مانور سراسری زلزله در دبیرستان فرهنگ رفسنجان برگزار شد / عکس

  • شناسه خبر: 156206
مانور سراسری زلزله در دبیرستان فرهنگ رفسنجان برگزار شد / عکس

صبح امروز همزمان با سراسر کشور مانور زلزله بصورت نمادین در دبیرستان پسرانه دوره اول فرهنگ رفسنجان و با حضور مسئولین شهرستان برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » مانور سراسری زلزله در دبیرستان فرهنگ رفسنجان برگزار شد / عکس

به گزارش خانه خشتی ، مانور سراسری زلزله امروز در مدارس رفسنجان برگزار شد و این مانور در دبیرستان پسرانه دوره اول فرهنگ با حضور مسئولین شهرستان و با هماهنگی هلال احمر، اورژانس و فوریتهای پزشکی، ادارات آب، برق و گاز، راهداری و آتش نشانی اجرا شد.

بابایی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رفسنجان در این مراسم با اشاره به ضرورت آمادگی در برابر زلزله اظهار داشت: ما باید خودمان را همیشه برای مواجه با شرایط اضطراری آماده کنیم این ضرورت از آن جهت است که استان کرمان رتبه اول کشور در بروز حوادثی از قبیل زلزله را دارد و کشور ایران نیز ششمین کشور حادثه خیز از نظر بلایای طبیعی در دنیاست لازم است و می طلبد که خودمان را برای بلایای طبیعی به ویژه زلزله آماده کنیم.

وی افزود: شهرستان رفسنجان از سمت شرق و غرب با دو گسل فعال در استان کرمان احاطه شده و این دو گسل زلزله هایی داشتند که تعداد کشته های ان قابل توجه بوده است.

بابایی گفت: استاندار سازمان ملل برای مقابله با لحظه ی وقوقع زلزله چهار جمله ایستادن ، خودمان را به زمین نزدیک کنیم، نگه داشتن و پوشاندن اندام های حیاطی از جمله سر و گردن است، در هنگام وقوع زلزله فرار کردن ممنوع است ، هرچه به زمین نزدیک باشیم در شرایط اضطراری تعادل بهتری داریم، خودمان را با تکیه گاه امنی نگه میداریم تا تکان های زلزله ما را پرتاب نکند.

وی خاطر نشان کرد: به خانواده هایتان اقدامات استاندار لحظه مواجه با زلزله را اموزش دهید بهتر است و پدران و مادران این اقدامات را هرچند وقت یکبار تمرین کنند .

 

برچسب ها:
دبیرستان فرهنگ رفسنجان مانور مانور زلزله
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان