نهمین یادواره شهدای صنعت مس و شهدای گمنام برگزار شد/ تصاویر

  • شناسه خبر: 167968
نهمین یادواره شهدای صنعت مس و شهدای گمنام برگزار شد/ تصاویر

نهمین یادواره شهدای صنعت مس و شهدای گمنام صبح امروز با حضور خانواده های معظم شهدا، جمعی از مسئولان و مردم شهید پرور برگزار شد.

خانه » فرهنگی مذهبی » نهمین یادواره شهدای صنعت مس و شهدای گمنام برگزار شد/ تصاویر

به گزارش خانه خشتی، به رسم هرساله وپیمان دیرینه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با آرمان های شهدا، نهمین یادواره ۲۴ شهید صنعت مس و دو شهید گمنام صبح امروز با حضور خانواده های معظم شهدا، جمعی از مسئولین کشوری، استانی و شهرستان های رفسنجان، انار و شهربابک و مردم شهید پرور در سالن آزادی شهر سرچشمه برگزار شد.

اردشیر سعد محمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران در این مراسم از راه شهدا در هشت سال جنگ تحمیلی سخن گفت و بیان داشت: اگر بخواهیم پاسداری از خون شهدا را برای خودمان به عنوان یک سرمشق قرار دهیم می بایست مسیری را طی کنیم که در نزد دل و خدای خودمان احساس شرمندگی نکنیم.

سعد محمدی میدان جنگ امروز را میدان اقتصادی دانست و تلاش در جبهه اقتصادی کشور را وظیفه همگانی که خود را پیرو راه شهدای می دانند دانست.

وی از شرایط امروز صنایع ملی صنایع مس ایران گفت که در شش ماه نخست سال ۹۸ از رکورد تولید تاریخ مس عبور کرده و ۱۳۲ هزار و ۴۰۰ تن مس تولید شد و علیرغم تحریم ها و با وجود آنکه مس جزو کالاهای تحریمی بود، شش ماه نخست امسال ۵۲ هزار تن صادرات داشته است.

سعد محمدی گفت که توانستیم تحریم ها را دور بزنیم و به شرکت های بزرگ کشور خدمات رسانی می کنیم و با تمام وجود در تلاشیم تا مشت اقتصادی کشور را گرده کرده به بلندای کشورمان به اهتزاز درآوریم

سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میهمان این محفل و سخنران ویژه یادواره شهدای صنعت مس و شهدای گمنام بود.

سردار شریف مهمترین فلسفه برگزاری یادواره شهدا را ترسیم و پیروی از راهی است که شهدا دنبال کردند دانست و گفت: زمانی که مجموعه مس را از امریکاییها گرفتیم، به تصور خودشان ما قادر نبودیم آن را ادامه دهیم و چهل سال است که با سربلندی و افتخار و بدون وجود یک مسشتشار خارجی اداره شده است.

وی بیان داشت: گزارش مدیر عامل صنایع ملی مس بسیار امیدواری کننده است، نه در شرایط عادی بلکه در اوج تحریم های دشمن و این محصول تلاش و پشتکار شاغلین در این مجموعه بزرگ است.

سردار شریف خاطر نشان کرد: به فضل الهی علیرغم همه فشارها، دشمن نتوانسته به اهداف خود برسد بلکه تحریم فرصتی خلق کرده برای مدیران کشور، شاید فضای مجازی و شبکه های اجتماعی  معاندین با گرد و غبار اجازه ندهند کارهای عظیمی در این کشور انجام شده به خوبی ارائه شود واین  ظلم بزرگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: الگوی الهام بخش جبهه مقاومت، همین شهدای دفاع مقدس است، شهدایی که برای شیعه و آزادی خواهان جهان افتخار آفریدند؛ به حدی از توانمندی نظامی رسیدیم که هیچ دشمنی جرات نگاه چپ کردن به ملت ما را ندارد، این مهم یک واقعیت تمرین شده است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: ایجاد شغل برای فرزندان این سرزمین بهترین خبر خوشحالی برای ملت است، هر مشکلی راه حلی دارد، مسئولین صنایع مس این مانع بیکاری در هر سال مرتفع کنید، این ملت قدرشناس است.

اجرای زیبای تئاتر گروه رادمنش و مداحی کربلایی مجتبی رمضانی نیز گرمابخش محفل امروز شهدا در شهر سرچشمه بود.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان