همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت مصرف الکل در رفسنجان برگزار شد / عکس

  • شناسه خبر: 157107
همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت مصرف الکل در رفسنجان برگزار شد / عکس

کارگاه کنترل، کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت پیشگیری و کاهش دسترسی به الکل با حضور مسئولین و صاحب‌نظران در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان برگزار شد.

خانه » اجتماعی » همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت مصرف الکل در رفسنجان برگزار شد / عکس

به گزارش خانه خشتی ، صبح امروز کارگاه کنترل، کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت پیشگیری و کاهش دسترسی به الکل با حضور مسئولین و صاحب‌نظران در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان برگزار شد.

رضا باقری معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری رفسنجان در آغاز این کارگاه آموزشی ضمن خیر مقدم به مدعوین اظهار داشت: جلسات انجمن ای ای (الکلی های گمنام) در شهرستان رفسنجان برگزار می شوند و نزدیک به دو هزار نفر در این جلسات شرکت می کنند، اگر این گروه حمایت شوند خودشان به کمک ما آیند و می توانند کارگشا باشد .

وی افزود: اعتیاد به الکل بسیار از اعتیاد به دیگر مواد مخدر بیشتر است و می تواند زمینه ساز بسیاری از آسیب های اجتماعی باشد .

حجت الاسلام پور محمدی رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان نیز در این همایش اظهار داشت: هدف از برگزاری جلسه این است که فرهیختگان و مسئولین فرهنگی , مسئولین مدارس و افرادی که بیش تر با دانش آموزان و دانشجویان در ارتباط هستند در ابتدا به اهمیت موضوع پی برده و دنبال آگاهی سازی نسبت به خود و اطرافیان باشند و راهکارها را بشناسند و بتوانند کاری انجام دهند.
وی افزود:چهل سال است که با مواد مخدر مبارزه میکنیم و ۲۲ دستگاه متولی مبارزه با مواد مخدر هستند سالانه بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان هزینه میکنیم برای برخورد با این موضوع و تعداد زیادی شهید اهدا کرده ایم مرزهای ما توسط سپاه و ارتش و نیروی انتظامی کنترل می شود اما آیا شده روز که بگوییم در رفسنجان یا فلان شهر مواد مخدر نیست پس نتیجه ی این همه تلاش چه شده است؟

رئیس دادگستری رفسنجان گفت: میل به به مصرف باید کم شود امروز در شهر بزرگی مثل تهران با ده میلیون جمعیت در روز از زمانی که شخص اراده می کند تا به مواد برسد چند دقیقه طول میکشد برخی کارشناسان می گویند پانزده دقیقه. حالا در در بحث مشروبات الکلی هم باید سوای کار سلبی که لازم است باید به آگاهی بخشی بپردازیم تا میل به مصرف کم شود.
پور محمدی خاطر نشان کرد: پس برخورد های سلبی ما جواب کافی را نداشته است و اگر همین برخورد ها هم نبود وضعیت خیلی بدتر از این بود.

وی اهمیت برگزاری این جلسات را بحث کم کردن تقاضا در مصرف مشروبات الکی خواند و گفت: سن استفاده از مشروبات الکی بسیار پایین آمده است که تاثیراتی از کانال های ماهواره ای و حتی از خانواده میگیرند.

گفتنی است سخنران ویژه این همایش دکتر نوذر نخعی کارشناس و مشاور فرهنگی استانداری کرمان و استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان بود و شرح سخنرانی وی را اینجا بخوانید.

برچسب ها:
الکل رفسنجان مشروبات الکلی مشروبات الکلی در رفسنجان همایش پیشگیری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان