن اصول را ندارد.

 

برچسب ها:
رفسنجان متکی وزیر سابق امور خارجه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان