مسئول ستاد دیه استان کرمان مطرح کرد:

۸۰۰ میلیون تومان برای آزادی ۲۷ زندانی جرائم غیر عمد در رفسنجان نیاز است

  • شناسه خبر: 158235
۸۰۰ میلیون تومان برای آزادی ۲۷ زندانی جرائم غیر عمد در رفسنجان نیاز است

مسئول ستاد دیه استان کرمان گفت: در رفسنجان ۲۷ نفر زندانی مشمول شرایط ستاد دیه هستند و برای آزادسازی این زندانیان به ۷۵۰ میلیون تا ۸۰۰ میلیون تومان نیاز است.

خانه » فرهنگی مذهبی » ۸۰۰ میلیون تومان برای آزادی ۲۷ زندانی جرائم غیر عمد در رفسنجان نیاز است

به گزارش خانه خشتی ؛ سیدحجت‌الله موسوی‌قوام شب گذشته در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در تالار عقیق شهرستان رفسنجان از شهید لاجوردی به عنوان تشکیل دهنده ستاد نهاد خیرین در کشور یاد کرد واظهارداشت : در سال ۱۳۶۹ ستاد دیه به صورت رسمی در کشور کار خود را آغاز کرد و  این ستاد در استان کرمان از سال ۱۳۸۰ شکل گرفت و شاهد اتفاقات خوبی در در این ستاد با کمکهایی مردمی و خیرین هستیم.

وی به بحث نیازمندی زندانیان اشاره داشت و گفت :بحث نیازمندی را در آزادسازی زندانیان به دقت مورد توجه قرار می دهیم و دوم آبرومندی افراد هم برای ستاد دیه مهم است که فاقد هر گونه سابقه کیفری باشد .

موسوی‌قوام با اشاره به اینکه ستاد دیه  فقط با کمک های مردمی نمی تواند به کمک زندانیان برود افزود :دولت در راستا نگاه ویژه ای به ستاد دارد سران سه قوه به این ستاد توجه کردند و یک سری اعتبارات از دولت پیشنهاد شد و مجلس تصویب کرد درکنار کمک های مردمی ما اعتبارات دولتی به صورت وام و تسهیلات داشتیم .

مسئول ستاد دیه استان کرمان با بیان اینکه از سال ۸۰ تاکنون ۳ هزار و ۱۸۴ نفر زندانی جرائم غیرعمد در سطح استان وجود داشته است تصریح کرد :این زندانیان با هزینه ۵۴ میلیارد  و ۱۵۰ میلیون تومان آزاد شدند که یک‌هزار و ۱۳۷ نفر از محل کمک‌های مردمی آزاد شدند.

موسوی‌قوام با اشاره به اینکه از محل کمک‌های مردمی تاکنون ۱۳ میلیارد تومان به ستاد دیه کمک شده است بیان داشت : جلسات صلح و سازش توسط ستاد دیه استان از جمله کارهایی که صورت گرفته است و در این راستا ۶۸۸ زندانی جرایم غیرعمد بدون پرداخت وجه و با اخذ رضایت شاکی از زندانهای استان آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲۹ جشن گلریزان در ۲۳ شهرستان استان کرمان برگزار شده است افزود : در این جشن ها بیش از ۱۵ میلیارد تومان توسط خیرین جمع آروی شده است.

مسئول ستاد  دیه استان از برگزاری ۱۱ جشن در شهرستان رفسنجان خبر داد و خاطرنشان کرد:در این جشنها در مجموع ۴۵۰ میلیون تومان خیرین برای آزادسازی زندانیان کمک کردند .

وی با بیان اینکه ۲۷۸ زندانی غیرعمد در زندانهای سطح استان کرمان داریم تاکید داشت : ۱ نفر از این تعداد در حوزه تصادفات، دو نفر بخاطر  حوادث کارگاهی، ۹۲ نفر هم بخاطر چک برگشتی و ۱۷۳ زندانی هم به دلیل مهریه زندانی هستند.

موسوی‌قوام با اشاره به اینکه ۶۰ درصد آمار زندانیان در استان کرمان به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه در حبس هستند گفت : تا پایان سال جاری امیدواریم بتوانیم ۹۲ زندانی جرایم غیرعمد را با کمک خیرین و مردم نوعدوست آزاد کنیم .

وی با اشاره به اینکه در رفسنجان ۲۷ نفر زندانی مشمول شرایط ستاد دیه هستند یادآو شد : برای آزادسازی این زندانیان به ۷۵۰ میلیون تا ۸۰۰ میلیون تومان نیاز است .

وی گفت :  یکی از برنامه های ما جمع آوری کمکهای مردمی برای آزادسازی زندانیان غیرعمد می باشد که این مهم در برگزاری کنگره شهدا استان کرمان که در اسفند امسال برگزارخواهد شد محقق می یابد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها:
جرائم غیر عمد جشن گلریزان زندان رفسنجان ساد دیه شهرستان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان