۱۸۰ موسسه رسمی قرآن در استان کرمان فعال است

  • شناسه خبر: 158411
۱۸۰ موسسه رسمی قرآن در استان کرمان فعال است

مدیر عامل اتحادیه موسسات قرآنی استان کرمان گفت: این اتحادیه با داشتن قریب به ۱۸۰ موسسه رسمی قرآنی در استان و بیش از ۴۵۰ خانه قرآن شهری و روستایی در سرتاسر استان کرمان دارای بیش ترین موسسات در سطح کشور است.

خانه » فرهنگی مذهبی » ۱۸۰ موسسه رسمی قرآن در استان کرمان فعال است

به گزارش خانه خشتی ، محمد علی مشهدی مدیر عامل اتحادیه موسسات قرآنی استان کرمان در همایش مدیران قرآنی ارشد استان که عصر روز پنجشنبه ۲۷ دیماه در شهر سرچشمه رفسنجان برگزار شد، ضمن عرض خیر مقدم اظهار داشت: اتحادیه موسسات قرآنی استان کرمان با داشتن قریب به ۱۸۰ موسسه رسمی قرآنی در استان و بیش از ۴۵۰ خانه قران شهری و روستایی در سرتاسر استان کرمان دارای بیش ترین موسسات در سطح کشور است.
وی در خصوص ظرفیت بالای اتحادیه اظهار داشت:ظرفیت بالای استان با توجه به اساتید و برنامه های فرهنگی ظرفیت بسیار بالایی است قران اموزان و مربیان و حفاظ خوبی را دارد و میتواند به کمک جامعه فرهنگی و دینی ما بیاید برای اینکه ما به مشکلات فائق بیایم.
مشهدی گفت:مهم ترین دغدغه ی ما در اتحادیه موسسات قرآنی این است که اتحادیه به عنوان بازوی اجرایی نهادها وادارات و بخش فرهنگی استان کرمان اماده همکاری با انها است اما در معرفی اتحادیه نقص هایی داریم که هنوز نتوانسیم جوری که باید و شاید جایگاه اتحادیه را به اهالی فرهنگ و قرآن معرفی کنیم.
وی خاطر نشان کرد:استان کرمان جغرافیای بالایی دارد بخاطر حضوراهل سنت در استان کرمان نیاز است قران که اشتراک بین مذاهب است فعالیت ویژه ای در بحث قرانی صورت گیرد.
مشهدی همچنین عنوان داشت:امروز دشمن تمام تلاش خود را برای تفرقه بین مسلمانان انجام میدهد و انجا نقش قران بسیار موثر است ما اگر فعالیت های قرانی را به خوبی انجام دهیم میتوانیم به این موضوع کمک کنیم.
مدبر عامل اتحادیه قرانی با اشاره به مشکلات موسسات قرانی در سطح استان بیان داشت:یکی از مشکلات اساسی که در سطح استان در خصوص اتحادیه وجود دارد بحث دو ارشاد بودن استان کرمان است در جنوب استان برخی ادارات به صورت اداراه کل مستقل عمل میکنند که گرچه همکاری خوبی با اتحادیه دارند اما به لحاظ بخشنامه ای و استقلال ما هنوز نتوانستیم بخش جنوب استان را با خود همراه کنیم.
وی تصریح کرد:۷۰ درصد از بودجه های قرانی سال ۹۸ در بودجه ای که در مجلس در حال تصویب است کسر شده است در بخش های مختلف باتوجه به تورم بودجه ها بیشتر میشود امااز سال ۹۴ تقریبا ۱۰ درصد بودجه به موسسات قرانی افزوده شده است.
مشهدی همچنین تاکید کرد:همه ی بخش های فرهنگی و اموزشی از مالیات معاف هستند اما انجور که باید و شاید بحث مالیات موسسات قرانی در کشور درست نشده است و موسسات ما با مشکل مالیات مواجه هستند و در برخی استان ها این به صورت سلیقه ای عمل میشود.
وی مطرح کرد:با توجه به نوپا بودن اتحادیه نیاز داریم منابع مالی ثابتی برای اتحادیه تعریف کنیم اتحادیه یک مجموعه مردمی است و اعضا این اتحادیه قادر به انجام این کار نیستند.
مشهدی در خصوص بودجه ی موسسات قرانی عنوان داشت:متاسفانه تقسیمات بودجه های قرانی کشور اصلا عادلانه نیست در برخی اسنادی که وجود دارد ۱۲میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بخش های قرانی اختصاص دادند از این مقدار ۱۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان فقط به ۴ نفر رسیده است و این در شان قران و جمهوری اسلامی نیست.
وی در پایان گفت:ما به عنوان اتحادیه موسسات قرانی و نماینده مردمی جامعه قرآنی آمادگی داریم برای اجرای تمام برنامه های قرانی در استان مشارکت کنیم.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان