تجلیل از دکتر ریاضی در نهمین شب از شب‌های مفرغ

  • شناسه خبر: 161859
تجلیل از دکتر ریاضی در نهمین شب از شب‌های مفرغ

 نهمین شب از شب‌های مفرغ با عنوان « شب استاد دکتر سید ابوالفضل ریاضی» در نکوداشت این شاعر فرهیخته و فعال فرهنگی پیشکسوت رفسنجان، با حضور جمعی از مسولین و علاقمندان  در سالن شهید دکتر ذکریا  برگزار می‌شود.

خانه » آخرین اخبار » تجلیل از دکتر ریاضی در نهمین شب از شب‌های مفرغ

به گزارش خانه خشتی ، دکتر سید ابولفضل ریاضی متولد ۱۳۱۶ شمسی است و از سال ۱۳۴۴ که دکترای داروسازی خود را از دانشگاه تهران اخذ کرد، داروخانه دکتر ریاضی را در شهرستان رفسنجان راه اندازی کرد و اکنون بیش از نیم قرن است که در این حوزه فعالیت می کند.

ایشان سرودن را از سنین نوجوانی آغاز کرد و امروز یکی از چهره های شاخص شعر رفسنجان است. مجموعه ای از اشعار ایشان در دست تدوین و چاپ است.

 

توجه ویژه شرکت مس به حوزه سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : شرکت مس توجه ویژه‌ای به حوزه سلامت دارد.

دکتر علی اسماعیلی ندیمی اظهار داشت: مطالعه کوهورت مطالعه هم گروهی است جمعیت مشخصی وارد مطالعه می شوند و به مدت چند سال آنها را از نظر وقوع پیامدهای مهم مانند بیماریهای قلبی، سرطان و … تحت نظر می گیریم.

وی با بیان اینکه طرح مطالعات کوهورت در رفسنجان از سال ۹۳ آغاز شده و تاکنون ۱۰ هزار نفر وارد این مطالعه شده اند، افزود: از حدود دو سال پیش به مدیران مجتمع مس سرچشمه پیشنهاد دادیم با توجه به اینکه آلایندگی در منطقه سرچشمه خاص بوده و برای اینکه ثابت شود این آلایندگی چه میزان در سلامت کارکنان تاثیر دارد، آنها را وارد مطالعه اختصاصی کوهورت کنیم.

وی ادامه داد: در این مطالعه، اطلاعات عمومی افراد، نمونه های خون و ادرار ، مو و ناخن، یکسری آزمایشات از آنها انجام خواهد شد و این افراد به طور مداوم تحت نظر خواهند بود و تا ۱۰ سال آینده این افراد پیگیری می شوند و این اطلاعات منحصرا متعلق به مس خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه نزدیک به یکسال روی ایده کوهورت کارکنان مس کار شد، بیان داشت: پس از اینکه طرح تحقیقاتی آن مورد موافقت دانشگاه و شرکت ملی صنایع مس ایران قرار گرفت خوشبختانه این طرح نهایی شد و به امضای مدیر مجتمع مس سرچشمه و بنده رسید و تحت نظر معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان انجام خواهد شد.

 

 

«لولی خنده فروش» در سی و چهارمین نشست یک مولف یک کتاب شهر سرچشمه

سی و چهارمین نشست یک مولف یک کتاب سرچشمه عصر روز یکشنبه بیست و هشتم مرداد ماه با نقد و بررسی کتاب “لولی خنده فروش ” نوشته علی اکبر کرمانی نژاد در فرهنگسرای شهر مس برگزار شد.

در این نشست آقایان محمد شریفی نعمت آباد و مهدی حجوانی (منتقد ادبی) به نقد و بررسی این کتاب پرداختند و علی اکبر کرمانی ن‍ژاد نویسنده کتاب نیز در مورد ویژگی‌های آن سخن گفت.

«لولی خنده‌فروش» اثر اکبرکرمانی‌نژاد دریچه‌ای به دنیای سرشار از خشونت و نابرابری نژادی است که به تازگی از سوی انتشارات کافل راهی بازار کتاب شده است.

اثر حاضر، گزیده و چکیده‌ای از سال‌ها تلاش کرمانی‌نژاد در حوزه‌ی فرهنگ و ادب و پژوهش‌های میدانی دامنه‌دار در فرهنگ عامه، به‌ویژه زندگی لولی‌ها است و نویسنده، آن را پس از بیست سال منتشر کرده است. ویراستاری لولی خنده‌فروش را فرزانه آقاپور به عهده داشته است.

 

برگزاری دومین دوره مسابقه بزرگ قرآن  حفظ سوره های حشر و حجرات

مسابقه بزرگ قرآن  حفظ سوره های حشر و حجرات با حضور ۱۵۵۷ نفر در شهرستانهای رفسنجان و انار و شهر سرچشمه  برگزار شد.

در مراسم اختتامیه این مسابقه با حضور امام جمعه، مدیر مجتمع مس سرچشمه، رییس شورای اسلامی شهر رفسنجان و جمعی از مسئولین و شرکت کنندگان در تالار خیام دانشگاه ولی عصر عج برگزار شد ، مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه گفت: در این مسابقه ۱۵۵۷ نفر شرکت کردند که اکثریت آنها از بانوان بودند.

سید علی میر افضلی افزود:  از بین کسانی که به ۸۰ درصد سوالات پاسخ داده بودند، ۳۱ نفر به ۱۰۰ درصد سوالات و ۷۰ نفر فقط یک اشتباه و ۶۸ نفر دو اشتباه داشتند.

میرافضلی خاطرنشان کرد: امیدواریم برگزاری این مسابقات بهانه ای برای حفظ قرآن و حفظ قرآن نیز مقدمه ای برای فهم قرآن و فهم قرآن پشتوانه عمل به قرآن در زندگی ما باشد.

 

 

شرکت مس حرکت جانانه ای در این زمینه انجام داده است

استاد حوزه و دانشگاه در مراسم دومین دوره مسابقه بزرگ قرآن  حفظ سوره های حشر و حجرات اظهار داشت: به تعبیر مرحوم علامه طباطبایی سوره مبارکه حجرات سوره آداب است و این سوره آداب چگونه زیستن و چگونه برخورد کردن از خدا و خلق خدا را مطرح می کند.

حجت الاسلام گنجی با بیان اینکه سوره حشر در خصوص پیامبر شناسی می باشد، افزود: در این سوره بیان می شود که اعتقاد ما نسبت به حضرت محمد(ص) و اهل بیت(ع) چگونه باید باشد در این سوره بیان می کند که هر چه را که پیامبر(ص) برای ما آورده و هر دستور اخلاقی، عبادی، اعتقادی و … را می دهد بدون چون و چرا و شک و تردید بشنوید و عمل کنید و از هر چه نهی می کند خود را باز دارید این یک پیام سوره حشر است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه طبق برخی احادیث و روایات در سه آیه آخر سوره مبارکه حشر است، تصریح کرد: اسم اعظم نامی از نامهای خداوند است و اگر کسی این نام را بداند اعمال محیرالعقول را می تواند در عالم انجام دهد، خداوند اسم اعظم خود را به اهل بیت(ع) یاد داده بود و برای همین از درون و برون افراد و گذشته و آینده افراد خبر داشتند.

گنجی با بیان اینکه سوره حشر برای تربیت نسل مهم است، گفت: این سوره برای تهذیب نفس مهم است امروز ما شکسته خورده نفس اماره، ابلیس و یا شکسته خورده مدیران نادرست هستیم مدیریت اگر درست بود امروز ما مشکلات اقتصادی نداشتیم.

گنجی با قدردانی از مسئولین برگزاری این مسابقه، تصریح کرد: شرکت مس که حامی فرهنگ و هنر است حرکت جانانه ای در این زمینه انجام داده است و توصیه می کنم از این مسابقات هر چه می توانید برگزار کنید، اینجا هر چه هزینه کنید هزاران برابر جواب می دهد و برای شما ماندگاری دارد.

در پایان این مراسم، نفرات برتر مسابقه بزرگ حفظ سوره های حشر و حجرات با اهدای هدایایی تقدیر و اسامی ۱۰۰ برگزیده این مسابقه اعلام شد.

 

برگزاری نخستین دوره المپیاد ورزشی کارکنان مجتمع مس سرچشمه

مسابقات ورزشی در واحد های  مجتمع مس سرچشمه به عنوان نخستین المپیاد ورزشی کارکنان در رشته های فوتسال، والیبال، تنیس روی میز دارت، شطرنج برگزار شد و پس از پایان مسابقات هر امور با حضور مدیر ، روسا امور و همچنین مسئولین تربیت بدنی کارکنان جوایزی بهمراه حکم و لوح به نفرات برتر اهداء و از مسئولین امور توسط تربیت بدنی کارکنان تقدیر و تشکر بعمل آمد.

 

 

کسب مقام اول تیمی توسط تیم دو ومیدانی بانوان در مسابقات کارگری استان

مسابقات کارگری دو ومیدانی استان با حضور ۵۰ شرکت کننده برگزار شد. و تیم مس سرچشمه متشکل از عصمت بنی اسدی، آزاده قوامی، زهرا نظام آبادی، سمیه سنجری، زینب بنی اسدی، نسرین مهدی زاده، لیلا محمودی و سمیه ریسه ای موفق به کسب مقام اول تیمی این مسابقات شد.

برچسب ها:
عملکرد مجتمع مس سرچشمه در حوزه فرهنگ ،ورزش و اجتماع در سال ۱۳۹۷
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان