آقا تهرانی در رفسنجان مطرح کرد:

امام خمینی(ره) تحولی در بین شیعه ایجاد کرد

  • شناسه خبر: 163390
امام خمینی(ره) تحولی در بین شیعه ایجاد کرد

دبیر کل جبهه پایداری گفت: امام خمینی(ره) تحولی در بین شیعه ایجاد کرد و دیدگاه کل انسان ها را نسبت به اسلام تغییر داد و این کار کمی نبود.

خانه » سیاسی » امام خمینی(ره) تحولی در بین شیعه ایجاد کرد

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که شب گذشته در مسجد امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار داشت: یکی از نعمت های بزرگی که خداوند متعال به مسلمانان و ایرانی ها عنایت فرمود وجود مبارک امام خمینی(ره) بود که قدر ایشان را ندانستیم.

وی با اشاره به استقبال باشکوه از لحظه ی ورود امام(ره) به ایران و تشییع گرم و باشکوه ایشان در ۱۴ خرداد سال۶۸ بیان داشت: واقعیت این است که آنچه خداوند به ما داده بود بیش از اینها بود، امام خمینی(ره) تحولی در بین شیعه ایجاد کرد و دیدگاه کل انسان ها را نسبت به اسلام تغییر داد و این کار کمی نبود.

آقا تهرانی گفت: تا آن زمان همه خیال میکردند اسلام یک دین درباره احکام جزیی و فرعی و طهارت و نجاست و دیگر احکام و واجبات است و اینکه آیا اسلام به حاکمیت، سیاست، اقتصاد و کل درورس نظر دارد یا نه کسی توجه نمیکرد.

وی افزود: امام با حضور خودشان این مساله را حل کردند و نشان دادند که اسلام یک دین کامل و پاسخگوی همه ابعاد وجودی انسان است و اقتصاد ،جامعه شناسی، بحث های روان و افکار انسان، سیاست و … را شامل می شود.

آقا تهرانی بیان داشت: امام(ره) می فرمودند سیاست جزو دیانت ماست و در دینمان سیاست است و باید ورود کنیم و وظیفه ماست این صحبتهای امام بود که در بین مردم جا نیافتاده بود امام فکر همه را تغییر داد که باید ورود کنیم ؛ اسلام در سیاست حرف دارد و باید دانست خیلی هستند در سیاست ورود می کند  اما نمی دانند اسلام چه می گوید.

حجت الاسلام آقا تهرانی خاطر نشان کرد: تفاوت ماهوری میان تفکر امام و بسیاری وجود دارد که باید توجه داشت، امروز برخی قلم به دستان دنبال این هستند که امام(ره) را تحریف شده تحویل ما و جوانان دهند که باید گفت امام را باید شناخت و بهترین راه شناخت ایشان صحیفه ی مبارک امام است که نظرات امام در آن آمده است.

وی ادامه داد: برخی امام(ره) را جور دیگری تعریف می کنند تشریفاتی که امروز در حرم ایشان می بینیم غیر امام است ، امامی که ما می شناختیم و می شناسیم ساده زیست بود، کوخ نشین ها را به کاخ نشین ها ترجیح می داد ، به خوبی مردم را درک میکردند نه امام سرمایه دار ، پولدار، اهل تشریفات و بی فکر، اصلا اینها نبود.

آقاتهرانی گفت: تاثیر گذاری امام تنها برای ایرانی ها نبود بلکه بر جوانان خارج از کشور نیز اثرگذار بود، امام در برابر دشمن مقتدر بود هیچ کوتاه نمی آمد حتی در برابر احکام اسلام کوتاه نمی آمد، امام(ره) اسلام برایش مهم بود امام ایستاده بود که ما را مسلمان کند و یگ اصل در توحید است توحید تشریعی که قانون گذار فقط خداوند متعال است و باید در برابر آن تسلیم بود، امام اینگونه معتقد بود.

وی تصریح کرد: امام(ره) ایران و کل عالم را برای اسلام می خواست ایشان فرمودند، باید ایشان را درست شناخت اشتباه نشود موفقیت امام برای همین بود دین و خداوند ولی عصر برایش مهم بود هیچ وقت بچه مسلمان را با کفار مقایسه نمیکرد.

آقاتهرانی گفت: امام شجاع و خداترس بود توانسته بود همه را جمع کند و این ارزش است متاسفانه اشتباه میگیریم هیچ گاه دیده نشد امام برای چیزی گریه کند اما برای اباعبدالله الحسین بلند بلند گریه میکردند، ایشان جامع بودند قابل مقایسه با دیگر علما نیستند، امام(ره) به نظام و مسلمانان آبرو داد .

 

برچسب ها:
امام خمینی(ره) حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام(ره) در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان