شهردار رفسنجان مطرح کرد :

زیربنایی ترین کار در شهر رضایتمندی مردم است/ساماندهی بافت تاریخی شهر، مستلزم بودجه ۷۰ میلیاردتومانی

  • شناسه خبر: 161598
زیربنایی ترین کار در شهر رضایتمندی مردم است/ساماندهی بافت تاریخی شهر، مستلزم بودجه ۷۰ میلیاردتومانی

شهردار رفسنجان گفت:زیربنایی ترین کار در شهر رضایتمندی مردم است ،رویکرد حاکم بر عملکرد شهرداری مهم است مردم چیز جدید و نو می خواهند و در حقیقت زیربنایی کار کردن باید منطبق بر همراهی مردم باشد .

خانه » اجتماعی » زیربنایی ترین کار در شهر رضایتمندی مردم است/ساماندهی بافت تاریخی شهر، مستلزم بودجه ۷۰ میلیاردتومانی

به گزارش خانه خشتی ؛ محمدرضا عظیمی زاده در دیدار نوروزی با اهالی رسانه و خبرنگاران شهرستان رفسنجان با بیان اینکه اولین و مهمترین کار ما از ابتدای فعالیتمان همراه کردن مردم با برنامه های شهرداری بوده است اظهار داشت :برای ما این مسئله مهم بوده است که مردم با فعالیتهای شهرداری همراه باشند و بپذیرند که در حوزه شهر، شهرداری چه فعالیتهایی برای آنها انجام داده است .

وی بیان داشت:مردم مهمترین مبلغان برند شهر هستند زمانیکه مردم از شهر تبلیغ نمایند آنها آغازگر رشد در شهرستان هستند .

شهردار رفسنجان تصریح کرد :اولویت کاری ما رضایتمندی مردم و همراهی کردن مردم با برند شهری است که در اولین گام باید زیرساختها برای برندسازی در شهر ایجاد شود .

وی افزود :زیربنایی ترین کار در شهر رضایتمندی مردم است ،رویکرد حاکم بر عملکرد شهرداری مهم است مردم چیز جدید و نو می خواهند و در حقیقت زیربنایی کار کردن باید منطبق بر همراهی مردم باشد .

شهردار رفسنجان گفت :حساس کردن موضوعات و اهمیت دادن به آنها  و فرهنگ سازی آن به کمک رسانه ها صورت می گیرد .

عظیمی زاده به ساماندهی بخش های ناکارآمد شهری اشاره کرد و خاطرنشان کرد :مدیریت فضاهای شهر در رفسنجان با توجه به وسعت پراکندگی زیاد، مهم است که ما در این زمینه فضاهای باز و ناکارآمد شهری که به بهداشت شهر آسیب می رساند و همچنین بخشی از فضاهایی چون بادگیرمعین را اصلاح و ساماندهی کردیم و بخشی دیگر از شهر به علت باغات پسته و تغییر کاربری قابل مدیریت نیست که باید همه دستگاه های مرتبط تلاش کنند تا مشکلات این بخش رفع شود.

وی بیان داشت :سعی کرده ایم در بحث ارتباط شهرداری و شورای شهر و برنامه هایی که شورای شهر ارائه می دهد احترام متقابل باشد و به امورات همدیگر دخالت نکنیم .

شهردار رفسنجان با بیان اینکه سعی کرده ایم از پتانسیل های شهرداری به نحو احسن در جهت امید دادن به جوانان و ایجاد روحیه نشاط و شادابی استفاده کنیم گفت :در خصوص ساماندهی بافت تاریخی شهر و مجموعه بافت های ناکارآمد شهر فعالیتهای خوبی صورت گرفته است که در این راستا اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی لازم است ، این موضوع  در استان مطرح شد اگر بودجه تصویب شود می توانیم  پروژه های بافت فرسوده را اجرا کنیم و همچنین در بخش فضای سبز شهری بخشی از پارک های درون محله ای به بهرداری رسیده و بخشی دیگر هم در حال تکمیل است .

وی تاکید داشت :ایجاد دوربین های نظارتی در بحث امنیت رانندگی ،ایجاد پیست دوچرخه سواری در پارک جوان در دستور کار داریم ،اصلاح علائم ترافیکی ،اصلاح ورودی های شهر ،گل آرایی شهر در سال گذشته انجام شد و همچنین روند پیاده روسازی از فعالیتهایی است که امسال ادامه خواهد داشت و همچنین ایجاد تقاطع غیر همسطح در شهر پیش بینی شده است.

شهردار رفسنجان  با اشاره به بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری رفسنجان در سال جدیدگفت: تامین‌ این اعتبار و درآمد شهرداری از محل عوارض شهرداری ، فروش زمین و تملک است و در سال گذشته نیمی از بودجه سال ۹۷ از محل عوارض تامین شده است.

عظیمی زاده آزاد سازی چندین پلاک از نقاط مختلف شهر ،ایجاد ایستگاه اتوبوس ،ساماندهی خیابان امام و روشنایی معابر و جدولگذاری از جمله فعالیتهای صورت گرفته در سال ۹۷ عنوان کرد و گفت :ساماندهی بلوار قدس در بودجه سال ۹۸ قرار دارد.

وی در خصوص سوال اینکه آیا شهرداری  مکانی برای دوچرخه سواری بانوان اختصاص می دهد بیان کرد :شهرداری متولی اجرای مکانی برای دوچرخه سواری بانوان نیست این سیاستی است که توسط نهادهای هماهنگ کننده باید صورت گیرد .

شهردار رفسنجان در خصوص تکمیل پروژه روگذر خلیج فارس  اینچنین گفت :برای اینکه رو گذر بلوار خلیج فارس را اصلاح و بازسازی کنیم مستلزم این بودیم که زیر گذر را تکمیل کنیم تا بتوانیم مسیر رو گذر را ببندیم و بازسازی این مسیر شروع شود  در اوایل امسال با توجه به شرایط خاصی که رو گذر دارد کار تکمیل آن را در دستور قرار داده ایم .

عظیمی زاده نبود نبود ساختار و مکان مناسب برای نگهداری متدکیان را دلیل عدم ساماندهی متکدیان در رفسنجان دانست و گفت :شهرداری ،نیروی انتظامی و بهزیستی باهم باید در این موضوع ورود پیدا کنند متاسفانه مرکز امنی برای نگهداری آنها وجود ندارد وظیفه بهزیستی است که این کار را انجام دهد اگر ساختار کامل شود جمع آوری آنها راحت خواهد شد که در این خصوص با فرمانداری رایزنی هایی شده است .

 

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان