رئیس بیمارستان مطرح کرد :

مراجعه روزانه ۴ هزار نفر به بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان

  • شناسه خبر: 155800
مراجعه روزانه ۴ هزار نفر به بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان

رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان گفت: روزانه نزدیک به ۳ تا ۴ هزار ارباب رجوع و بیمار به این بیمارستان مراجعه می کنند.

خانه » پزشکی و سلامت » مراجعه روزانه ۴ هزار نفر به بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ، دکتر علی موسوی در نشست خبری که صبح امروز با حضور جمعی از خبرنگاران و مدیر روابط عمومی بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان در دفتر وی برگزار شد اظهار داشت: بیمارستان پشتوانه های زیادی دارد که می توانند در مسائل درمانی و آموزشی یاری رسان باشند و خبرگزاری ها و رسانه ها یکی از این پشتوانه ها هستند که می توانند در امر اطلاع رسانی کمک دهند.
وی افزود: بیمارستان می کوشد تا در کنار کمک خیرین و حمایت مسئولان وظیفه سنگین خود را به نحو مطلوب انجام دهد.
موسوی بیان داشت: ساختمان بیمارستان بالغ بر ۴ هکتار مساحت دارد و تمامی بخش های درمانی مورد نیاز در ان ایجاد شده است.

روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ بیمار تنها به اورژانس بیمارستان مراجعه می کنند
وی با بیان اینکه بیش از هزار نیروی انسانی در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان مشغول به فعالیت هستند تصریح کرد: قریب به یک هزار و ۱۰۰ دستگاه در قسمت های مختلف بیمارستان مورد استفاده قرار دارد و ۸۰ متخصص و فوق متخصص در این بیمارستان حضور دارند.
موسوی با بیان اینکه روزانه نزدیک به ۳ تا ۴ هزار ارباب رجوع و بیمار به بیمارستان مراجعه می کنند خاطر نشان کرد: روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ بیمار تنها به اورژانس بیمارستان مراجعه می کنند که نزدیک به ۷۵ درصد به ذرمان سرپایی و ۲۵ درصد وارد قسمت بستری اورژانس می شوند.
رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان گفت: مجموعه بزرگ بیمارستان خدمات گسترده ارائه می دهد و ما برای جلب رضایتمندی مراجعه کننده پاسخ گوی مشکلات هستیم.
وی تصریح کرد: تمامی خدمات داخلی ، قلبی ، تصادفی و غیره که در مرکز استان در بیمارستان های مجزاست در رفسنجان باهم دیده می شوند و بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان یکی از بیمارستان های بزرگ جنوب شرق است.

موسوی با بیان اینکه در کنار ریاست چهار معاونت پشتیبانی، درمان، آموزش و پژوهش همکاری می کنند گفت: در بیمارستان علی ابن ابیطالب در کنار درمانی بحث آموزشی و پژوهشی نیز آورده شده است و همیشه سیاست بر این بوده است که بتوانیم توسعه بخش های آموزشی و درمانی را داشته باشیم.
وی تصریح کرد: آموزش در کنار درمان موجب ارتقای سطح درمان می شود و هم اکنون ۳۵ دانشجوی تخصصی در بیمارستان مستقر هستند که موجب انتقال این تخصص در بخش درمان می گردد.
موسوی بیان داشت: هم اکنون تمامی فوق تخصص های داخلی از جمله غدد، گوارش، کلیه، خون، قلب و … را در بیمارستان داریم که حتی برخی فوق تخصص ها کرمان را هم پوشش می دهند.

به دنبال این هستیم تا قطب درمانی و آموزشی شمال استان را در رفسنجان داشته باشیم
رئیس بیمارستان رفسنجان خاطر نشان کرد: به دنبال این هستیم تا قطب درمانی و آموزشی شمال استان را در رفسنجان داشته باشیم که با وجود دانشگاه علوم پزشکی، خیرین و حمایت مسئولین این توانایی را داریم.
موسوی گفت: بیمارستان رفسنجان هم اکنون پذیرای بیمارانی از شهرهای شهربابک، سیرجان، بم و حتی جنوب استان است و در بخش های داخلی، قلب، گوارش ، ریه و زنان به این مرکز اعتماد می شوند و مراجعه می کنند.

وی بیان داشت: در مسیر توسعه بیمارستان و همزمانی با درمان مشکلاتی ایجاد می شود که باعث ناراحتی بیماران می شود.

موسوی گفت: اورژانس فضای مناسبی نداشت و پس از بررسی های لازم برای توسعه این بخش اقدام شد و ۲ هزار و ۹۰۰ مترمربع فضا برای اورژانس ۵۵ تختخوابی پیش بینی شد، جابجایی ها ممکن است نارضایتی در پی داشته باشد که مقداری از آن اجتناب ناپذیر است.

رئیس بیمارستان رفسنجان گفت: همراهی توسعه و درمان مشکلات و در پی آن نارضایتی هایی دارد و در عین حال پاسخگو هستیم، امیدواریم طی دو سال آینده بحث توسعه بیمارستان تکمیل گردد.

۵۰ درصد ساخت و سازها در بیمارستان به همت خیرین انجام می شود

موسوی گفت: مسئولین شهرستان حمایت می کنند و وزارت نیز همکاری دارد و هم اکنون چند خیر در ساخت و سازهای جدید اعلام آمادگی کردند.

این مسئول بیان داشت: معادل ۵۰ درصد تجهیزات و ۵۰ درصد ساختمان ها در بیمارستان به همت خیرین انجام می شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان جزو بیمارستان های درجه یک کشوری است تصریح کرد: ۱۸ کمیته در زمینه های اخلاق، اقتصاد، تعیین تکلیف بیماران اورژانس، مدیریت اطلاعات سلامت، پایش و سنجش کیفیت، ترویج زایمان طبیعی و تغذیه با شیر مادر، مدیریت خطر، مادران، مرگ و میر و … در بیمارستان فعال است.

۶۰۰ پرستار در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان مشغول به انجام وظیفه هستند
موسوی گفت: به دنبال ارتقای سیستم هستیم و سعی کردیم مدیریت ها را ارتقا دهیم از ارشد پرستاری استفاده می کنیم و از پزشکان متخصص در کمیته ها نظر میگیریم.
رئیس بیمارستان رفسنجان با بیان اینکه آسیب های خروج بیماران از شهر زیاد است تصریح کرد: سعی داریم در کنار توسعه بیمارستان وضعیت درمان را نیز ارتقا دهیم و شما رسانه ها می توانید رد امر اطلاع رسانی یاری رسان باشید.
وی در خصوص وضعیت آسانسورهای بیمارستان نیز گفت: آسانسورها در حال تعمیر است و تا پایان سال تمامی آنها بهسازی می شوند.
موسوی با بیان اینکه ۶۰۰ پرستار در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان مشغول به فعالیت هستند خاطر نشان کرد: ممکن است تلقی شود که پرستار کم داریم در حالیکه بر اساس استاندارهای جهانی به ویژه در بخش اورژانس خدمات ارائه میگردد و هم اکنون کمبود پرستار نداریم.
رئیس بیمارستان رفسنجان گفت: باتوجه به مراجعات بالا و کمبودها و مشکلات موجود درصد نارضایتی زیاد نیست.

برچسب ها:
بیمارستان رفسنجان بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان رفسنجان مراجعه کننده
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان