امام جمعه موقت تهران :

انقلاب ما با ارزشهای اسلامی و شهدا متولد شده است

  • شناسه خبر: 164013
انقلاب ما با ارزشهای اسلامی و شهدا متولد شده است

امام جمعه موقت تهران گفت :انقلاب با ارزشهای اسلامی وشهدا تولد یافته است و چهل سال اول را سپری کرده است و با ارزشهای والای انقلاب و اسلام باید پا به عرصه گام دوم انقلاب بگذارد .

خانه » رفسنجان » انقلاب ما با ارزشهای اسلامی و شهدا متولد شده است

به گزارش خانه خشتی ؛حجت الاسلام سید محمدحسن ابو ترابی شب گذشته در یادواره شهدای شهر کشکوئیه رفسنجان با تسیلت شهادت امام جعفر صادق (ع)اظهار داشت : انسانهایی هستند که از مرگ تعبیری مطابق با ارزشهای معنوی دارند و از مرگ نمی هراسند .

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد:بسیاری از افراد مرگشان ،یعنی بی خانمانی و ویران شدن خانه جسم و بی پناه مانده روح است ،در برابر این، مرگ دومی داریم که انسان شایسته مشتاق ملاقات ملوک الموت و جدایی روح از بدن است آنها شهدا هستند .

وی افزود :شهدا از مرگ نمی هراسیدند و به استقبال شهادت رفتند و این ثمره تربیت مادران شهداست .

حجت الاسلام ابوترابی خاطرنشان کرد :شهدایی چون اکبر عباسپور که در خواب به دعوت حضرت علی اکبر (ع)و علی اصغر (ع)به لقای شهادت نائل می شود،از پدر بزرگوار ایشان نقل می شود که ایشان در خواب حضرت علی اصغر و علی اکبر (ع)را می بینند که به آن شهید می گویند نمی خواهید به جمع ما بپیوندید ، انقلاب با این ارزشها تولد یافته است و چهل سال اول را سپری کرده است و با ارزشهای والای انقلاب و اسلام باید پا به عرصه گام دوم انقلاب بگذارد .

وی بیان داشت : جوانان باید با آراستگی به ایمان ،علم و عمل صالح با مجاهدت ، ایثار ، تلاش با گام برداشتن در مسیر عزت و اقتدار برای عظمت ملت اسلام قدم بردارند چراکه  امروز اقتدار ملت اسلام با اقتدار ملت ایران گره خورده است .

امام جمعه موقت تهران گفت :مسئولین، جوانان و کسبه ،صنعتگران و همه آحاد مردم باید با ایمان ،عمل صالح  ، گام برداشتن در راه شهدا و پیام ها و رهنمودهای مقام رهبری را سر لوحه خود قرار دادن مسیر عزت و اقتدار دنیا و آخرت ملت ایران را حفظ کنند .

وی افزود :در این چند دهه انقلاب به چه عزتی رسیده ایم با اینکه ازمشکلاتی در شاخص های کلان از تورم ،نرخ رشد تولید ناخالص داخلی ،بیکاری ،ضریب اشتغال ،کاهش ارزش پول ملی رنج می بریم اما می بینیم در همه حوزه ها ،چه سرمایه های کلانی در دست ملت است و این سرمایه ها بستر قدرت انقلاب است.

حجت الاسلام ابو ترابی گفت :زمانیکه انقلاب پیروز شد ما فقط یک اتوبان داشتیم از تهران به قزوین، امروز در سراسر ایران جاده ها ،فرودگاه ها ،بنادر ،چه تحول عظیمی خلق شده ،در زیرساختهای کشور از ۱۵۰ کشور جهان بر اساس آمارها و شاخص های بین المللی جلوتر هستیم این زیرساختها مهمترین اهرم برای خلق اقتصاد بزرگ در کشور است .

وی اذعان داشت :مقام اول  شاخص توسعه نیروی انسانی را در جهان داریم ،امنیت ،رشد علمی ، وحدت و انسجام ملی و مردم سالاری دینی سرمایه های بزرگی است ،استقلال مثال زدنی ایران  دستاورد خون شهداست هر ملتی این سرمایه های گرانبها را در اختیار داشته باشد به سرعت به قله های قدرت دنیا و آخرت دست می یابد .

امام جمعه موقت تهران تاکید داشت :جوانان و دانشگاهیان باید با قدرت قدم ها را بردارند، اقتصاد دانش بنیان مبتنی بر علم را تجربه کنند تا بتوانیم به اقتصاد برتر منطقه و قاره تبدیل شویم.

وی با اشاره به اینکه در ایران نباید سایه فقر باشد گفت :این مهم  به دست جوانان توانمند ایرانی ، کارآفرینان ، حوزوی ها کشاورزان وآحاد ملت محقق خواهد شد .

حجت الاسلام ابو ترابی  در پایان سخنان خود به اهمیت نماز اشاره کرد و عنوان داشت :شهدا با نماز زنده بودند و با نماز پرواز کردند اهمتام به نماز را باید سرلوحه کار خود قرار دهید .

برچسب ها:
امام جمعه موقت تهران یادواره شهدای کشکوئیه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان