زلزله ی ۵ و نیم ریشتری، مدرسه شهید اسدی رفسنجان را لرزاند/ عکس

  • شناسه خبر: 168895
زلزله ی ۵ و نیم ریشتری، مدرسه شهید اسدی رفسنجان را لرزاند/ عکس

در ساعت ۹:۴۵ صبح امروز زلزله فرضی ۵ و نیم ریشتری در دبیرستان پسرانه شهید مجتبی اسدی رفسنجان، اعضای ستاد بحران را به این آموزشگاه کشاند.

خانه » اجتماعی » زلزله ی ۵ و نیم ریشتری، مدرسه شهید اسدی رفسنجان را لرزاند/ عکس

به گزارش خانه خشتی، همزمان با بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی به مناسبت ۶ آذر روز مدرسه ایمن، صبح امروز مانور زلزله در دبیرستان پسرانه شهید مجتبی اسدی رفسنجان با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان برگزار شد.

سناریوی این مانور زلزله به این صورت بود که زلزله ای به قدرت ۵ و نیم ریشتر در ساعت ۹:۴۵ امروز در رفسنجان بطور فرضی اتفاق افتاد، بنا بر اطلاع گزارش تیم پیشرو جمعیت هلال احمر شهرستان که دبیر ستاد مدیریت بحران است، اعلام شد که آموزشگاه مجتبی اسدی تخریب شده و این زلزله تعدادی مصدوم در این مدرسه بر جای گذاشته است.

بلافاصله توسط معاون فرماندار به عنوان رئیس ستاد مدیریت بحران در این سناریو، از طریق بیسیم ستاد مدیریت بحران به تمام اعضای ستاد بحران اعلام شد که به محل حادثه اعزام شوند.

در اولین اقدام کمک به مصدمان تیم پیشرو وارد صحنه حادثه شد، سپس نیروی انتظامی حلقه امنیتی تشکیل داد و پس از آن آتش نشانی نسبت به اطفا حریق اقدام نمود.

نیروهای جمعیت هلال احمر و تیم دادرس آموزشگاه نسبت به انتقال مصدومین و انجام کمک های اولیه اقدام کردند تا زمانیکه آمبولانس های فوریت های پزشکی جهت انتقال مصدومین به بیمارستان، به محل رسیدند.

اتفاقات آب، برق و گاز نیز به محل اعزام شدند که بنا به گزارشی یکی از لوله های گاز در محل پشت کوچه آموزشگاه دچار شکستکی و انفجار شده بود که عوامل اتفاقات گاز نسبت به ترمیم لوله گاز و خاموش نمودن اتش اقدام نمودند و تیر برق در محل آموزشگاه توسط اتفاقات برق اصلاح شد و اتفاقات آب نیز نسبت به برقراری آب لوله کشی که قطع شده بود، اقدام کرد.

جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان نیز در پایان مانور به منظور ارزیابی و نتیجه گیری در محل دفتر مدیریت آموزشگاه برگزار شد.

آرمان معاون فرماندار، رمضانی رئیس آتش نشانی، مرتضوی رئیس مرکز فوریتهای پزشکی و مدیریت حوادث، امینی رئیس جمعیت هلال احمر، نمایندگان آموزش و پرورش و ادارات آب، برق، گاز و مدیران و معاونین آموزشگاه شهید مجتبی اسدی رفسنجان در برگزاری مانور زلزله امروز به دانش آموزان کمک کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
حمعیت هلال احمر شهرستان رفسنجان دبیرستان شهید مجتبی اسدی رفسنجان ستاد مدیریت بحران شهرستان رفسنجان مانوز زلزله
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان