رفسنجان با وجود معدن مس سرچشمه جزو قطب های صنعتی کشور است

  • شناسه خبر: 168744
رفسنجان با وجود معدن مس سرچشمه جزو قطب های صنعتی کشور است

مشاور سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع و معادن گفت: رفسنجان با وجود معدن مس سرچشمه جزو قطب های صنعتی کشور است و خیلی ها آرزو دارند که در شهری چون رفسنجان زندگی کنند و از ظرفیتهای مس در جهت توسعه استفاده نمایند.

خانه » اقتصادی » رفسنجان با وجود معدن مس سرچشمه جزو قطب های صنعتی کشور است

 

 

 

 

به گزارش خانه خشتی؛ مهدی کنعانی در سمینار فرصت‌های سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی که در حاشیه دومین نمایشگاه توانمندی ها و نیازمندی های مجتمع مس سرچشمه در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) برگزار شد با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: سیاست گذاریهایی که مقام معظم رهبری برای اقتصاد کشور اجرا می کنند برای یک دوره موقت نبوده بلکه برای اقتصادی بلندمدت است چراکه در طول تاریخ، کشور همیشه مورد تحریم بوده است، سیاست های اقتصادی را باید به گونه ای پیش برد که عزل و نصب عده ای نتواند اقتصاد ما را نابود کند.

وی با اشاره بر ظرفیت مس سرچشمه در اقتصاد رفسنجان بیان داشت: رفسنجان با وجود معدن مس سرچشمه جزو قطب های صنعتی کشور است و خیلی ها آرزو دارند که در شهری چون رفسنجان زندگی کنند و از ظرفیتهای مس در جهت توسعه استفاده نمایند.

مشاور سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع و معادن تصریح کرد: با وجود تحریم های ظالمانه ای که به کشور وارد شد برخی شهرها مانند عسلویه با وجود فاصله زیادی که با شهرهای دیگر داشتند توانسته اند به اقتصاد بومی و ظرفیتهای محلی دیگر شهرها بپیوندند و بتوانند تحریم ها را دور بزنند و از آن به عنوان یک فرصت استفاده نمایند.

کنعانی با تاکید بر اینکه مس سرچشمه رفسنجان قطب اصلی صنعت مس کشور است افزود: خیلی از شهرهای ایران  مانند مس سرچشمه رفسنجان در شرایط تحریم حول صنعتی جمع می شوند که درون زا و مقاومتی باشد.

مشاور سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع و معادن خاطرنشان کرد: اگر با رویکردی که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند پیش برویم یعنی همان اقتصاد مقاومتی درون زا، می توانیم صنعت شهرستان مان را حداقل بین ۵۰ تا۷۰ سال سر سفره خانواده و جامعه داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه استان کرمان در همین شرایط تحریم در ۷ ماهه اول سال ۲۶۳ میلیون دلار صادرات داشته است گفت: بخش اصلی این صادرات مربوط به پسته است و کشورهای هدف صادرات استان کرمان هنوز بازارهای دستاوردهای صنعتی و تولیدات ما هستند.

کنعانی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه توانمندیهای مس سرچشمه این موضوع را به سرمایه گذاران نشان می دهد که مس سرچشمه این آمادگی را دارد که خرید خدمات قطعه سازان و خدمات پایین دستی مس را انجام دهد و در حقیقت مس سرچشمه دریچه ای را بر روی سرمایه گذاران باز کرده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه اقتصاد مقاومتی باید اقتصادی دانش بنیان باشد گفت: اکثر شرکت های صنعتی ایران دانش بنیان هستند، شرکت های کوچک صنعتی بهتر از شرکت های بزرگ می توانند تحریم ها را دور بزنند لذا کشور ما با تمدن بزرگی که دارد باید از تمام ظرفیتهایش جهت زنده نگه داشتن و توسعه صنایع استفاده کرد.

مشاور سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع و معادن با بیان اینکه در کشور بیشترین صادرات نسبت به مشابه سال قبل محصولات مسی بوده بیان داشت: مسیرهایی وجود دارد که می‌توانیم مصنوعات مسی را صادر کنیم و به ‌طور کلی صادرات مصنوعات مسی نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی ابراز داشت: پسته یک محصول استراتژیک صادراتی در کشور است و صادرات آن نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته است.

کنعانی با اشاره به اینکه باید ارزش افزوده پسته در رفسنجان ایجاد شود افزود:  بخشی از ارزش افزوده پسته در شهرهای دیگر اتفاق می افتد لذا با ایجاد صنایع جانبی پسته باید به این موضوع نگاه ویژه ای داشته باشیم تا ارزش افزوده پسته در رفسنجان باشد.

کنعانی بیان داشت: ظرفیت مس سرچشمه رفسنجان آنقدر عظیم است که می توان بیشتر از آنچه که فکرش را می کنیم بر روی آن کار کرد و شهرهای دیگر کشور، ظرفیت مس در رفسنجان را یک پتانسیل برای خود می بینند.

مدرس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران عنوان داشت:صندوق ضمانت صادرات ارزی کشور در راستای حمایت از صادرات کالا ایجاد شده که ضمانت پول صادرکنندگان و سرمایه گذاران وجود داشته باشد باید از این فرصت طلایی استفاده کرد مسیر صنعت را هموار کرد اگر صنایع مس فعال باشند می توان کل صنایع کشور را فعال کرد.

وی با بیان اینکه صنعت کشور تشنه قطعه‌سازی است  گفت: اگر چیزی در داخل کشور تولید شود تعرفه‌های گمرگی آن چندبرابر می‌شود و اگر دوباره مسیر ورود کالا به کشور باز شود به راحتی نمی‌تواند وارد شود.

کنعانی ادامه داد: کل صنایع کشور دچار تحریم شده اند اگر کسی بتواند قطعاتی را بسازد و یا ایده های کسب کار داشته باشد و در این صنایع شریک شود می تواند به اقتصاد صنایع کمک کند.

این استاد دانشگاه بیان داشت: اگر چه اقتصاد کشور تحت فشار تحریم هاست ولی می توان شرایطی به وجود آورد که از تهدید فرصت بسازیم و اگر کسی سرمایه گذاری کرد و توانمندی را خلق نمود نه تنها در صنعت مس بلکه در سایر صنایع کشور می توان بازاریابی کرد.

کنعانی با اشاره به بازار رمز ازرها گفت:تبادلات با کشورهای دیگر از طریق رمز ارزها صورت می گیرد لذا جوانان ایرانی با بهره گیری از این بازار می توانند در کشور فعالیت اقتصادی انجام دهند.

وی به نقش مهم بازار رمزارزها در فعالیت کسب و کارو تبادلات اشاره کرد و تصریح کرد: بازار رمزارزها بازاری است که جوانان ایرانی در آن کار می‌کنند و خیلی از تبادلات با کشورهای دیگر از طریق رمزارزها انجام می‌شود.

خبر از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

برچسب ها:
دومین نمایشگاه توانمندی ها و نیازمندیهای مجتمع مس سرچشمه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان