نماینده مردم شهرستان های رفسنجان و انار مطرح کرد :

ورود سالیانه ۱۲ و شش دهم میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور / جذب ۸۰۰ نفری نیرو در مس سرچشمه

  • شناسه خبر: 164138
ورود سالیانه ۱۲ و شش دهم میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور / جذب ۸۰۰ نفری نیرو در مس سرچشمه

نماینده مردم رفسنجان گفت: سالیانه ۱۲ و شش دهم میلیارد دلار از محل محصولات قاچاق وارد کشور می شود که هیچ حقوق دولتی را پرداخت نمی کند به آن اقتصاد پنهان می گویند اقتصادی که رسمی نباشد و هیچ درآمدی برای کشور نداشته باشد و درآمد آن به جیب سودجویان می رود .

خانه » اقتصادی » ورود سالیانه ۱۲ و شش دهم میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور / جذب ۸۰۰ نفری نیرو در مس سرچشمه

به گزارش خانه خشتی ؛ احمد انارکی محمدی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک دهه کرامت روز قلم و با اشاره به سالروز سقوط هواپیمای پرواز بندرعباس و به شهادت رسیدن تعدادی از هموطنان اظهار داشت :در سالروز سقوط هواپیمای پرواز بندرعباس یکی از ساختارشکنیهای آمریکا به ملت ما نشان داده شد خوشبختانه در همان نقطه ،فرزندان این ملت با زدن پهپاد آمریکایی قدرت خود را نشان دادند .

وی بیان داشت :ایران به حدی پیشرفت کرده است و به آمریکائیها نشان دادیم که قرار نیست با این حرفها بخواهند کشور بزرگی مثل ایران را صدمه بزنند ،معیشت مردم به دلایل داخلی و تحریم ها دچار بحران شد و مطمئن هستیم با مقاومت این بحران را پشت سر می گذاریم .

نماینده مردم رفسنجان با اشاره به هفته مبارزه با قاچاق و ارزافزود : مشکلات موجود در اشتغال و تولید به علت وجود وجود قاچاق و ارز باعث صدمه به این حوزه شده است سالیانه ۱۲ و شش دهم میلیارد دلار از محل محصولات قاچاق وارد کشور می شود که هیچ حقوق دولتی را پرداخت نمی کند به آن اقتصاد پنهان می گویند اقتصادی که رسمی نباشد و هیچ درآمدی برای کشور نداشته باشد و درآمد آن به جیب سودجویان می رود .

وی خاطرنشان کرد:قاچاق اعضای بدن و عتیقه جات از سالهای بسیار دور انجام می شده و برای قاچاق ارز و کالا در کشور ما به تاکید مقام معظم رهبری قانون جامع و کاملی برای کالا و ارز نوشته شده است در سال گذشته اصلاحیه قانونی داشتیم این ها ابزار قانونی برای مسائل قاچاق است که پیگیری می شود .

انارکی بیان داشت :امروز ما با قاچاق معکوس روبرو هستیم ۱۴میلیارد دلار کالای اساسی که به قشر حقوق بگیر ،فرهنگیان و کارمندان پرداخت می شود کمتر به مردم عادی پرداخت می شود و قاچاق معکوسی که صورت می گیرد و از مرزها خارج می شود و اتهاباتی به بازار کالا وارد کرده است .

وی تاکید داشت:به دلیل نظارت ضعیف ،دولت نتوانست جوابگوی مردم باشد در بحث گندم ،گوشت و کالاهای اساسی متاسفانه قاچاق معکوس می شود و مدتی است این قضیه مهار شده است و توزیع صورت گرفته شده در کشور، کنترل می شود .

نماینده مردم رفسنجان یاد آور شد :کالاهای اساسی به حدی از دسترس مردم خارج شد که ۴۸ درصد تورم در برداشت و این نشان دهنده ضعف عملکرد دولت بود و صدمه زیادی به اشتغال وارد کرد .

وی اذعان داشت :با ظرفیت بزرگ معدن مس از سال ۹۱ هیچ استخدامی در مس صورت نگرفته است و کمتر به رفسنجان توجه شده است امیدواریم به زودی آزمون استخدامی مس برگزار شود این آزمون حداقل ۴ تا ۶ ماهی یکبار برگزار می شود در مرحله اول ۴۰۰ نفر و در مرحله دوم هم ۴۰۰ نفر به طور کل ۸۰۰ نفر وارد مجتمع مس سرچشمه می شوند .

نماینده مردم رفسنجان گفت:متاسفانه رفسنجان و انار به اسم منطقه برخوردار شناخته شده است و هیچ هزینه ای از دولت برای شهرستان نداشتیم برای اولین بار در بحث بهداشت توانسته ایم از محل بودجه دولت ردیفی برای ساخت بیمارستان در رفسنجان اخذ کنیم .

وی ادامه داد : امروز شاخص های رفسنجان با توجه به تغییر اقلیمی باعث صدمه زدن به محصول شده است امسال رفسنجان و اطراف آن ۵۰ درصد پسته داشته باشیم ، اگر کشاورز ما نتواند هزینه کند سال آینده محصولی برداشت نخواهد کرد و یکی از راه های آن امهال وام ها بود که بسیاری از بانک ها وام ها را امهال کردند .

انارکی محمدی به مشکلات به وجود آمده در آب شهرستان اشاره کرد وابراز داشت:به خاطر فصل گرما بیش از ۱۰۰ لیتر در ثانیه برداشت آب شرب بوده است در صورتی که ورودی آب ما اینقدر نبوده است اکنون با توجه به شرایط پایدار ۷۵۰ لیتر در ثانیه مصرف ما است که ۶۰۰ لیتر در ثانیه آب موجود داریم .

وی ادامه داد :دو حلقه چاه جدید اخیرا حفر شد و وارد مدار شد و التهاب کم آبی به حداقل رسید امیدواریم در ۶ ماهه دوم امسال بزرگترین منبع ذخیره آب استان به بهره برداری برسد و مشکل کم آبی شهرستان حل خواهد شد .

نماینده مردم رفسنجان با بیان اینکه با انتقال آب خلیج فارس آب مصرفی برای صنعت و گلخانه ها تامین می شود  گفت :ما کمترین نیرو در مس را داشته ایم تمام مایحتاجات مس از خارج از شهرستان تهیه می شد ولی با پیگیری های صورت گرفته این روند تغییر کرده ولی باز ما هنوز جایگاه خودمان را در مس پیدا نکرده ایم .

وی بیان داشت :بسیاری از سرمایه گذاریهای شرکت های بزرگ زیر مجموعه مس در شهرستان های دیگر انجام شده است و این موضوعات برای منطقه ما دردناک است .

انارکی عنوان داشت :ما سالها از بقیه اشتغال ها و صنایع دیگر غافل شدیم با این وضعیت باید باغات پسته را حفظ کنیم چون از نظر زیست محیطی مشکل خواهیم داشت باید بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم .

وی افزود :از استخرهای آب شور برای پرورش ماهی استفاده شود بیشترین تولید را می توانیم از طریق آبیاری تحت فشار داشته باشیم .

نماینده مردم رفسنجان گفت :امروز با همدلی و همراهی مسئولین شهرستان می توانیم به زیرساختهای شهر توجه کنیم و شهری آباد داشته باشیم.

وی در پایان سخنان خود به بحث پلاک ۲۰۹۴ اشاره داشت و افزود :۷۵۰۰ قطعه زمین به صورت تعاونی و مجموعه انبوه ساز دراختیار جوانان اماده ساخت و ساز قرار می گیرد .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علی

    آزمون مس در چه تاریخی برگزار میشود؟

    سیم ...

    این آقایی که مد نظر است میگوید هیات علمی دانشگاه ولی عصر شدم. خواهش دارم از خانه خشتی صحت این موضوع را از دانشگاه ولی عصر جویا شود. پیروز باشید

    همشهری

    از نماینده محترم مردم رفسنجان که انصافا با تلاش هستند و سعی خود را در خصوص اشتغال جوانان رفسنجان در شرکت ملی مس انجام می دهند تشکر فراوان دارم. اما تعداد معدودی افراد که انگشت شمار هستند که علاوه بر اینکه در شرکت مس هستند و حقوق دریافت می کنند از دانشگاه ولی عصر هم حقوق دریافت می کنند که این موضوع علاوه بر اینکه خسارت هم به مس می‌زند و هم به دانشگاه، باعث ضربه به اعتماد مردم نیز میشود.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان