رئیس اداره آب و فاضلاب رفسنجان عنوان کرد:

۹۰۰ درصد رشد مشترکین شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان

  • شناسه خبر: 158801
۹۰۰ درصد رشد مشترکین شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان

رئیس اداره آب و فاضلاب رفسنجان گفت: جمعیت مشترکین شهرستان رفسنجان به ۹۰ هزار مشترک و طول شبکه آبرسانی و توزیع به بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر شبکه رسیده است .

خانه » رفسنجان » ۹۰۰ درصد رشد مشترکین شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ؛ چرخ انداز رئیس اداره آب و فاضلاب رفسنجان با تبریک ایام دهه فجر در گفتگو با خانه خشتی اظهار داشت :سابقه آب آشامیدنی رفسنجان به سال ۱۳۳۸ می رسد که  با سه حلقه چاه و ۴۵ کیلومتر لوله چدن و پی وی سی در سطح شهر اجرا شد .

وی بیان داشت :بعداز سال ۱۳۳۸ سال ۱۳۶۹ براساس مصوبه مجلس تشکیل اداره آب و فاضلاب در سراسر کشور به منظور ایجاد بهره برداری از تاسیسات مرتبط با تامین و توزیع آب سالم و بهداشتی به مصرف کنندگان آب شهری صورت گرفت .

چرخ انداز تصریح کرد :جمع آوری ، انتقال و تصفیه و دفع فاضلاب در محدوده قانونی شهرها تشکیل شده است به همین منظور در سال ۱۳۷۰ امور آب و فاضلاب رفسنجان تاسیس شد و زیر مجموعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب آب استان کرمان بوده و می باشد .

وی افزود :از سال ۱۳۸۷ شرکت آب و امور آب تبدیل به شرکت آب  و فاضلاب رفسنجان شده که حوزه خدمات این شرکت شهرستان انار ،امین شهر، کشکوئیه ،شهر بهرمان ، صفائیه و شهر سرچشمه و خود رفسنجان بالغ بر ۹۰ هزار مشترک می باشد .

رئیس اداره آب و فاضلاب رفسنجان با بیان اینکه رفسنجان قبل از انقلاب ۱۰ هزار ۶۰۰ مشترک داشته است که این میزان بعد از انقلاب به ۹۰ هزار مشترک رسیده است گفت :قبل از انقلاب ۳۴۵ کیلومتر شبکه آبرسانی و توزیع  داشتیم که امروز به بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر شبکه رسیده است .

وی بیان داشت : بعد از انقلاب ۶۸۴ کیلومتر توسعه و بازسازی و بازسازی شبکه به طول  ۵۸۳ کیلومتر، تعویض کنتور ۴۷ هزار ۳۷۸ دستگاه ،احداث مخزن ۵۷ هزار مترمکعب که قبلا از انقلاب ۳ هزار مترمکعب بوده است داشتیم ، ۱۵ هزار مترمکعب مخزن در حال حاضر در حال احداث است تا شهریور ۹۸ به بهره برداری می رسد .

چرخ انداز اذعان داشت :بعد ازانقلاب  ۳۰ حلقه چاه را تجهیز کرده ایم ، نصب ۲۰ دستگاه تصفیه آب در سطح شهر به صورت روکار برای برداشت آب سالم و بهداشتی برای مصرف مردم ،اجرای خط انتقال ۲۷۰ کیلومتر که  قبل از انقلاب نداشتیم اجرا شده است .

وی افزود :احداث شیرآلات ۱۰ هزار و ۵۲ حوضچه، ساخت ساختمان اداری ۳۵۰۰ متر مربع که قبل از انقلاب نداشتیم، ساخت ساختمان نگهبانی و سرایداری ۴۵۰ متر مربع ،راه اندازی سامانه ۱۲۲ در رفسنجان و شهرهای حومه، راه اندازی اتوماسیون اداری در کلیه شهرها ،اجرای ۱۲ کیلومتر خط انتقال برای شهر بهرمان ،مطالعات فاز اول شهر انار ،امین شهر ،صفائیه و بهرمان ،ساخت مخزن ۵ هزار متر مکعبی در شهر امین شهر و شهر انار و ۳ هزار مترکعب مخزن در شهر انار در دست اقدام است از اقدامات بعد ازانقلاب است.

رئیس اداره آب و فاضلاب بیان داشت:تحویل گرفتن تعدادی از روستا از آب فاضلاب روستایی به آب و فاضلاب شهری ،نصب شیر فشار شکن در سطح شهر ،نصب کنتور مغناطیسی بر روی کلیه چاه ها ی شرکت آب و فاضلاب ،راه اندازی سیستم تلمتری در شهر رفسنجان از دیگر اقدامات بعد از انقلاب است .

چرخ انداز گفت :بازسازی توسعه شبکه و احداث مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی ،  ۵۰ کیلومتر خط انتقال آب سالم و بهداشتی به شهر بهرمان و صفائیه از اولویت کاری ماست .

وی یادآور شد :بهرمان تنها شهر در کشور است که دارای دو شبکه آب شور و شیرین و دو دستگاه کنتور آب است .

چرخ انداز با بیان اینکه هر ساله ۷۰ کیلومتر طرح شبکه فرسوده را بازسازی می کنیم گفت :بازسای در اولویت شرکت آب و فاضلاب است که از هدر رفت آب جلوگیری می کند .

 

 

برچسب ها:
آب و فاضلاب شهری رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان