سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان عنوان کرد:

با فتنه گرانی که به مردم صدمه می زنند، موافق نیستم / خیلی ها از عملکرد فراکسیون امید ناراضی هستند / پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب

  • شناسه خبر: 155190
با فتنه گرانی که به مردم صدمه می زنند، موافق نیستم / خیلی ها از عملکرد فراکسیون امید ناراضی هستند / پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب

سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: با کسانی که فتنه بیانگیزند و به مردم ضربه و صدمه بزنند، من با آن ها موافق نیستم.

خانه » سیاسی » با فتنه گرانی که به مردم صدمه می زنند، موافق نیستم / خیلی ها از عملکرد فراکسیون امید ناراضی هستند / پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب

به گزارش خانه خشتی ؛ احمد انارکی محمدی در نشست خبری که روز گذشته در حاشیه هفدهمین نمایشگاه کتاب و چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان کرمان در محل دائمی نمایشگاههای جنوب شرق برگزار شد، با اشاره به انتقال آب خلیج فارس به استانهای یزد و کرمان اشاره و بیان کرد: این آب جهت مصارف صنعتی است و بخش کمی از آن نیز برای مصارف آشامیدنی است که اجرای این پروژه ۴۰ درصد پیشرفت دارد و یک خط لوله انتقال آن به سیرجان اجرا شده و به گل گهر سیرجان و مس سرچشمه و همچنین چادرملوی یزد نیز انتقال خواهد یافت .
انارکی محمدی گفت: محل آب شیرین کن های این پروژه در بندرعباس مشخص و ساختمان آنها اجرا و تجهیزات نیز نصب شده است.
وی افزود : ۳۰۰ هزار هکتار زمین در استان کرمان آب مجاز ولی اراضی غیر مجاز هستند که از آبیاری تحت فشار با تسهیلات بلاعوض استفاده می کنند .
انارکی محمدی عنوان داشت : با همراهی و همدلی با استاندار و مسئولین در زمینه جذب سرمایه گذار خارجی اقدامات خوبی صورت گرفت وضعیت اقتصادی کشور کل استان را تحت تاثیر قرار داده است .
وی بیان داشت : در بحث بانکها ،تقویت بانکها و سرمایه گذاری صورت گرفته است و این کار ادامه دارد ولی سرعتش کم است .
نماینده مردم رفسنجان با بیان اینکه کرمان از نظر تعداد بزرگراه، فقیر است گفت :جاده های استان حادثه خیز هستند ،کرمان پهناور است و طول جاده ها زیاد است اما از نظر تعداد بزرگراه، فقیر هستیم.
وی خاطرنشان کرد : کرمان استانی است که بهشت معادن دنیا است اگر مردم از آلایندگی صنایع و معادن آسیب می بینند باید از سوی این معادن و صنایع جبران شود قرار شده یک درصد از محل فروش این واحدها به استان ها اختصاص یابد تا به حل این معضلات کمک شود.
انارکی محمدی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم سرمایه گذاران پای کار بیایند تاکید داشت :به علت تحریم مشکلات برای ما چندین بار شده است امیدواریم با همدلی مسئولین از برهه مشکلات رد شویم .
وی در خصوص سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا میزان سرمایه گذاری در سیرجان بیشتر از رفسنجان است گفت :رفسنجان تک محصولی بوده و بیشترین تلاش مسوولان در زمینه پسته بوده است ، امروز به دلیل تغییر اقلیم و خشکسالی تولید پسته رفسنجان کاهش یافته اینکه بین رفسنجان و سیرجان اختلافی وجود دارد به دلیل حضور گل گهر در داخل شهر است سود رفسنجان از مس به مانند دیگر شهرستان های استان است باید تلاش کنیم سرمایه گذاران پای کار بیایند.
انارکی محمدی افزود :سرمایه گذاری در شهر صورت گرفته است در بحث منطقه ویژه اقتصادی از سال گذشته تا کنون قریب ۲ هزار میلیارد دلار پروژه تعریف و بخشی از آن افتتاح شده است برخی پروژه ها نیاز به زمان درازمدت دارد .
وی بیان داشت :برخی شهرستان ها واقعا ظرفیت دارند .
سخنگوی نمایندگان استان کرمان با بیان اینکه آب رفسنجان شدیدا به آرسنیک آلوده است گفت : در تلاش هستیم تصفیه خانه مرکزی رفسنجان هرچه سریعتر افتتاح شود چرا که آرسنیک سرطان زا است.
انارکی محمدی در خصوص سوال اینکه ایرادات سی اف تی در مجلس قابل رفع نیست و کار به مجمع می رسد به نظر شما با توجه به اینکه نظر مجمع هم تقریبا منفی است، رد این لایحه به معنای خودتحریمی نیست اینچنین گفت : کاری که مجلس درباره سی اف تی کرد، با در نظر گرفتن سیاست های نظام بود، باید مجلس مجددا این لایحه را بررسی کند و نباید پیش داوری کرد که این لایحه در مجلس قابل اصلاح نیست و اگر کار به مجمع تشخیص بکشد، این مجمع هم به آن رای منفی می دهد.
وی در پاسخ به این سوال که نظر شما راجع به حصر به عنوان عضو فراکسیون امید چیست افزود : چه در میان اصلاح طلبان و چه اصولگرایان، اگر کسانی که فتنه بیانگیزند و به مردم ضربه و صدمه بزنند، من با آن ها موافق نیستم، در مورد حصر معتقدم نباید این موضوع بلاتکلیف بماند قوه قضاییه امیدوارم پای کار بیاید اگر قرار به محاکمه است، این کار را صورت دهد، اگر هم تصمیم دیگری قرار است گرفته شود، بگیرد بلاتکلیفی باعث سوءاستفاده می شود.
نماینده مردم رفسنجان ادامه داد : معتقدم کسی نباید پشت رهبری قایم شود اگر قرار است تیری پرتاب شود، ما باید جلوتر از رهبر ایستاده باشیم نه اینکه خود را پشت رهبری مخفی کنیم.
انارکی با بیان اینکه دولت در معرفی استاندار کرمان مدام امروز و فردا می کند گفت :تکلیف استاندار باید مشخص شود .
وی در خصوص اینکه ۷۰ درصد پروژه های چینی از جمله فروکروم در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان مختص چینی هاست و اشتغال ایرانی در آن محسوس نیست گفت :این جور طرح ها که با سرمایه گذاری خارجی هستند ما در بحث صادرات و هم جذب سرمایه گذاری خارجی منفعت می بریم نیاز به زمان دارد تا نتایج آن مشخص شود .
وی همچنین از امهال‌ وامهای کشاورزان پسته کار که خسارت دیده اند گفت و افزود: افرادی که از اول مهرماه سال گذشته وامهایی کشاورزی دریافت کرده اند این وامها به مدت سه سال تمهیل می شوند.
انارکی محمدی در خصوص سوال اینکه آیا دو تابعیتی بودن اقای فدایی، سرپرست استانداری کرمان صحت دارد و امضا نشدن حکم استانداری او به این دلیل است اینچین گفت : استاندار را که از ما استعلام نمی کنند، مردم چه گناهی کردند که دولت استاندار کرمان را معرفی نمی کند؟ پنج ماه است که استاندار نداریم استانی که استاندار دارد وضعش خراب است، چه برسد به ما هر روز دولت امروز و فردا می کند.
سخنگوی نمایندگان استان کرمان اضافه کرد : دیروز اقای جهانگیری به من گفتند یکشنبه استاندار شدن اقای فدایی مشخص می شود اما امروز هم وضعیت کرمان معلوم نشد من خبری ندارم که اقای فدایی دو تابعیتی هست یا خیر اما به ما گفته اند حکم اقای فدایی می خورد.
انارکی بیان داشت : من از واعظی، رییس دفتر رییس جمهور پرسیدم و گفتند دلیل تاخیر در معرفی، درگیری دولت بر سر معرفی وزرا بود.
نماینده مردم شهرستان در خصوص کشت های جایگزین در رفسنجان گفت :کشت زعفران که کشتی کم اب است کشت جایگزین است و بحث استفاده از گلخانه ها و طرح جدید سازمان و عمران در ایجاد گلخانه ها دراستان کرمان دنبال می کنیم .
انارکی محمدی با بیان اینکه با اقدامات خوبی در سران قوا مشکل ارز کشور حل شده است گفت :از زمان قدیم کارخانه سیگار داشتیم الان مافیای سیگار نداریم مافیای ما در واردات بوده که الان وجود ندارد در کالاهای اساسی و سوخت قاچاق معکوس داریم .
وی به بحث شفافیت آرا اشاره داشت و بیان داشت : اینکه برخی می گویند رای خرید و فروش می شود چنین چیزی نیست .
انارکی محمدی به مالیات شرکت فروکروم در منطقه ویژه اقتصادی اشاره داشت و عنوان داشت :مالیات با توجه به ظرفیت آن شرکت و الزامات در نظر گرفته می شود و امتیازاتی که این منطقه دارد هم در اخذ مالیات بی تاثیر نیست .
نماینده مردم رفسنجان با بیان اینکه در بحث فراکسیون امید، تصمیمات را هیات رییسه می گیرد گفت :من عضو فراکسیون هستم و همراهی می کنم اما اینکه فراکسیون بخواهد فشار سیاسی وارد کند، به نظر من صحیح نیست خیلی ها از عملکرد فراکسیون امید ناراضی هستند حتی در بین خود اعضا این نارضایتی وجود دارد.
انارکی محمدی در خصوص راه اندازی کارخانه اسید مجتمع مس سرچشمه گفت :به دلیل نبود مواد اولیه در برخی کارخانه ها دچار مشکلاتی شده اند که ناشی از تحریم است ما پیگیر این مشکلات هستیم ، امیدواریم که در شش ماه دوم سال انجام شود .
وی در خصوص متغییر بودن قیمت شیر و لبنیات گفت :دولت برای اقلام مصرفی و نهادهای دامی کشاورزی ارز ۳۴۰۰ داده است قیمت ها متغییر است چون هزینه های نگهداری و خدمات زیاد شده است ولی اصل نهاد با یارانه اداره می شود .
وی افزود :تا زمانیکه سیستم آزاد سازی قیمتها با رعایت حال مردم درست نشود مشکلات در این حوزه رفع نمی شود مجلس این قضیه را دنبال می کند تا قیمت ها را به جایی برساند .

برچسب ها:
آرسنیک احمد انارکی محمدی انتقال آب به کرمان سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان فراکسیون امید مجلس نشست نماینده مردم رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان