امام جمعه رفسنجان مطرح کرد :

مجلس باید دولت را در رابطه با کارکردن جهادی و انقلابی به تنگنا در بیاورد/در کشور ما مواجه انفعالی بر مواجه ابتکاری غلبه کرده است

  • شناسه خبر: 161319
مجلس باید دولت را در رابطه با کارکردن جهادی و انقلابی به تنگنا در بیاورد/در کشور ما مواجه انفعالی بر مواجه ابتکاری غلبه کرده است

امام جمعه رفسنجان گفت : دوراهی های سرنوشت ساز نسخه مواجه با چالش ها و مشکلات موجود در کشور است دو گانه هایی که مواجه ابتکاری در مقابلش مواجه انفعالی است ، متاسفانه در کشور ما مواجه انفعالی غلبه پیدا کرده است و ابتکار از دست مسئولین خارج شده است یا اصلا ابتکاری در برخی قسمتها مشاهده نمی شود .

خانه » رفسنجان » مجلس باید دولت را در رابطه با کارکردن جهادی و انقلابی به تنگنا در بیاورد/در کشور ما مواجه انفعالی بر مواجه ابتکاری غلبه کرده است

به گزارش خانه خشتی ؛حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نمازجمعه این هفته با دعوت همگان به تقوی الهی ، رعایت نظم و اصلاح ذات البین اظهار داشت :سفرهای نوروزی مخصوصا سفر های زیارتی دارای برکات زیادی است رعایت نظم و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان ضرورت پیدا می کند.

وی  با تسلیت شهادت حضرت زینب (س) تصریح کرد :حضرت زینب (س)الگویی به تمام معنا و الهی برای زنان ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی است در امور فردی و اجتماعی در سخت ترین شرایط آن حضرت (س) به حفط عفت خویش پرداختند بانوان باید الگوی خود را آن حضرت  قرار دهند الگو گرفتن از غربی ها و افراد کافر ،ادامه دهنده مسیر کفار است و باعث فاصله گرفتن از خداوند می شود .

امام جمعه رفسنجان با تشکر از ستاد اعتکاف و دست اندرکاران آن بیان داشت :در سطح شهرستان خانم ها بیشتر از آقایان به مراسم اعتکاف رفتند جا دارد از ستاد اعتکاف تشکر کنم که این فرصت را ایجاد کردند .

حجت الاسلام رمضانی پور به حادثه خونین فیضیه در سال ۴۲ اشاره کرد و افزود :این حادثه باعث وحدت مردم و روحانیت شد و مبارزه با دستگاه فاسد رژیم شاهنشاهی سرآغاز نهضت انقلاب و پیروزی انقلاب شد .

وی خاطرنشان کرد :عملیات فتح المبین در ابتدای سال ۶۱ تجربه موفقی در نظام ما بود از جهت استفاده از فرماندهان جوان که کارآیی عجیبی داشتند و  بیش از ۲ هزار کیلومتر از اراضی منظقه ایران را آزاد کردند و تعدادی دشمن را اسیر کردند .

امام جمعه رفسنجان گفت :به دنبال این عملیات عملیات بیت المقدس آغاز شد باعث فتخ خرمشهر در سوم خرداد ماه گردید .

وی با اشاره به پنجمین سال حمله عربستان به یمن اذعان داشت : مردم قهرمان یمن پشت دشمن و ائتلاف خبیث ظالمانه را در هم شکستند در حالیکه دشمن بیش از ۵۰ ماه بر سرمردم اتش ریختند و جنگ نابرابر ی را با مردم این کشور شروع کرد ولی ملت یمن مظلومانه در مقابل دشمن مقاومت کردند ودستگاه های استبدادی و معادلات غرب را بهم ریختند .

حجت الاسلام رمضانی پور تاکید داشت :پروژه اسلام هراسی غرب علیه مسلمانان که مجددا در نیوزلند کلید خورد و فاجعه دردناک نمازگزاران جمعه رقم خورد ،جای تاسف است که غربیها حتی حاضر نشدند این حادثه را به عنوان حادثه تروریستی اعلام نمایند .

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه ۹۷ سال قبل حوزه علمیه قم توسط  مرجع عالی مقام حجت الاسلام حائری یزدی در دوم فررودین ماه سال ۱۳۰۱ تاسیس شد گفت : تاسیس حوزه علمیه قم باعث پیشرفت علوم اسلامی و فقه شد ودستاوردش تربیت شخصیت هایی بزرگی چون امام راحل و مقام معظم رهبری بود که توانست جمهوری اسلامی را تاسیس نمایند و همچنین داشتن جمعه و نمازهای جماعاتی که در سراسر کشور برقرار می شود از دیگر برکات  تاسیس حوزه است.

وی عنوان داشت :سال جدید سال فعالیت مجدانه با انگیزه و تحول باطنی و ظاهری را می خواهد ،طبق فرمایش امام راحل اگر اخوت الهی و ایمانی باشد جمهوری اسلامی همیشه پایدارخواهد بود و کسی نمیتواند به کشور ما تجاوز نماید ، اخوت ایمانی یعنی  یعنی کمک کردن به یکدیگر ، احتکار نکردن و فشار بر گرده مردم وارد نکردن است .

رمضانی پور با بیان اینکه برخی ناهنجاری هایی که برای معیشت مردم پیش می آید عامل آن عده دیگری از مردم هستند افزود : مردم باید به حق خودشان و به فکر یکدیگر باشند.

امام جمعه رفسنجان بیان داشت :تولید محور اصلی اقتصاد مقاومتی است طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اگر تولید ملی شتاب بگیرد بسیاری از مشکلات حل می شود .

وی خاطرنشان کرد :دوراهی های سرنوشت ساز نسخه مواجه با چالش ها و مشکلات موجود در کشور است دو گانه هایی که مواجه ابتکاری در مقابلش مواجه انفعالی است ، متاسفانه در کشور ما مواجه انفعالی غلبه پیدا کرده است و ابتکار از دست مسئولین خارج شده است یا اصلا ابتکاری در برخی قسمتها مشاهده نمی شود .

رمضانی پور ادامه داد :مواجه امیدوارانه در مقابلش مواجه مایوسانه ؛اینکه با کشورهای غربی نمی توانیم رابطه داشته باشیم و اقتصاد ما فلج می شود باید به خداوند تکیه کرد، با غربیها ارتباط سالم و سازنده و همراه با عزت و مصلحت داشته باشیم نه ارتباط با خفت و ذلت .

وی اذعان داشت :این کشور مواجه شجاعانه را می طلبد نه مواجه بزدلانه و همراه با ترس ،این کشور مواجه مدبرانه از مدیرانش انتظار دارد نه مدیریت سهل انگارانه ،مواجه تهدید نگر که در مقابلش مواجه فرصت طلب است باید نسبت به این موارد توجه کنیم که خود تحریم ها فرصت ارزشمند برای ساختن این کشوراست .

حجت الاسلام رمضانی پور گفت :دستگاه های اجرایی باید واقعیت های میدان را بشناسند که در مقابلش واقعیت ها را نشاختن است،

کنترل احساسات در جامعه لازم است که در مقابلش عدم کنترل بازار در جامعه وجود دارد.

وی بیان داشت : رعایت ضوابط شرعی را کشور می طلبد این بیت المال دست دولت است و حافظ آن دستگاه قضا است اگر حیف و میل شود و در سفرهای داخل و خارج اگر هزینه شود در اخرت جواب خون مطهر شهدا و مردم را چه می دهید؟ اما عدم رعایت ضوابط شرعی در کشور را شاهد هستیم.

امام جمعه رفسنجان اذعان داشت :با در نظر گرفتن تجارب ارزشمند افراد گذشته از نیروهای فرتوت به عنوان وزیر و… استفاده می شود و دولت می گوید دولت ما فرا جناحی است قطعا این جور نیست افراد سر کار آمده از یک جناح هستند و هیچ کدام دلسوز جامعه نیستند ،انگشت اتهام را به سوی دشمن نشانه رفتن مهم است.

وی گفت :کار بکنید مردم انتقاد نمی کنند مردم ما ،مردم با ایمانی هستند کار خوب و بد را می بینند .

رمضانی پور با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب بیان داشت :محور سخنان رهبری در اول سال جاری تاکید بر جدیت ، تلاش مضاعف ، با انگیره کار کردن و رونق تولید ملی و جلوی بی رویه واردات را گرفتن است.

وی افزود :مشکل اصلی ما مشکل معیشت قشرهای ضعیف جامعه است که بخشی از آن مربوط به قدرتهای غربی و تحریم های ظالمانه است و بخشی مربوط به ضعف های مدیریتی است که در جامعه حاکم شده است .

امام جمعه رفسنجان به محور دوم سخنان رهبری در سال جاری اشاره داشت و گفت :غربیها هم ظالم  هم زورگو و زیادخواه هستند سیاست مداران غربی به معنی کلمه وحشی هستند ،کشوری در این منطقه به بدی آل سعود سراغ ندارم ولی دولتهای غربی برایشان امکانات هسته ای و تولید موشک ایجاد می کنند و قطعااین کشور به زودی به دست مجاهدان قهرمان اسلامی خواهد افتاد.

وی افزود :کانال مالی اروپاییان شبیه به شوخی است شوخی تلخی که معنا ندارند قابل توجه تیم دیپلماسی که گفته اند آقا برجام را تایید کردند ،آقا هرگز برجام را تایید نکرده است چرا دروغ می گویید ؟

رمضانی پور تاکید داشت : کنگره آمریکا درسال ۹۶-۹۷  ،۲۲۶ طرح و لایحه علیه کشور تصویب کردند در حالیکه مدیران دولتی از برجام تعریف می کنند این خیانت به ملت است که خانه ملت را مدیریت نمی کنید ،مجلس باید قوی و کارامد و دولت را در رابطه با کارکردن جهادی و انقلابی به تنگنا در بیاورد لذا این کار شما  بازی کردن با مدیریت کشور است.

امام جمعه به محور سوم سخنان رهبری در خصوص تولید اشاره کرد و بیان داشت :تولید و رونق تولید باید ادامه پیدا کند اگر رونق تولید وجود داشته باشد در اشتغال و کم کردن تورم تاثیر دارد، با تنبلی و کم انگیزگی موضوع اقتصاد حل نمی شود با روحیه جهادی و انقلابی مشکلات حل می شود دربخش های آب و خاک، کشاورزی و محرومیت زدایی کارهایی انجام شده اما باید ادامه پیدا کند.

وی یادآور شد :طبق فرموده مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب حرکت کشور بر دوش جوانان است همانطورکه در گام اول انقلاب ،موتور محرکه انقلاب را جوانان به حرکت درآوردند .

امام جمعه رفسنجان گفت :جوانان به مسائل حاشیه ای و اختلاف افکن نپردازند ، وحدت و حرکت های مومنانه را دنبال کنند،با نیروهای خودی با اندک تفاوت سلیقه ای مرز ایجاد نکنند پای کار انقلاب و نظام باشند و انتظار رهبری هم در همین است .

برچسب ها:
خطبه های نمازجمعه دوم فروردین ماه 98 رونق تولید ملی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • کاظم نقش بند

    مجلس ناکارآمد اول باید خودش را اصلاح کند بسیاری از مشکلات کشور ریشه در مجلس دارد. بارها در سایت enteghady.ir گفته ام با نردبان لیبرالیسم نمیتوان به اهداف انقلاب رسید.اگر مجلس وظیفه نظارتی خود را درست انجام میداد و قوانین قوی که قابل تفسیر و دور زدن نباشد وضع میکرد امرو وضعیتی به مراتب بهتر داشتیم . البته قوای دیگر هم در وضع موجود دست کمی از مجلس نداشته اند.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان