مدیر عامل صنایع ملی مس ایران:

فرصت تحریم یک اتفاق بزرگ برای تقویت ساخت داخل است

  • شناسه خبر: 163795
فرصت تحریم یک اتفاق بزرگ برای تقویت ساخت داخل است

مدیر عامل صنایع ملی مس ایران گفت: فرصت ساخت ماشین آلات با شرایط کنونی که در تحریم قرار داریم یک اتفاق بزرگ است، ماشینی که در داخل ساخته می شود اشکالاتی دارد که باید اینطور باشد باید خطایی اتفاق بیافتد تا ساخت داخل را تقویت کنیم.

خانه » اقتصادی » فرصت تحریم یک اتفاق بزرگ برای تقویت ساخت داخل است

به گزارش خانه خشتی ، اردشیر سعد محمدی روز گذشته در آیین افتتاح هفتمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و پنجمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات معدنی و راه سازی در محل نمایشگاه‌های دائمی منطقه جنوب شرق در شهر کرمان با اشاره به اهمیت فرآوری مواد معنی و ایجاد ارزش افزوده از مواد خام  اظهار داشت: در بحث معدن کار فراوان داریم تا انجام دهیم، ای کاش وزارت معدن و فلزات به عنوان وزارت منفک باقی می ماند و اگر قرار بر ادغام بود با وزارت نفت ادغام میشد چرا که این دو بخش حرف مشترک اکتشاف، استخراج و فراوری دارند .

وی افزود: در استان کرمان امسال نزدیک به ۶.۳ میلیون تن کوره بلند تولید می شود و حداقل ۵ میلیوت تن کنسانتره زغال برای این میزان کوره بلند نیاز است در حالیکه ظرفیت زغال ما ۱.۵ میلیون تن است، ظرفیت زغال افزایش یافته است و ۲۶۵ درصد قیمت شمس فولاد است، فاصله معناداری داریم.

سعد محمدی گفت: اشتغال، اقتصاد و تولید ناخالص بحث اصلی ماست باید برنامه ریزی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: شرکت مس در سرچشمه با توجه به تغییر تکنولوژی ریورب به فلش ۳۰۰ هزار تن ظرفیت ذوب دارد ، و استان کرمان ۴۲۰ هزار تن ظرفیت ذوب، ظرفیت موجود کنسانتره یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن است در حالیکه نیاز است تا ۹۰۰ هزار تن ظرفیت جدید ایجاد شود.

سعد محمدی گفت: کنسانتره مس قطها سودده است و این مهم نیاز به برنامه ریزی، حرکت توام با همدلی و همراهی مسئولین دارد و اشتغال خوبی ایجاد می کند و گردش مالی ناشی از این اتفاق در استان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

این مسئول بیان داشت: فرصت ساخت ماشین آلات با شرایط کنونی یک اتفاق بزرگ است، ماشینی که در داخل ساخته می شود اشکالاتی دارد که باید اینطور باشد باید خطایی اتفاق بیافتد تا ساخت داخل را تقویت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و بروز رساندن تمامی دست اندرکاران بخش معدن یک ضرورت است، مقالات علمی بروز و در جهت اقتصادی شدن مورد توجه قرار گیرد.

مدیر عامل صنایع ملی مس ایران تصریح کرد: با همکاری و تلاش جمعی پرسنل مس استراتژیک حرکت آینده مس را تدوین می کنیم و در جهت ایجاد کارخانه های کنسانتره و اکتشاف حرکت جدی خواهیم داشت به ویژه کرمان که پتانسیل خوب معدنی در بخش مس دارد.

وی خاطر نشان کرد: از تمامی ایده های جدید که خلاقیت و طرح جدید برای سندهای هایتک باشد با قدرت حمایت می کنیم و با تمامی شرکت ها و بخش خصوصی که حاضر به مشارکت باشند همکاری می کنیم، انقدر پروژه داریم که بتوانیم سرمایه گذاری ها را گسترش دهیم.

برچسب ها:
اردشیر سعد محمدی تحریم فرصت تحریم مدیر عامل صنایع ملی مس ایران
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان