متخصص بیوتکنولوژی عنوان کرد: 

سپاه پاسداران در نوک پیکان مبارزه با دشمن در حوزه دفاع عامل و غیر عامل قرار دارد / تهدیدات زیستی را جدی بگیریم

  • شناسه خبر: 168326
سپاه پاسداران در نوک پیکان مبارزه با دشمن در حوزه دفاع عامل و غیر عامل قرار دارد / تهدیدات زیستی را جدی بگیریم

یک متخصص بیوتکنولوژی گفت: سپاه پاسداران در نوک پیکان مبارزه با دشمن در حوزه دفاع عامل و غیر عامل قرار دارند، مس سرچشمه به عنوان یک آیکن در صنعت کشور در استان کرمان نیز در رتبه یک پدافند غیرعامل قرار دارد.

خانه » سیاسی » سپاه پاسداران در نوک پیکان مبارزه با دشمن در حوزه دفاع عامل و غیر عامل قرار دارد / تهدیدات زیستی را جدی بگیریم

به گزارش خانه خشتی، پروفسور علی کرمی استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تهران و متخصص بیوتکنولوژی از دانشگاه کپنهاگ دانمارک و فوق تخصص ژنتیک از آمریکا عصر امروز در همایش پدافند غیر عامل در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اظهار داشت: تهدیدات به دو قسم طبیعت ساز و انسان ساز تقسیم می شوند، تهدیدات انسان ساز باتوجه به توسعه فناوری روزبه روز تغییر می کند.
وی افزود: چهره تهدیدات در حال تغییر است و یکی از مهمترین تهدیدات پس از سایبری تهدیدات بیوتکنولوژیک یا زیستی است، اولین حوزه ای که تهدیدات زیستی در آن بررسی می شود، حوزه انسان است، بزرگترین سرمایه بشر سرمایه انسانی است، دشمن متوجه شده که در حوزه سخت کاری از پیش نمی برد.
کرمی گفت: دشمن دست بر دار از دشمنی خود نیست پس چهره تهدیدات را تغییر می دهد و جنگ سخت را تبدیل به جنگ نرم و هوشمند می کند.
وی خاطر نشان کرد: در حوزه نفوذ ما ضربه پذیر هستیم به ویژه مراکز علمی و تحقیقاتی، افراد نفوذ پذیر می تواند در بدنه مدیریتی، تحقیقاتی و بخش خصوصی باشد.
کرمی بیان داشت: مجتمع مس سرچشمه در تولید در منطقه خاورمیانه مثالی ندارد، با این تعداد پرسنل و جمعیت شهری و رفت و آمد، باید مراقب باشیم که دریچه نفوذ زیستی چگونه می تواند به این سیستم وارد شود، موارد مشکوک از جمله پهبادها را باید جدی گرفت.
استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تهران تصریح کرد: مهمترین عامل در پدافند غیرعامل، فرهنگ سازی است، رهبر انقلاب هربار تاکید می کنند که بگوییم پدافند غیر عامل را جدی بگیرید، سازمان مدیریت بحران و پدافند غیر عامل بایستی مثل زنجیر کار کنند و جدا از هم نباشند.
وی بیان داشت: قسمت اول پدافند غیر عامل تهدید شناسی است، تهدیدات علیه مجتمع مس سرچشمه و تهدیدات زیستی شناسایی و راهکار دشمن باید شناخته شود.
کرمی گفت: الویت بندی تهدیدات و آسیب پذیری شناسی بخش های دیگر پدافند غیر عامل است، پدافند زیستی معروف به بیوتروریسم است، تروریسم زیستی علیه صنایع به شدت در حال افزایش است، اروپایی در حال کار بروی آن هستند و هشدار می دهند.
وی خاطر نشان کرد: یکی از تهدیدات مهم غذا است که نتوانستند بر روی غذای ما نفوذ کنند، انها می گویند ما با غذا ملت ها را و با نفت دولت ها را کنترل می کنیم، با اینستکس نتوانستند کاری کنند  و به سراغ غذای ما آمدند.
این متخصص بیوتکنولوژی گفت: خبری روز گذشته در فضای مجازی منتشر شد که ۳۵۰ هزار تن ذرت آلوده به افلاتوکسین در انبارهای بندر امام وجود دارد که از سوی یک نماینده مجلس کم مطلع مطرح شد و آشوبی در کشور براه انداخت در حالیکه این درت ها وارد بازار نشده و در انبارها قفل است و باید امها شود، ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه امها می خواهد، انبارها قفل شده نگران نباشید دنبال هستیم که چکونه با این تهدید مقابله کنیم.
وی ادامه داد: تهدید بیوتروریسم امروز به حدی رسیده است که برای ترور شخصیت ها نیازی به گلوله تفنگ نیست و افراد به راحتی از طریق غذا ترور می شوند.
کرمی خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی ۴۰۰ پی اچ تی استخدام کرده در مرکز تحقیقاتی خود تا برای تهدیدات زیستی علیه جمهوری اسلامی اقدام کند.
این فوق تخصص ژنتیک بیان داشت: پدافند زیستی یکی از مهمترین پدافندهاست به ویژه در خصوص آب، غذا و محصولات میوه و سبزی جات و دسرهاست، با توجه به وارد شدن محصولات تراریخته باید مراقب غذای خودمان باشیم، ۱۵ فروشگاه ارگانیک در استان کرمان بسیار فرصت خوبی است که باید حمایت شوند.
وی تصریح کرد: بخش سرطان استان کرمان هنوز زرد است که باید کنترل شود، بحث سم و کودهای شیمیایی پدافند غیر عامل در استان کرمان به اتمام رسیده است.
کرمی گفت: ایمنی در مجتمع بسیار خوب کار شده است و آن را تحسین می کنم اما در حوزه های زیستی گپ هایی وجود دارد که باید بسته شود تا مس سرچشمه الگویی در صنعت زیستی شود.
وی اظهار داشت: بنیاد ملی سبک زندگی نزدیک به هشت میلیون عضو دارند، آمار سرطان را پایین خواهیم آورد، برخی بی انصافی می کنند و موارد آلوده به مردم می دهند.
کرمی تصریح کرد: پدافند غیر عامل یک اصل است برای همیشه، سپاه پاسداران در نوک پیکان مبارزه با دشمن در حوزه دفاع عامل و غیر عامل قرار دارد، مس سرچشمه به عنوان یک آیکن در صنعت کشور در استان کرمان نیز در رتبه یک پدافند غیرعامل قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بنیاد ملی سبک زندگی پدافند غیرعامل تهدیدات زیستی همایش پدافند غیر عامل در مجتمع مس سرچشمه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان