رئیس سابق دانشگاه ولیعصر رفسنجان خبر داد:

آزمایشگاه سم شناسی در دانشگاه ولی عصر رفسنجان راه اندازی می شود

  • شناسه خبر: 158258
آزمایشگاه سم شناسی در دانشگاه ولی عصر رفسنجان راه اندازی می شود

رئیس سابق دانشگاه ولیعصر رفسنجان گفت: در حال تجهیز آزمایشگاه سم شناسی هستیم که تجهیزات آن خریداری شده و تا دو ماه آینده آماده خواهد شد تا از نگرانی کشاورزان در خصوص کیفیت سموم کاسته شود.

خانه » اجتماعی » آزمایشگاه سم شناسی در دانشگاه ولی عصر رفسنجان راه اندازی می شود

به گزارش خانه خشتی ؛ محمد علی دهقان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان و رئیس سابق دانشگاه ولیعصر رفسنجان صبح امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت :دانشگاه ولی عصر (عج)رفسنجان  به عنوان دومین دانشگاه استان و یکی از دانشگاه های مطرح کشور از سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را آغاز کرده است که ۲۷ سال ازعمر این دانشگاه می گذرد .

وی بیان داشت :دانشگاه ولی عصر در ۴۰ رشته کارشناسی و ۴۷ رشته کارشناسی ارشد ،۱۵ رشته دکتری ،دانشجو تربیت می کند و ۲۷۰ عضو هیات علمی در مرتبه های استاد تمامی ،دانشیاری و استادیاری در حال فعالیت هستند .

دهقان با اشاره به اینکه ده هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند افزود :دانشگاه ولی عصر به بعنوان دبیر اتحادیه دانشگاه های  منطقه جنوب شرق انتخاب شده است این دانشگاه توانسته فعالیتهای وسیعی را داشته باشد و نزدیک به ۴۰۰ هکتار مساحت زمین سایت اصلی دانشگاه می باشد و قریب ۲۰ هزار متر مربع که نیاز دانشگاه است تاپایان سال به بهره برداری می رسد.

رئیس سابق دانشگاه ولی عصر رفسنجان گفت :این برای رفسنجان افتخار است که این دانشگاه در بحث های صنعتی و کشاورزی ورود پیدا کرده است در حال تجهیز آزمایشگاه سم شناسی هستیم که تجهیزات آن خریداری شده و تا دو ماه آینده آماده خواهد شد .

وی بیان داشت :بحث استفاده از اسید سولفوریکی که مس قرار است تولید کند در کشاورزی تیم محقق کار خود را شروع کرده است و قراردادهایی بسته شده است تا بتوانیم به کشاورزان در خصوص نحوه اسید در باغات کشاورزی توضیح  را ارائه دهیم .

دهقان اذعان داشت :در هر موقعیتی که هستیم نیاز داریم پیش بینی هایی داشته باشیم و خود را آماده کنیم برای مشکلات احتمالی که برایمان پیش می آید .

وی ادامه داد :کارگروه پدافند غیرعامل در دانشگاه دو سالی است تشکیل شده است خیلی از کشورها حتی پیش بینی جنگ را هم می کنند در کشور ما به خاطر حوادث طبیعی باید پیش بینی لازم را داشته باشیم .

رئیس سابق دانشگاه ولی عصر رفسنجان گفت :پدافند غیرعامل در مسائل اجتماعی هم میتواند ورود پیدا کند و اجرا شود .

دهقان تاکید داشت :حتی کشورهایی که احتمال وقوع جنگ را ندارند بازهم تمهیداتی را برای کشورشان در نظر گرفته اند پدافند غیر عامل در همه گزینه های سیاسی ،اجتماعی و… فرهنگی میتواند باشد که علاج واقعه را قبل از وقوع حادثه نشان می دهد .

 

 

برچسب ها:
آزمایشگاه سم شناسی رئیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان سموم کشاورزی محمد علی دهقان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان