رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد :

سنجش ۸۲/۲ درصد افراد در طرح ملی کنترل فشارخون در شهرستان رفسنجان

  • شناسه خبر: 164927
سنجش ۸۲/۲ درصد افراد در طرح ملی کنترل فشارخون در شهرستان رفسنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در شهرستان رفسنجان ۸۲/۲ درصد از افراد بالای ۳۰ سال در طرح ملی کنترل فشار خون سنجش شدند.

خانه » اجتماعی » سنجش ۸۲/۲ درصد افراد در طرح ملی کنترل فشارخون در شهرستان رفسنجان

به گزارش خانه خشتی، جلسه کارگروه امنیت غذایی شهرستان رفسنجان با حضور عظیمی زاده شهردار شهرستان رفسنجان، اسماعیلی رئیس دانشگاه علوم  پزشکی و مسئولین در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد.

علی اسماعیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در خصوص طرح بسیج ملی کنترل فشار خون اظهار داشت: کل جمعیت بالای ۳۰ سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ۱۶۹ هزار و ۱۷۸ نفر در شهرستان رفسنجان ۱۵۱ هزار و ۱۸ نفر  و در شهرستان انار ۱۸ هزار نفر بوده است.
وی افزود: قرار بر این بوده است ۵۰ درصد این جمعیت در طرح ملی کنترل فشار خون سنجش شوند کل جمعیت سنجش شده در مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت ۱۱۸ هزار و ۴۰۰ نفر  و در پایگاه های ثابت ۲۰ هزار و ۷۰۲ نفر و کل جمعیت سنجش شده ۱۳۹ هزار و ۱۰۲ نفر بوده است که معادل با ۸۲/۲ درصد کل جمعیت بالای ۳۰ سال بوده است و این موفقیت بزرگی برای شهرستان رفسنجان و انار است.
اسماعیلی خاطر نشان کرد: از ۱۵ تیر در مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی کسانی که فشار خون بالا دارند مراجعه خواهند کرد و کل آمار در هفته اول مهر ماه در کشور ارائه خواهد شد از نظر سازمان بهداشت جهانی یکی از بزرگترین اقدامات پیشگیری از بیماری های غیر واگیر در سطح منطقه و جهانی انجام شده است.
وی در خصوص بحث هپاتیت C گفت: این طرح از یکشنبه هفته گذشته در شهرستان رفسنجان آغاز شد تمامی زندانیان رفسنجانی در فاصله کمتر از ۴۸ ساعت نمونه گیری شدند و تست مخصوص تمام موارد مثبت انجام شد و درمان درصدی از آنها شروع شده است.
اسماعیلی همچنین عنوان داشت: هپاتیت c یکی از بیماری های واگیردار و عفونی است که در جامعه علی رغم همه ی بیماری های عفونی در حال افزایش است، داروی مورد نیاز برای درمان این بیماری در داخل کشور ساخته شده است و هزینه ی درمان یک دوره کامل سه ماهه نزدیک به یک میلیون تومان است، منبع توزیع این ویروس فقط انسان است و باید درمان شوند که برای سلامت خانواده های خود و جامعه مشکل ساز نباشند.

وی با اشاره به بحث سنسور آلایندگی هوا گفت: در شهر رفسنجان دستگاهی وجود ندارد که سطح آلاینده ها را به مردم نشان دهد و هشدار دهد شهری نیست که در محدوده شهرستان رفسنجان که دستگاه سنجش آلایندگی نداشته باشد، زمانی که موج ریزگردها وارد شهر می شود و یا میزان آلایندگی بالا می رود، نمی توانیم به افراد سالخورده و بیماران تنفسی بگوئیم که از خانه بیرون نیایندصنایع آلاینده در شهرستان بایستی شناسایی شوند.

محمد رضا عظیمی زاده شهردار شهرستان رفسنجان در همین خصوص اظهار داشت: در رفسنجان صنایعی که صنعت سبز نیستند و صنعت آلاینده هستند، بایستی عوارض آلایندگی بپردازند که به توسعه شهر کمک می کند‌، نصف هزینه خرید دستگاه سنجش آلایندگی را شهرداری پرداخت خواهد کرد.
دکتر علیدوستی نیز در این جلسه با اشاره به هفته جهانی تغذیه با شیر مادر گفت: شعار امسال توانمندی والدین تربیت تغذیه با شیرمادر حال و آینده است.
وی افزود: تغییراتی که ایجاد شده است این است که مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه تغییر یافته و همسران آنها مرخصی اجباری تشویقی به مدت دو هفته به آنها تعلق میگیرد و پالس شیردهی یک ساعت افزایش یافته است.

برچسب ها:
رفسنجان طرح ملی کنترل فشار خون هفته جهانی تغذیه با شیرمادر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان