دادستان رفسنجان عنوان کرد :

جشن های همدلی دیگر به چنین شکلی برگزار نخواهد شد ؛ بدون نظارت و همراه با مسائل حاشیه ای

  • شناسه خبر: 163948
جشن های همدلی دیگر به چنین شکلی برگزار نخواهد شد ؛ بدون نظارت و همراه با مسائل حاشیه ای

دادستان رفسنجان گفت : جشن های همدلی از این به بعد با نظارت بیشتر و دقت بیشتر صورت گیرد و در محل برگزاری آن نیز تغییراتی انجام می شود و در زمان آینده ما شاهد چنین جشنی که بدون نظارت و همراه این اتفاقات حاشیه ای باشد، نباشیم و قطعا چنین اتفاقی نخواهد افتاد .

خانه » فرهنگی مذهبی » جشن های همدلی دیگر به چنین شکلی برگزار نخواهد شد ؛ بدون نظارت و همراه با مسائل حاشیه ای

به گزارش خانه خشتی ؛ حسین رئیسی‌نژاد در نشست خبری که روز گذشته با حضور جمعی از خبرنگاران به مناسبت قوه قضاییه در محل دادگستری برگزار شد با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و نام شهید دکتر بهشتی به جایگاه مهم این دستگاه اشاره کرد و اظهار داشت : دستگاه قضایی با توجه به اصل ۱۵۶ قانون اساسی چهارچوبی در راستای وظایف مهم این دستگاه را مشخص کرده و قوانینی را آورده است  برخی از آنها از جمله رسیدگی و صدور حکم، نظارت بر حسن اجرای قوانین، کشف جرم، مجازات، تعزیرمجرمین و اجرای حکم  است.

وی با بیان اینکه  یکی از مهمترین وظایفی که قانون اساسی برای این دستگاه گذاشته احقاق حقوق و پیشگیری از جرم است تصریح کرد :این دستگاه به سهم خود در این زمینه تلاش می کند با توجه به گام دوم انقلاب که مقام رهبری هدفی را مشخص کرده اند جهاد بزرگ برای ساختن ایران بزرگ اسلامی است  که دستگاه قضایی برای این هدف مهم تلاش خواهد کرد .

رئیسی نژاد افزود : با توجه به حضور آیت الله رئیسی، چرخ دستگاه قضایی بهترمی چرخد و در مدت زمان کوتاه حضور وی تحولات خوبی صورت گرفته و از جمله این تحولات کاهش اطاله دادرسی، کاهش ورودی پرودنده ها و رسیدگی عادلانه و کاهش زمان رسیدگی نسبت به پرونده ها است و در مجموعه دادسراهای رفسنجان هم در این زمینه برای اجرایی شدن برنامه هایی دارد و شاهد اتفاقات  خوبی باشیم.

دادستان رفسنجان عنوان داشت :دادسرا خط مقدم دستگاه قضائی برای مقابله با بزهکاری و مجرمانی که قانون را نادیده می‌گیرند، است .

وی با اشاره به اینکه در رفسنجان با ۶ دادیار و دو بازپرس به پرونده‌های ورودی دادسرا رسیدگی می‌شود گفت : روزهای تعطیل هم قاضی کشیک در دادسرا حضور دارد ،جا دارد از همکاران که با وجود امکانات کم همکاری کردند تشکر کنم .

رئیسی نژاد بیان داشت :در سال گذشته ۱۴  هزار و ۱۸۴ پرونده در دادسرای رفسنجان پیگیری کردیم و منتهی به صدور حکم شده  است و تلاش شده این پرونده ها در مسیر اجرا قرار گیرد .

وی ادامه داد :در سال گذشته برنامه های خوبی از جمله اختصاص شعبه ای برای جرائم خاص از جمله سرقت که متاسفانه در رفسنجان افزایش داشته است صورت گرفته است .

دادستان رفسنجان با بیان اینکه سرقت در صدر جرائم رفسنجان است گفت : صدمه بدنی ناشی از تصادفات، ضرب و  جرح عمدی، توهین به اشخاص، کلاهبرداری، تخریب و … در رتبه‌های بعدی جرایم هستند.

وی ابراز داشت :ریشه سرقت ها در مسائل اقتصادی دارد ،رسانه ها نقش مهمی در بالا بردن تحمل مردم دارید چراکه یکی از مسائلی که با آن روبرو هستیم درگیری مردم با همدیگر است و در نهایت منتهی به تشکیل پرونده می شود .

رئیسی نژاد خاطرنشان کرد :تیم بازرسی با حضور افرادی از نهادهای نظارتی در جهت حفظ صیانت از حقوق عامه تشکیل شده است که وظیفه آنها نظارت بر اصناف ،مکان های عمومی و با حضور قاضی صورت می گیرد و در این زمینه برخوردهای خوبی انجام شده است .

وی به بحث کمک  به خانواده زندانیان اشاره داشت و گفت : در سال گذشته با حمایت از خانواده های این زندانیان ۱۵ درصد کاهش جمعیت زندانیان رفسنجان را داشتیم.

رئیسی نژاد بیان داشت :در زمینه رفع اراضی تصرف ملی اقدامات خوبی صورت گرفته است .

دادستان رفسنجان در خصوص پرسشی درباره قلیان سراها نیز بیان داشت: نگاه به قلیان سراها نگاه برخوردی است و در صورت هرگونه گزارش از سوی مردم در خصوص ایجاد مزاحمت از سوی قلیان سراها بلافاصله دستور پلمپ صادر می شود.

وی افزود:  ممکن است در برخی  قلیان سراها حضور پیدا نکردیم چرا که ایجاد مزاحمتی نداشتند .

رئیسی نژاد در خصوص افغانی کش در محورهای ورودی رفسنجان بیان داشت: برخورد این مورد بصورت غافلگیری صورت میگیرد و خودروها توقیف می شوند ، هنوز این مورد عمل مجرمانه از لحاظ قانون گذار محسوب نمی شود، مسئولان قضایی به دنبال هستند شکل مجرمانه به آن دهند تا دست ضابطین در برخورد با انها راحت باشد.

دادستان رفسنجان درباره نظارت بر برگزاری جشن های همدلی در شهر رفسنجان که مورد سوال خبرنگار خانه خشتی بود اظهار داشت: این مراسم جشنی بوده است که توسط مسئولین شهرداری و شورای شهر در هر فصل برگزار میشده و مجوزهای صادر شده مربوط به اداره های و سازمان دولتی بوده که اجازه چنین جشنی داده شده است.

وی افزود: در جلسه ای که اخیرا و قبل از برگزاری اخرین جشن برگزار شد مقرر گردید که از این به بعد با نظارت بیشتر و دقت بیشتر صورت گیرد و در محل برگزاری آن نیز تغییراتی انجام شود و در زمان آینده ما شاهد چنین جشنی که بدون نظارت و همراه این اتفاقات حاشیه ای باشد، نباشیم و قطعا چنین اتفاقی نخواهد افتاد .

رئیسی خاطر نشان کرد: از این پس قبل از برگزاری چنین جشن هایی تمامی جوانب در نظر گرفته می شود و مکان آن در جای مناسب تری خواهد بود تا شاهد مسائل حاشیه ای در آن جشن نباشیم.

دادستان رفسنجان در ادامه در خصوص پیشگیری از سرقت نیز بیان داشت:  انصافا کسانی که باید در این زمینه تلاش کنند کار می کنند به ویژه در بحث سرقت های کابل برق ، شرکت های برق و مخابرات و همچنین ناحیه مقاومت بسیج به میدان امدند و گشت هایی ایجاد کردند از مردم خواهش داریم که نیروی انتظامی و دستگاه قضا را کمک کنند و در صورتی مشاهده موارد مشکوک اطلاع دهند تا شاهد کاهش این نوع سرقت ها باشیم.

رئیسی نژاد خاطر نشان کرد: سرقت کابل های برق علاوه بر سرقت تخریب اموال عمومی نیز محسوب می شود و مجازات سنگینی برای ان در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص مشاهده برخی کشف حجاب ها و بدحجابی ها در خودرو نیز بیان داشت: این عمل جنبه مجرمانه دارد و هر گزارش را نیروی انتظامی به عنوان جرم مشهود دانسته و بایستی اقدام کند و حتما توسط دستگاه قضا نیز با توجه مجرمانه بودن ان یکی تصمیم قضایی گرفته می شود.

دادستان در خصوص دوچرخه سواری بانوان در اماکن عمومی نیز بیان داشت:  در این خصوص به نیروی انتظامی اعلام شده تا در صورت مشاهده به عنوان یک ناهنجاری نسبت به جمع آوری دوچرخه ها اقدام شود و حتی تذکرات لازم به افرادی که در این زمینه فعال هستند و تلاش می کنند که ان را نهادینه کنند داده شده است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان