مدیر کل امور سیاسی وزارت کشور:

۱۱۶ حزب در کشور دارای پروانه فعالیت رسمی است/ شورای نگهبان خارج از چارچوب قانون، اقدامی را انجام نمی دهد

  • شناسه خبر: 166795
۱۱۶ حزب در کشور دارای پروانه فعالیت رسمی است/ شورای نگهبان خارج از چارچوب قانون، اقدامی را انجام نمی دهد

مدیر کل امور سیاسی کشورگفت: شورای نگهبان بر اساس قانون ورود می کند و در خارج از چارچوب، اقدامی را انجام نمی دهد، انتظار هم همین است تا در چهارچوب قانون با این رویکرد بهترین افراد وارد عرصه انتخابات شوند.

خانه » سیاسی » ۱۱۶ حزب در کشور دارای پروانه فعالیت رسمی است/ شورای نگهبان خارج از چارچوب قانون، اقدامی را انجام نمی دهد

به گزارش خانه خشتی، حمید ملانوری روز گذشته در حاشیه ی مراسم آغاز سومین سال فعالیت موسسه مشاور شغلی در رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در فعالیت های سیاسی و انتخابات، یکی از گروه های تاثیر گذار احزاب هستند، بر اساس قانون جدید تا کنون در مجموع ۱۱۶ حزب در کشور دارای پروانه فعالیت رسمی وجود دارد.

وی افزود: در کنار فعالیتِ احزاب که به صورت تکی و با محوریت خود انجام می دهند ائتلاف هایی هم با گستره مرز جغرافیایی شکل می گیرد که تاکنون در کشور ۵ جبهه رسمی و قانونی شکل گرفته و فعالیت دارند.

مدیر کل امور سیاسی کشور خاطر نشان کرد: انتظار داریم که این احزاب در طول سال همیشه به عنوان نمایندگان شایسته مردم، روحیه مطالبه گری نسبت به مسائل مختلف در سطح کشور و سطح آگاهی مردم را نسبت به انتخابات بالا ببرند.

وی بیان داشت: آگاه سازی و بالا بردن سطح دانش مردم در حوزه فعالیت های سیاسی در حقیقت دانش سیاسی و رشد عقلانیت سیاسی در جامعه معمولاً توسط احزاب صورت می گیرد.

ملانوری تصریح کرد: بیشترین فعالیت احزاب را در ماه های منتهی به انتخابات ها دیدیم در حالیکه انتظار می رود دائما فعالیت احزاب را شاهد باشیم؛ امسال هم سال انتخابات مجلس شورای اسلامی است از همین الان فعالیت احزاب در قالب نشست ها و همایش ها، طرح ایده ها و دیگر فعالیت ها در حال انجام است.

وی افزود: در حقیقت احزاب دنبال این هستند که در مرحله اول بهترین ها را پیدا و مردم را ترغیب کنند تا در عرصه رقابت به عنوان کاندیدا حضور پیدا کنند و همین که بتوانند گروه های مردمی را آماده کنند تا حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات را داشته باشند.

ملانوری گفت: مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی با حضور و مشارکت حداکثری مردم شکل می گیرد و در طول ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی نیز در همه انتخابات ها شاهد حضور گسترده مردم بوده ایم؛ به طور میانگین بیش از ۶۰ درصد میانگین حضور در انتخابات داشتیم.

وی بیان داشت: با توجه به فضای سیاسی در داخل و حارج کشور و موقعیت کنونی کشور و هوش ودرایت و باریک بینی مردم می طلبد تا با پیروی از مقام معظم رهبری، مثل همیشه حضور باشکوه داشته باشند و هم اینکه بهترین ها را انتخاب کنند و حماسه سیاسی دیگری به خوبی خلق شود.

مدیر کل امور سیاسی کشور تصریح کرد: شورای نگهبان بر اساس قانون ورود می کند و در خارج از چارچوب اقدامی را انجام نمی دهد و طبق بررسی هایی که انجام می دهد کاندیداها را تأیید و یا رد صلاحیت می کند، انتظار هم همین است تا در چهارچوب قانون با این رویکرد بهترین افراد وارد عرصه انتخابات شوند.

وی در پاسخ به این سوال که صحبتهایی از حضور شما در انتخابات پیش رو بوده اما شما اعلام نامزدی نکردید بیان داشت: قصد جدی برای ورد به انتخابات را نداشتم، انشالله اگر توفیق باشد برای دوره های بعد حضور پیدا می کنم.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان