عملکرد درخشان مجتمع مس سرچشمه در تولید و توسعه

  • شناسه خبر: 161839
عملکرد درخشان مجتمع مس سرچشمه در تولید و توسعه

مدیر مجتمع مس سرچشمه گفت: مجتمع مس سرچشمه موفق شد تا پایان دی‌ماه سال ۹۷، دوماه پیش از پایان سال، برنامه تولید خود را محقق کند و این، یک پیروزی بزرگ برای صنعت کشور در شرایط تحریم است.

خانه » آخرین اخبار » عملکرد درخشان مجتمع مس سرچشمه در تولید و توسعه

به گزارش خانه خشتی ، حسین احمدی با بیان این مطلب درباره میزان تولید محصولات مجتمع مس سرچشمه گفت: از ابتدای سال جاری، میزان کل استخراج معدن سرچشمه ۷۶ میلیون تن و سنگ سولفور استخراجی معدن با  ۲۵ میلیون تن بوده است که به ترتیب نسبت به برنامه رشد ۲۰/۴درصدی و ۳/۱درصدی بوده است.

وی افزود: همچنین کنسانتره مس تولیدی تغلیظ با ۵۹۳هزار تن و مس محتوی کنسانتره ۱۴۰هزار تن بوده است که به ترتیب هر کدام ۴/۷درصد و۳درصد نسبت به برنامه افزایش داشته است.

وی افزود: مهم‌ترین مأموریت شرکت مس، اکتشاف، استخراج و تولید مس است و از این جهت بزرگ‌ترین دستاورد مس، تحقق اهداف سالانه تولید و دست‌یابی به رکوردهای جدید تولید بوده است

مدیر مجتمع مس سرچشمه با اشاره به عملکرد مجتمع مس سرچشمه در راستای تولید پایدار گفت: ما امسال با فعال‌تر کردن پروژه‌های اصلاحی مس در سرچشمه، گام‌های خوبی برای رسیدن به تولید پایدار برداشتیم. به‌طور مثال، در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پروژه تغییر تکنولوژی و افزایش ظرفیت نوار نقاله ‌دو به بهره‌برداری رسید و ظرفیت جابه‌جایی خاک معدن، از ۴۷۷۰ تن به ۵۵۰۰ تن افزایش یافت.

احمدی با بیان این‌که اجرا و راه‌اندازی طرح‌های توسعه مس در کرمان، از دیگر دستاوردهای مهم مس به‌شمار می‌رود اظهار داشت: طی چهارسال گذشته، بیش از ده طرح معدنی، صنعتی و عمرانی در حوزه کرمان به سرانجام رسیده که مهم‌ترین آن‌ها، فاز دوم توسعه تغلیظ سرچشمه است.

وی افزود: طرح تغییر تکنولوژی کوره ریورب ذوب سرچشمه به فلش، از مهم‌ترین طرح‌های توسعه مس در استان کرمان است که در آبان‌ماه ۹۶ تولید آن آغاز شد. این طرح، علاوه بر بهینه‌سازی فرایند تولید، ظرفیت تولید آند را افزایش داده است. برای اجرای این طرح، حدود ۷۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیر مجتمع مس سرچشمه با بیان این‌که  با راه‌اندازی کارخانه اسید در سرچشمه تا پایان سال ۱۳۹۷، آلایندگی ذوب سرچشمه به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد گفت: پروژه تغییر تکنولوژی پالایشگاه سرچشمه به کاتد دائمی، پروژه افزایش ظرفیت کارخانه کنسانتره مولیبدن سرچشمه، پروژه انتقال گاز کنورترهای ذوب سرچشمه، پروژه افزایش ظرفیت کارخانه آهک سرچشمه، ساخت کارخانه و انبار مواد ناریه سرچشمه، ازجمله طرح‌های مهم شرکت مس در استان کرمان است.

وی در پایان تأکید کرد: بخش عمده این توفیق‌ها، چه در حوزه تولید و چه در حوزه توسعه، در شرایط تحریم و با تکیه بر توان متخصصان داخلی و در سایه خودباوری و همدلی همه کارکنان، اعم از کارگران و مدیران حاصل شده است.

 

راه اندازی  مرکز آموزش صنایع دستی در زمینه چرم دوزی در کشکوئیه

مرکز آموزش صنایع دستی در زمینه چرم دوزی  با همکاری ستاد اقتصاد مقاومتی مجتمع مس سرچشمه در شهر کشکوئیه راه اندازی شد.

در این مرکز ۲۵ نفر به صورت رایگان از طریق مرکز فنی و حرف ای رفسنجان  آموزش چرم دوزی را  فرا می‌گیرند.

 

کلنگ زنی کارخانه نایلون و نایلکس در ناحیه صنعتی کشکوئیه

کلنگ احداث کارخانه نایلون و نایلکس ناحیه صنعتی کشکوئیه با حضور نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار و جمعی از مسوولین کشکوئیه به زمین زده شد.

قرار است  این کارخانه با همکاری ستاد اقتصاد مقاومتی مجتمع مس سرچشمه ظرفت مدت ۸ ماه و با سرمایه ۲۸ میلیارد ریال ساخته شود.

گفتنی  است این کارخانه برای ۱۲ به طور مستقیم اشتغالزایی می کند.

آیین کلنگ زنی مزرعه آلوورا در روستای محی آباد رفسنجان

کلنگ مزرعه آلوورا در روستای محی آباد رفسنجان با حضور امام جمعه رفسنجان و جمعی از مسوولین شهرستان به زمین زده شد.

این مزرعه در زمینی به مساحت یک هکتار  و  با همکاری ستاد اقتصاد مقاومتی مجتمع مس سرچشمه  احداث می شود.

در این مزرعه در فاز اول ۶ هزار مترمربع و با سرمایه ۳۵۰ میلیون تومان زیر کشت آلوورا خواهد رفت  و ۵  نفر به طور مستقیم و ۵ نفر غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

 

تمام خریدهای صنعتی مجتمع مس سرچشمه از رفسنجان انجام می‌شود

«احمد انارکی محمدی» گفت: در راستای استفاده از ظرفیت‌های منطقه و تقویت اقتصادی شهرستان رفسنجان با تلاش‌های صورت‌گرفته از سال گذشته تمام خریدهای صنعتی مجتمع مس سرچشمه از رفسنجان انجام می‌شود و این‌کار ارزنده‌ای است که انجام شده است.

«احمد انارکی محمدی» نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر در جمع راهپیمایان مراسم ۲۲ بهمن رفسنجان اظهار داشت: مجتمع مس سرچشمه هزاران میلیارد تومان در سال خرید دارد که کمتر از یک میلیارد تومان در سال از رفسنجان خرید انجام می‌شد ولی امروز به برکت تقاضای مردم و تولیدکنندگان و همراهی مردم، مس از سال گذشته مایحتاجش را از داخل شهرستان رفسنجان تأمین می‌کند.

برچسب ها:
عملکرد مجتمع مس سرچشمه در حوزه تولید ، توسعه ، کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۷
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان