بهداشت رفسنجان بیش از ۱۰۰۰ قوطی شیرخشک به خوزستان‌ ارسال کرد

  • شناسه خبر: 161763
بهداشت رفسنجان بیش از ۱۰۰۰ قوطی شیرخشک به خوزستان‌ ارسال کرد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: توسط پرسنل شاغل در بهداشت رفسنجان طی روزهای اخیر برای کمک به نوزادان و کودکان سیلزده خوزستان بیش از ۱۰۰۰ قوطی شیر خشک ارسال شد.

خانه » فرهنگی مذهبی » بهداشت رفسنجان بیش از ۱۰۰۰ قوطی شیرخشک به خوزستان‌ ارسال کرد

به گزارش خانه خشتی ، دکتر احمد جمالی زاده روز گذشته ۲۴ فروردین در نشست خبری به عملکرد این نهاد در ایام نوروز اشاره و بیان کرد: طرح سلامت نوروزی از ۲۰ اسفند سال گذشته با بازرسی از بیش از ۲ هزار و ۵۴۵ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مراکز بین راهی، رستوران ها، قنادی ها، سامانه های آبرسانی و … تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ( شهرستان های انار و رفسنجان ) شروع شد و تا ۲۰ فروردین امسال ادامه داشت.
وی با بیان اینکه در این مدت بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ بازرسی توسط کارشناسان بهداشت انجام شد افزود: در مجموع ۲۳۰ مورد رستوران بین راهی بازدید شد که برخی دارای نواقصی بودند که ۱۰۹ مورد اخطار رفع نقص دریافت کردند و ۱۱ مرکز به مراکز قضایی معرفی و ۴ مرکز منجر به پلمپ و تعطیلی شد که تا پایان طرح تعطیل بودند.
جمالی زاده تصریح کرد: در این بازدید ها جهت رفاه حال عموم و مسافران سنجش و نمونه برداری از مواد غذایی، آب، کنترل میزان نمک و ph نان، کنترل میزان فریز شدن مواد غذایی توسط دستگاه پرتال انجام می شد که طی یک ماه گذشته بیش از ۴ هزار و۴۰۰ مورد سنجش انجام و ۳۰۰ مورد نامطلوب اعلام و به برخی از آنها تذکر شفاهی و بقیه نیز جمع آوری شد.
وی گفت: یکی دیگر از اقدامات بهداشتی در ایام نوروز سنجش و بررسی میزان آلودگی آب استخرها بود که در این رابطه نیز ۱۶ مورد نمونه برداری انجام شد که همه اینها مطلوب بودند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: طی یک ماه گذشته با بازرسی از مراکز در شهرستان های انار و رفسنجان ۳۸۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف از جمله گوشت و مواد پروتیینی، نان، شیرینی، کنسروجات، انواع نوشیدنی و … جمع آوری و معدوم سازی شد.
وی افزود: همچنین در این ایام به ۱۶ مورد شکایت که از طریق سامانه ۱۹۰ ثبت شده بود و به ۳۲ مورد شکایت که به تلفن ۳۴۲۵۳۰۲۵ واحد بهداشت محیط گزارش شده بود رسیدگی شد.
جمالی زاده خاطرنشان کرد: ستاد پیگیری بیماری ها در جنب اورژانس بیمارستان علی ابن ابیطالب رفسنجان مستقر است مربوط به کنترل و جلوگیری لز شیوع بیماری های واگیردار نظیر وبا، کزاز، هاری، سرخک و … اقدامات واکسیناسیون را انجام می دهد که در ایام تعطیل ۱۳۰ نفر دچار حیوان گزیدگی شدند و با مراجعه به این ستاد واکسن دریافت کردند و توصیه می شود چنانچه فردی دچار حیوان گزیدگی‌ شد حتما در ساعات اولیه مراجعه کند تا از شیوع بیماری جلوگیری و درمان شود.
دکتر جمالی زاده بیان کرد: برای کمک به سیلزدگان خوزستان پرسنل شاغل در مرکز بهداشتی از یک تا ۵ رور حقوق خود را جمع آوری و اقلامی خریداری و به خوزستان ارسال کردند این اقلام شامل ۱۰۰۰ قوطی شیرخشک، سرویس بهداشتی سیار، لوازم بهداشتی، سموم و مواد ضدعفونی کننده و گندزدا، پرکلرین و قرص های کلرسنجی آب اهلی خوزستان بود.

وی یادآور شد: در اجرای طرح بهداشت در تعطیلات نوروزی سه مرکز شبانه روزی بهرمان نوق، کشکوییه و جهان آباد نوق به صورت شبانه روز و همچنین مراکز راویز و داوران و خنامان هم به طور پاره وقت خدمات رسانی می کردند که در این راستا بیش از ۵۲۰۰ بیمار به این مراکز جهت دریافت خدمات مراجعه کردند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان