گلایه‌های قاری جوان از بی‌مهری‌های مسئولان در رفسنجان

  • شناسه خبر: 167357
گلایه‌های قاری جوان از بی‌مهری‌های مسئولان در رفسنجان

پیمان خیرخواه قاری قرآن اهل رفسنجان متولد ۱۳۷۲، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته نهج البلاغه دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان است وی در گفتگو با خانه خشتی از بی مهری و کم توجهی مسئولین دانشگاه ولی عصر (عج) می گوید…

خانه » فرهنگی مذهبی » گلایه‌های قاری جوان از بی‌مهری‌های مسئولان در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ پیمان خیرخواه قاری قرآن اهل رفسنجان متولد ۱۳۷۲، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته نهج البلاغه دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان است.

وی مقام اول مسابقات کشوری در سال ۹۰ ،مقام اول دانشکده های علوم قرآنی سراسر کشور در سال ۹۲ ،نفر اول نیروی زمینی سپاه در سال ۱۳۹۵ و امسال هم مقام سوم کشوری جشنواره قرآنی را در کارنامه خود دارد.

وی قرائت قرآن را از سن پنج سالگی شروع کرده به تشویق پدر و مادر و شرکت در جلسات قرآنی در این راه قدم گذاشته است و همچنین در دوران دانش آموزی با شرکت در مسابقات و محافل قرانی و در دوران دانشجویی در مشهد و شرکت در محافل قرآنی این مسیر را ادامه داده است.

هر ساله یک سری مسابقات در سطح دانشگاه های ملی سراسر کشور تحت عنوان جشنواره قرآنی عترت وزارت علوم برگزار می شود که امسال سی و چهارمین سال آن برگزار شد.

این جشنواره جزو با  قدمت ترین، اصیل ترین و فنی ترین جشنواره ها و مسابقات قرآنی است که امسال به میزبانی دانشگاه قم از ۹ تا ۱۱ مهرماه برگزار شد.

پیمان خیرخواه به نمایندگی دانشگاه ولی عصر(عج) در این مسابقات شرکت کرد و مقام سوم کشوری را کسب نمود.

وی در گفتگو با خانه خشتی از بی مهری و کم توجهی مسئولین دانشگاه ولی عصر (عج)  می گوید: در سال های قبل یک مرحله قبل از مرحله کشوری یعنی مرحله منطقه ای ویژه دانشگاه های جنوب شرق کشور برگزار می شد در زمان مدیریت محمدعلی دهقان رئیس سابق دانشگاه ولی عصر دوستانی که می خواستند اعزام شود اگر مقصدشان دور بود بلیت پرواز و اگر نزدیک بود بهترین وسیله نقیله را برایشان مهیا می کردند و حتی تا سقف ۵ میلیون ریال هم برای آنها لباس تهیه می شد در حقیقت قاری قرآن نیاز به این وسایل را نداشت ولی این حمایت ها باعث تقویت روحیه آنها می شد و همچنین قاری قرآن  احساس می کرد از اینکه فعالیت قرآنی انجام می دهد مورد توجه قرار می گیرد و شخص رئیس دانشگاه هم  پیگیر بود و ارتباط نزدیکی با قاریان ،نخبگان قرآنی و دانشگاهی داشت.

وی می افزاید: امسال به دلایلی مرحله منطقه ای حذف شد و فقط به مرحله کشوری بسنده شد، در بین کل دانشگاه های کشور که قریب ۱۵۰ دانشگاه زیر نظر وزارت علوم است ۱۶ نفر برای شرکت در مسابقات انتخاب شدند که یکی از منتخبین بنده بودم.

قاری قرآن کشوری با انتقاد از رویکرد مسئول دانشگاه ولی عصر (عج)گفت: برخی مواقع برای برگزاری جلسات قرآنی در مناطق دور یا نزدیک به صورت جهادی عمل می کردم همیشه با ماشین خودم رفت و آمد داشتم.

ولی بحث مسابقات کشوری فرق داشت در حقیقت آنجا میدان عرض اندام است لازم است یک قاری قرآن مانند یک ورزشکار  آمادگی های لازم از همه جهت استراحت و مکان و …را داشته باشد مخصوصا اگر از طرف یک دانشگاه به عنوان نماینده استان انتخاب شده باشد باید در آماده ترین وضعیت روحی قرار داشته باشد.

درخواست  بنده از دانشگاه فقط تهیه بلیت پرواز یا حداقل تهیه بلیت پرواز در مسیر رفت بود اسکان، تغذیه و… رو دانشگاه قم انجام می داد.

وی در ادامه گفت: در خصوص مطالبات با معاون فرهنگی دانشگاه صحبت کردم که به علت نداشتن بودجه موافقت نشد از ایشان درخواست داشتم که با رئیس دانشگاه صحبت کند متاسفانه رئیس جدید دانشگاه موافقت نکردند قریب ۱۰  بار در ساعات مختلف با رئیس دانشگاه تماس گرفتم ایشان هر چقدر هم سرشان شلوغ بود می توانستند پیامی و پاسخی بدهند ولی ندادند..

نهایتا برای شرکت در جشنواره بلیت قطار تهیه شد و  بنده ساعت ۴و نیم صبح به محمدیه قم رسیدم  تا ۱۱و نیم ۱۲ که نوبت شرکت در مسابقه بود هیچ مکان و جایی برای استراحت نداشتم.

تا ساعت ۱۱:۳۰ یا ۱۲ مکان استراحت بود اما امکان استراحت نبود، چون مسابقه شروع شده بود و باید در سالن مسابقات حضور پیدا می کردم، اگر دانشگاه بلیت پرواز را برای شب قبل از مسابقه تهیه می کرد می تونستم اون شب استراحت و تمرین کنم.

بر اثر خستگی و خواب آلودگی در حین مسابقه یک اشتباه تجویدی موقع تلاوت برای من پیش آمد، در حالیکه نمره صوت، لحن و وقف و ابتدام بالا بالاترین نمره در بین شرکت کنندگان بود و به خاطر همین خستگی و خواب آلودگی و اشتباه تجویدی که  به وجود آمد و اختلاف من با نفر اول نیم نمره بود باعث شد که مقام سوم را کسب کنم.

اگر این اشتباه تجویدی که بر اثر خستگی و در اثر سوء تدبیر و بی توجه ای شخص دانشگاه به وجود آمده نبود، با اختلاف دو تا سه نمره مقام اول برای دانشگاه کسب می شد.

ضمنا قبل از اعزام تا کنون هیچ تماسی  از دانگشاه با بنده گرفته نشده است و حتی نپرسیدند در مسابقات چه کار کردید و چه رتبه ای کسب شد، احساس می کنم فعالیت های قرآنی و تجلیل از نخبگان قرآنی هیچ جایگاهی در مدیریت رئیس جدید دانشگاه ندارد.

درج این مطلب به عنوان اینکه یک امتیاز شخصی برای من تلقی شود نیست.

ای کاش مسئولان با به کارگیری رویکرد قرآنی و با برنامه‌ریزی‌های درست و دقیق و حمایت از قاریان قرآنی باعث شوند که مردم با دیدن شرایط ایده‌آل یک نخبه قرآنی، فرزندانشان را برای کار حرفه‌ای در زمینه قرآن تشویق کنند متأسفانه عملکرد برخی مسئولین به گونه‌ای است که باعث بی انگیزگی افراد می شود.

گفت و گو : منیژه نوروزی

برچسب ها:
جشنواره قرآنی عترت وزارت علوم رفسنجان قاری قرآن کشوری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان