اولین و بزرگترین کارخانه دارو جنوب شرق کشور در رفسنجان راه اندازی شد / تصاویر

  • شناسه خبر: 159856
اولین و بزرگترین کارخانه دارو جنوب شرق کشور در رفسنجان راه اندازی شد / تصاویر

اولین و بزرگترین کارخانه دارو جنوب شرق کشور در شهرک صنعتی رفسنجان با حضور معاون وزیر بهداشت و مسئولین استانی و شهرستان افتتاح شد.

خانه » اقتصادی » اولین و بزرگترین کارخانه دارو جنوب شرق کشور در رفسنجان راه اندازی شد / تصاویر

به گزارش خانه خشتی ، روز گذشته با حضور معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و داروی کشور، معاون اقتصادی استاندار کرمان، امام جمعه، فرماندار، نماینده و جمعی از دیگر مسئولین شهرستان کارخانه رفسنجان دارو در شهرک صنعتی رفسنجان به بهره برداری رسید.

دکتر علی اصغر محمدی مدیر عامل کارخانه رفسنجان دارو در آیین افتتاحیه این کارخانه اظهار داشت : اعضای خانواده من همگی داروساز هستند و بنده با حمایت آنها اقدام به این کردم، با سرمایه شخصی و با اخذ وام توانستیم این کارخانه را در یک منطقه محروم ایجاد کنیم .

وی بیان داشت : این کارخانه اولین کارخانه ای است که در جنوب شرق ایجاد شده است و در سال ۷۴ این شرکت ثبت داده شد  در سال ۸۸ شروع به فعالیت نمودم و در سال ۹۲ کارهای اجرایی آن در دولت تدبیر و امید آغاز کردیم .

محمدی تصریح کرد :زمین این کارخانه ۲۸ هزار مترمربع با زیرساخت ۱۵۰۰با ساختمان اداری ، مهمان سرا و نگهبانی ۶۵۰ متر مربع می باشد تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است از این مقدار ۷۰۰ هزار یورو هزینه دستگاه ها ،خط تولید و … شده است .

وی افزود :این کارخانه به طور غیر مستقیم برای  ۶۰ نفر متخصص و غیر متخصص و ۱۰۰ نفر به طور معمول و ۳۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

دکتر محمدی با بیان اینکه با کمک بانک رفاه و سپه وام را اخذ کردیم یادآور شد :برای راه اندازی این کارخانه به مساعدت های سازمان غذا و دارو جهت اعطای پروانه ساخت ،خط تولید و تامین مالی برای سرمایه در گردش نیاز است .

احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار نیز در این مراسم اظهار داشت:انقلاب در کنار چالش و مشکلاتی که دارد دستاوردهای زیادی را در برداشته است آنچه را می بینیم و با جنگی که اتفاق افتاد انقلاب خوب عمل کرده است .

وی بیان داشت :درست است که مدیریت اقتصادی کشور نتوانسته خوب عمل کند ولی ما در بسیاری از اقدامات مخصوصا در  بحث دارو جزو ده کشور اول دنیا هستیم .

نماینده مردم رفسنجان تصریح کرد :در توسعه علمی ، تولید علم و نانو،هسته ای و موشک های میان بر جزو برترین های دنیا هستیم و اینها بحث هایی هستند که به همت جوانان ایرانی شکل گرفته است .

وی افزود :ما می توانیم  بهترین ها باشیم و از نخبگان استفاده کنیم و امیدواریم در آستانه چهلمین سال انقلاب برخی مشکلاتی که در سیستم مدیریتی وجود دارد با ارائه یک سیستم جامع و کامل برای کشور رفع شود .

انارکی محمدی اذعان داشت :به گفته مقام معظم رهبری باید به بیرون از کشور هم نگاه کنیم و فقط خودمان را به قبل از انقلاب مقایسه نکنیم امروز نیاز داریم با وضعیتی که در کشور داریم و با تحریم هایی که علیه ما روا داشته می شود نگاه ویژه به کشور داشته باشیم .

وی اضافه کرد :تحریم ها فرصت را برای ما ایجاد کرد که ما در بخش های مختلف بهتر کار کنیم .

نماینده مردم رفسنجان گفت :یکی از زمینه های انرژی خورشیدی را در شهرستان داریم ولی زیرساخت برای استفاده از آن وجود ندارد در منطقه ویژه اقتصادی در بحث انرژیها اقدامات خوبی صورت گرفته است به دلیل ارزان بودن قیمت برق کشور و عدم بهره وری و استفاده از این نعمت نتوانستیم تا حالا از این موهبت الهی استفاده کنیم .

وی  با بیان اینکه آینده کشور به سمت آزادسازی قیمت ها پیش می رود یادآور شد :امروز پسته را تولید کردیم و ارزآوری برای کشور داشت در حقیقت ما می توانیم  در همه زمینه ها موفق باشیم امیدواریم در چهلمین سال انقلاب بتوانیم دستاوردهای انقلاب را به خوبی به مردم معرفی کنیم و چالش ها را هم به سمت بهترین ها هدایت کنیم .

 

برچسب ها:
رفسنجان دارو شهرک صنعتی رفسنجان کارخانه داروسازی معاون وزیر بهداشت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • دکتر پیمانه جوهری

    با سلام و احترام خدمت همکاران گرامی که همت ایجاد کارخانه های داروسازی را در نقاط مختلف کشور دارند و تبریک وافر به ایشان.. همانطور که مستحضرید کیفیت دارو و مکمل بایستی در راس امور باشد اخیرا از این شرکت مکمل منیزیم را خریداری نمودم و به محض خروج از بلیستر قرص ها شکسته می شوند پارامتر آن را چک کردم و متوجه شدم که قرص ها از نظر سختی و Thickness در محدوده استاندارد نمی باشند خواهشمند است موضوع بررسی گردد چگونه سازمان غذا و دارو دستور ریلیز چنین فراورده هایی را به بازار می دهد؟؟؟ با احترام مجدد دکتر جوهری 09126442656
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان