راه اندازی کمپین ۶۰۳۰ در رفسنجان / ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می دهد

  • شناسه خبر: 157815
راه اندازی کمپین ۶۰۳۰ در رفسنجان / ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می دهد

جلسه هماهنگی راه اندازی کمپین ۶۰۳۰ در شهرستان رفسنجان صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در محل دفتر مرکزی داشنگاه علوم پزشکی برگزار شد.

خانه » اجتماعی » راه اندازی کمپین ۶۰۳۰ در رفسنجان / ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می دهد

به گزارش خانه خشتی ؛ دکتر نادعلی مهدی پور رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان صبح امروز در جلسه هماهنگی راه اندازی کمپین ۶۰۳۰ در شهرستان رفسنجان که با حضور اصحاب رسانه در محل دفتر مرکزی داشنگاه علوم پزشکی برگزار شد اظهار داشت :  کمپین ۶۰۳۰ با همکاری شهرداری ،رادیو ،هلال احمر ،پلیس راهنمایی رانندگی و راهور و اورژانس راه اندازی شده است .

وی بیان داشت :برنامه های این کمپین با همکاری رادیو سلامت در روزهای یکشنبه با موضوع سخنرانی و دعوت از اساتید سلامت به صورت زنده پخش می شود .

وی بیان داشت :۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می افتد شروع این کمپین به صورت سراسری از تابستان بوده است اختتامیه آن در اردیبهشت ۹۸ به صورت جشنواره در تهران برگزار می شود .

مهدی پور تصریح کرد :سازمان های مختلفی در این کمپین شرکت کرده اند و با همکاری همدیگر ،می خواهیم این برنامه انجام شود .

وی افزود :بهترین کمک حال ما ،رسانه ها هستند که با تبلیغ و اطلاع رسانی خود می توانند مردم را با این کمپین  آشنا کنند ،بنرها و تبلیغات زیادی در این خصوص انجام می گیرد .

مهدی پور گفت :برای اینکه مردم از این کمپین اطلاع پیدا کنند وجود اصحاب رسانه مهم است و قطعا رسانه ها با اطلاع رسانی برای سلامت مردم کمک شایانی خواهند کرد .

وی اذعان داشت :اگر با اطلاع رسانی  بتوانیم در ورودی جاده ها یک نفر را از مرگ نجات بدهیم در حقیقت خانواده ای را از مرگ نجات داده ایم .

مهدی پور بیان داشت :این کمپین به صورت پایگاه هایی در ورودیهای جاده سرچشمه ،داوران ،کرمان ،نوق و یزد زده می شود و بروشورهایی در سطح وسیعی چاپ و توزیع خواهد شد .

وی افزود :شوراها و دهیاریها ،پلیس راه و اداره راه شهرسازی و هلال احمر و نیروی انتظامی به کمک ما می آیند در جنب پایگاه چادری جهت پذیرایی از رانندگان و دادن بروشور تبلیغاتی برای مطالعه  آنها زده می شود .

مهدی پور تاکید داشت :اولین ایستگاه در روز جمعه ۲۱ دی ماه در ورودی ناصریه بعد از کارخانه کاشی الماس کویر افتتاح خواهد شد .

وی افزود :برای اینکه جاده دو لاین است از ساعت ۹ تا ۱۲ در یک لاین و عصر هم در لاین دیگر  برنامه اجرا می شود .

مهدی پور گفت :این برنامه تا تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت سعی داریم در ستاد اسکان نوروزی با همکاری همه ادارات به صورت هماهنگ کار مفیدی را ارائه دهیم .

وی یادآور شد :بیشتر مشکلات تصادفی در اول جاده های شهری صورت می گیرد لذا ایجاد این ایستگاه ها برای توقف موقت برای رانندگان ضرورت پیدا می کند.

مهدی پور خاطرنشان کرد : رسانه های مجازی و هفته نامه ها در این موضوع می توانند به کمک ما بیایند در صورت وقوع تصادف ،مشکلات بسیار زیادی برای همه ارگان ها مخصوصا در بحث درمان ایجاد می شود.

رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان داشت :بحث اجتماعی شدن در همه ادارات وجود دارد بیشتر از ۲۵ درصد سلامت افراد برعهده وزارت بهداشت است و ۷۵ درصد تضمین سلامت به ادارات و سازمان ها بر می گردد .

راه اندازی کانون های سلامت در سطح شهر رفسنجان

وی افزود : چند سالی است در وزارت بهداشت معاونت اجتماعی شکل گرفته و در دانشگاه های علوم پزشکی هم ارجاع داده شده است تا اقدامات خوبی در حوزه سلامت صورت گیرد .

مهدی پور از راه اندازی کانون های سلامت در وزارت بهداشت خبر داد و گفت :احیا شدن ۷۵ درصد سلامت افراد از طریق برگزاری کانون های سلامت صورت می گیرد ،این کانون ها در محلات هر شهر تشکیل می شود و به صورت  جایگاه هایی هستند که مردم خودشان مطالبات سلامت خود را پیگیری می کنند .

وی بیان داشت :پشتیبان این کانون ها مجمع سلامت شهرستان است در این کانون ها مردم مطالبات سلامتی خود را از ارگان های مختلف شهر پیگیری می کنند و وزارت بهداشت فقط تسهیل گر این کانون ها می باشد .

رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان داشت: هر محله یک مجمع سلامت دارد که مشکلات سلامت را به مجمع اصلی سلامت ارجاع می دهد .

تنظیم: منیژه نوروزی

انتهای پیام/

برچسب ها:
حوادث حوادث جاده ای در رفسنجان حوادث رفسنجان کمپین 6030
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان