فرماندار رفسنجان در نشست خبری مطرح کرد:

شرکت تعاونی پسته در حمایت از کشاورزان وارد شود

  • شناسه خبر: 163633
شرکت تعاونی پسته در حمایت از کشاورزان وارد شود

فرماندار رفسنجان گفت: شرکت تعاونی پسته در این شرایط مسئولیت سنگینی بر عهده دارد و باید در حمایت از کشاورزان وارد شود، با وجود تاثیر بالای پسته در ارزآوری کشور اما شاهد بودیم که هیچ پشتیبانی از کشاورز نشد.

خانه » اقتصادی » شرکت تعاونی پسته در حمایت از کشاورزان وارد شود

به گزارش خانه خشتی ، مجید فصیحی هرندی در اولین نشست خبری خود در سمت فرمانداری رفسنجان اظهار داشت: رسانه ها چشم بینا و گوش شنوای مردم و مسئولین هستند، اگر ارتباط متقابل با رسانه ها باشد در آینده ثمرات خوبی داشته باشد.
وی افزود: سیستم نظام مند اطلاع رسانی با محوریت فرمانداری ایجاد شود، امروز استفاده مردم از فضای مجازی گسترده شده و نشریات کاغذی جای خودش را به دلیل سهولت دسترسی و انتقال اخبار به خبرگزاری های مجازی می دهد.
هرندی گفت: هیچ ابایی از حضور خبرنگاران در جلسات نداریم، باید تعهد اخلاقی نسبت به هم داشته باشیم، حضور خبرنگاران در هر جایی اهمیت دارد آنچه واقع است بدون کم و کاست انتقادات واقعیت داشته باشد.
فرماندار رفسنجان بیان داشت: در حال حاضر فرمانداری ویژه برای رفسنجان یک نام بیش نیست باید به سمتی برویم که از نام و عنوان خارج و تبدیل به جایگاه شود.
وی تصریح کرد: انتقال اطلاعات از سوی مسئولین به مردم و متقابلا از مردم به مسئولین توسط رسانه ها صورت می‌گیرد، همه در خدمت توسعه شهر باشیم تنها مردم ماندنی هستند، توان و تحمل وضعیت اقتصادی از سوی مردم را دیده ایم و قدردان هستیم.

فصیحی هرندی خاطر نشان کرد: طی دوسال گذشته شاهد زلزله خاموش ناشی از خشکسالی در رفسنجان بودیم که ظرفیت تولیدی بسیار اندک بود. متاسفانه اعتبارات خشکسالی و بیمه های پایه خوبی دیده شد اما محقق نشد.
وی تصریح کرد: شرکت تعاونی پسته در این شرایط مسئولیت سنگینی بر عهده دارد و باید در حمایت از کشاورزان وارد شود، با وجود تاثیر بالای پسته در ارزآوری کشور اما شاهد بودیم که هیچ پشتیبانی از کشاورز نشد.
وی در خصوص انتصاب مدیران بومی نیز بیان داشت:از این به بعد انتصاب مدیر غیربومی در رفسنجان صورت نمی گیرد و سعی می شود به تقاضای مردم در این خصوص احترام گذاشته شود.
هرندی درباره متکدیان نیز گفت:متکدیان صحنه ی زشتی را رقم می زنند، با حضور دستگاهای متصدی راهکارهایی در این زمینه می دهیم و رسانه ها هم می توانند در خصوص ارائه ایده های مردمی کمک کنند البته برخی سمن ها در این زمینه کارهای خوبی را آغاز نمودند.
فرماندار رفسنجان در خصوص قلیان و قلیان سراهای سطح شهر نیز بیان داشت:فضایی که کنترل نداشته باشد ممکن است به سمت موارد غیرارزشی برود، برنامه ای در دوره گذشته با عنوان رفسنجان شهر بدون قلیان اجرا و کارهای نمادین انجام شد و ضعف های این طرح موجب وضعیت کنونی شده است.
وی افزود: کار بایستی توسط متخصصین انجام شود، اگر جایی قلیان بصورت مختلط عرضه می شود باید تعطیل شود و مخالفم اما براندازی کامل قلیان مساله دیگری است، هرچه به سمت زیر زمینی شدن قلیان سراها برویم غیرقابل کنترل می شود.
فرماندار رفسنجان همچنین بیان داشت: صندلی خالی معاونت سیاسی فرمانداری به زودی پر می شود، فردی انتخاب می شود که به مسائل سیاسی واقف و سوءگیری نداشته باشد.

وی در خصوص امهال وام ها نیز بیان داشت: در این زمینه یک مساله تخصیص اعتبارات است برخی بانک‌ها خوب عمل کردند و برخی هیچ امهال وامی نداشتند، بدهکاران بانکی و کشاورزان حتما به بانک‌ها مراجعه و با شفافیت به قوانین آگاه شوند.

فصیحی هرندی در ادامه بیان داشت: حضور اتباع افغانستانی در رفسنجان مساله ی تازه ای نیست مربوط به کل کشور است که رفسنجان به خاطر پتانسیل کار بیشتر اتباع را جذب کرد.
وی افزود: قضیه اتباع منطقه ای نیست ملی است، ما می توانیم پیشنهادات خاص خود را برای ساماندهی این موضوع داشته باشیم.
هرندی در خصوص فعالیت موسسه کاریابی در رفسنجان نیز اظهار داشت: این موسسه قانونمند است و از این جهت بایستی تقویت شود، از آنجایی که تنها یک موسسه در رفسنجان فعال است باید به سمتی برویم که موسسات جدید ایجاد و رقابت کنند.
وی خاطر نشان کرد: موسسه کاریابی در رفسنجان مکلف شده است که شائبه ای مبنی بر اینکه فردی از قبل انتخاب شده برداشته شود.
فصیحی بیان داشت: ملاقات مردمی فرماندار روزهای دوشنبه از ساعت ۷ الی ۹ با تعیین وقت قبلی انجام می شود.

فرماندار رفسنجان در خصوص اولویت کاریش در مسائل فرهنگی شهرستان اظهار داشت :نقش فرمانداری در شورای فرهنگی به عنوان معاون فرهنگی است در آیین نامه جلسه شورای فرهنگی اصلاحیه ای صورت می گیرد و یک سری کمیته با حضور متخصصین برگزار می شود .

وی بیان داشت :تمرکز در رفسنجان بیشتر بر روی فعالیتهایی است که رفسنجان بتواند به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شود و البته این هدف نیست و این انگیزه است که مردم رفسنجان به سمت کتاب و کتاب خوانی پیش روند و مانوس تر شوند و موسسه ای پیشنهاداتی داده است طرح مفصلی داریم اگر مورد موافقت قرار بدهد شاید بتوانیم در بحث کتاب و کتاب خوانی در همه زمینه ها جایگاه مطالعه در رفسنجان را افزایش دهیم .

برچسب ها:
پسته شرکت تعاونی پسته فرماندار رفسنجان کشاورزان رفسنجانی مجید فصیحی هرندی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان