مدیر کل صنعت ،معدن و تجارت استان کرمان مطرح کرد :

اعطای ۱۶.۵ میلیارد تومان یارانه تسهیلات به واحدهای صنعتی استان

  • شناسه خبر: 164075
اعطای ۱۶.۵ میلیارد تومان یارانه تسهیلات به واحدهای صنعتی استان

مدیر کل صنعت ،معدن وتجارت استان کرمان گفت:نگاه استان به سمت صنعتی شدن رفته است ،اینکه در استان ۱۶.۵ میلیارد تومان یارانه تسهیلات از محل کمک های اعتباری به واحدهای صنعتی داده می شود این نشان می دهد که به تولید و صنعت اهمیت داده می شود .

خانه » رفسنجان » اعطای ۱۶.۵ میلیارد تومان یارانه تسهیلات به واحدهای صنعتی استان

به گزارش خانه خشتی ؛مهدی حسینی نژاد عصر روز گذشته در آیین گرامیداشت هفته صنعت و معدن که با حضور مدیر مجتمع مس سرچشمه و جمعی از مدیران واحدهای صنعتی رفسنجان در محل تالار پذیرایی شهرک صنعتی این شهرستان برگزار شد با اشاره به مشکلات صنعت و معدن استان اظهار داشت :سالیانه ۴۵ میلیارد دلار در سال یارانه انرژی پرداخت می شود .

وی بیان داشت :با افزایش قیمت حامل های انرژی، مصوب شد که ده هزار میلیارد تومان از منابع درآمدی از محل دولتی به بخش صنعت ، معدن و تولید داده شود ولی تا امسال یک ریال آن به تولید داده نشد ولی هدفمندی شروع شد و در سال ۹۵ دولت با تمام تلاش و مشکلات ،بحث پرداخت تسهیلات  در قالب رونق تولید را در کشور شروع کرد .

حسینی نژاد افزود :در قانون مصوب شد که بانک ها ۴۰ درصد از تسهیلات به تولید بدهند متوسط  پرداختی ساله های گذشته ۳۲ درصد بوده است ،در سال گذشته که جنگ اقتصادی بود و همه بانک ها می بایست پای کار بیایند پول پرداختی به ۲۷ درصد رسید یعنی بانک ها از متوسط ۳۲ درصد هم کمتر کمک کردند .

وی خاطرنشان کرد :درسال ۹۵-۹۶-۹۷ که سال رونق تولید بود  ۲۰۲واحد صنعتی موفق شدند که تسهیلات اخذ نمایند ،۶۳ درصد واحدهای ما مشکل تسهیلات و ۴۳ درصد آنها مشکل بازار و بی ثباتی قیمت و بیمه ای دارند .

مدیرکل اداره صنعت ،معدن و تجارت بیان داشت :تسهیلاتی که معین اقتصادی در سیرجان سال ۹۷ برای اشتغال های خرد ،مشاغل روستایی واحدهای خرد دادند یک هزار فقره بود .

وی با بیان اینکه سال گذشته آموزش و پرورش ۶۰۰ هزار دست لباس نیاز داشت که از مشهد وارد کرد تاکید داشت :علی رغم اینکه ۵۰ واحد تولیدی و صنفی داشتیم  که کمتر از ظرفیت کار می کردند یا تعطیل بودند و بازار بزرگ دانش آموزی وجود داشت اما در قالب اقتصاد مقاومتی با کمک آموزش و پرورش برای ۴۰ واحد صنفی و صنعتی رونق ایجاد شد که این تجربه را در مس برای قطعه سازی انجام خواهید داد .

حسینی نژاد اذعان داشت :مشکل ما این است که سیستم بانکی در منابع ما نیست ،علی رغم ظرفیت های زیادی که در استان داریم از آنها استفاده نمی شود با حضور برگزاری نمایشگاه ها حضور واحدهای صنعتی کمرنگ است .

وی یادآور شد :قانونی داریم که شرکت های صنعتی الزام شوند که گردش مالی خود را وارد استان کنند و امسال این کار را آغاز کردیم  در شهرستان پیشنهاد دادیم  به کمک مس سرچشمه مصوبه ای داشته باشیم که گل گهر ۷۰ واحد فعال نیمه فعال و راکد ما را به صورت گردش مالی مس تسهیلات پرداخت نمایند .

مدیرکل صنعت ،معدن و تجارت استان ابراز داشت :با نگاه تعاملی و قانونی مشکلات واحدها صنعتی را بررسی می کنیم بحث تامین ارز که یکی از چالش های بزرگ واحدهای ماست در حالیکه استان ما استانی صادراتی است ۴.۸ صادرات غیر نفتی این کشور از آن استان کرمان است .

وی ادامه داد :بخشنامه های اخیر این را نشان می داد که ۵۰ درصد بحث صادرات را می شود بابت تامین مواد اولیه و تجهیزات صرف کرد در حالیکه  ۵۰ درصد ظرفیت صادراتی استان ۱ و یک دهم میلیارد دلار است یعنی کل نیاز کالاهای اساسی و ماشین آلات در استان ۳ میلیون دلار به طور متوسط نیاز است و ۱ و یک دهم میلیارد دلار ان در استان قابل حل است و زیرساخت آن اخذ شده است .

حسینی نژاد توضیح داد :نگاه استان به سمت صنعتی شدن رفته است ،اینکه در استان ۱۶.۵ میلیارد تومان یارانه تسهیلات از محل کمک های اعتباری به واحدهای صنعتی داده می شود نشان دهنده آن است که به تولید و صنعت اهمیت داده می شود .

وی بیان داشت : ظرفیت خدادادی ک در سنگ آهن و مس وجود دارد به طوری که نهضتی که در سنگ آهن صورت گرفته باعث شد ظرفیت بزرگتری در استان به وجود آید که کمک بزرگی به  شرکت های خدماتی و قطعه سازان کرده است .

مدیرکل صنعت ،معدن و تجارت استان گفت :برای صعنت از ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون آب مصرفی ،فقط ۱۴۱ میلیون متر مکعب با همه پروژهایی که احداث می کنیم آب مصرف می شود .

وی بیان داشت :سازمان معدن و تجارت در سال گذشته ۴ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان درامد داشته است که از محل پرداختی مالیات و حقوق دولتی و واردات گمرکی ایجاد شده است .

حسینی نژاد گفت :در سال گذشته با زیرساختی که فراهم شده برای اولین بار توانستیم حدود ۷ درصد حقوق دولتی را به استان بیاوریم ،ظرفیت ها باعث شده است همه تشکلات دور میز حق استان را اخذ می کنیم .

وی اذعان داشت :پیشنهاد می دهیم که صندوق ضمانتی معدنی در استان شعبه ای گرفته شود تا از طریق گردش مالی  یارانه تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شود .

 

 

برچسب ها:
آیین بزرگداشت هفته صنعت و معدن در رفسنجان مدیرکل صنعت ،معدن و تجارت استان کرمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان