امام جمعه رفسنجان مطرح کرد :

شفاف سازی راه مبارزه با فسادست و افزایش اعتماد عمومی را در پی خواهد داشت

  • شناسه خبر: 154428
شفاف سازی راه مبارزه با فسادست و افزایش اعتماد عمومی را در پی خواهد داشت

امام جمعه رفسنجان گفت : شفاف سازی راه مبارزه با فساد است ،پاسخگویی مدیران و مشارکت مردم در امور سیاسی و اجتماعی باعث افزایش اعتماد عمومی خواهد شد .

خانه » سیاسی » شفاف سازی راه مبارزه با فسادست و افزایش اعتماد عمومی را در پی خواهد داشت

به گزارش خانه خشتی ؛ حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر رفسنجان ضمن توصیه نمازگزاران به تقوی الهی و رعایت نظم ، حدود و مقررات اظهار داشت :مردم درب منازل خود را جهت جلوگیری از سرقت محکم نگه دارند و نیروی انتظامی هم گشت های خود را افزایش دهند و دستگاه قضایی هم با قاطعیت در برخورد با سارقین عمل کند .
وی بیان داشت :قضات در برخورد با سارقینی که باعث ایجاد رعب و وحشت در مردم می شود قاطعیت به خرج دهند تا سارقین میدان نداشته باشد و چنین سارقینی با گذاشتن وثیقه نباید آزاد شود .
امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه وکلا باید رسالت وکالت خود را بدانند تصریح کرد :از قضاتی که در برخورد با سارقین پر خطر ضعیف عمل می کنند گوشزد می کنیم که چنین سارقانی یک روزی به سراغ آنها هم خواهند رفت لذا در برخورد با آنها نباید کوتاه آمد .
وی با بیان اینکه سارقین باید از دستگاه قضایی بترسند افزود : اینها حرف مردم است باید گفته شود و قضات به این مهم باید توجه داشته باشند.
رمضانی پوربا اشاره به اینکه حماسه سازان اربعین ،حماسه ای بزرگ خلق کرده اند گفت :از مسئولین ایرانی ، عراقی و همچنین نیروی های انتظامی که در ساماندهی زائرین اربعین تلاش می کنند تشکر می کنیم .
وی ضمن اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی تاکید داشت :اربعین نقطه عطفی هم در واقعه عاشورا و هم در تاریخ امروز و عصر حاضر است .
امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه پیاده روی و رفتن به زیارت امام حسین (ع)قدمتی صدساله دارد گفت:اربعین از زمان قدیم معنا داشته ولی امروز میزان دلداگی به امام حسین (ع) بیشتر شده و از هر گروه ، نژاد و مذهب به دیدار امام حسین (ع) مشرف می شوند.
وی یادآور شد :زیارت اربعین به دلیل تاثیری که در زنده نگه داشتن قیام عاشورا و ادامه حیات اسلام داشته است همواره مورد تاکید امامان معصوم مخصوصا امام عسکری (ع) بوده است که ایشان آن را یکی از نشانه های پنجگانه مومنین می دانند .
حجت الاسلام رمضانی پور خاطرنشان کرد :خواندن زیارت اربعین یکی از نشانه های مومنین است با توجه به برگزاری مراسم اربعین مایه تعجب است غربیها ،وابستگان و وادادگان به غربیها به این حماسه بزرگ حسینی، اهمیت نمی دهند .
وی ادامه داد :در کشور های غربی حماسه عاشورا سانسور است و براینکه این حماسه را تحت الشعاع قرار بدهند و جریان قتل خبرنگار منتقد عربستانی را تحت الشعاع قراربدهند دولت خبیث سعودی حرکت نمایشی را انجام دادند و سپاه ما را به عنوان نیروی تروریست معرفی کردند قطعا این اعمال کارهای صهیونیستی است که راهبرد و نتیجه ای در بر ندارد .
امام جمعه بیان داشت : دشمن اگر هزار بار سپاه را تحریم نماید بازهم از اسم آن می ترسند ،مگر می شود سپاه عظیم چند میلیونی بسیج را تروریسم معرفی کرد وقتی خودشان ترویسم هستند .
وی به بحث شفاف سازی مسئولین اشاره داشت و گفت :رهبر انقلاب در فرمایشات خود به لزوم شفاف سازی با مردم اشاره کرده اند ،مسئولین جز در موارد امنیتی و نظامی باید شفاف سازی داشته باشند نباید چیزی را پنهان بدارند .
رمضانی پور اضافه کرد :اینکه برخی دادگاه ها علنی برگزار می شود مربوط به بحث شفاف سازی است .
امام جمعه با بیان فرمایشی از رهبر انقلاب عنوان داشت :اینکه برخی مسئولین و وادادگان بحث شفاف سازی را شعار می دهند و می گویند این کار ،کار اروپائی هاست ،آمریکائیها کارشان شفاف است درحالیکه آنها این همه جنایت انجام میدهند آیا به مردم خود گزارش می دهند ؟
وی افزود :شفافیتی که امروز مطرح می شود از زمان امیرالمومنین بوده است مسئولین باید به متون و مبانی اسلامی رجوع کنند نه اینکه واداده باشند .
رمضانی پور به تغییر رفتار مسئولین نسبت به مسئولیت هایی که دارند اشاره داشت و گفت :منطق حکومت علوی نشان می دهد که مسئولیت طعمه نیست بلکه امانت است اگر کسی آن را امانت بداند رفتارش عوض نمی شود مسئول باید پاسخگو باشد .
وی ادامه داد :برای چه یک مسئول به دروغ به منشی خود می گوید که جلسه است چرا نباید کار مردم را انجام دهید اگر جلسه هم دارید باید خارج از کار اداری برای مردم جلسه بگذارید .
امام جمعه رفسنجان اذعان داشت :مسئولین نباید وقت متعلق به مردم را از مردم بگیرند .
رمضانی پور با بیان اینکه شفاف سازی راه مبارزه با فساد است گفت :پاسخگویی مدیران و مشارکت مردم در امور سیاسی و اجتماعی باعث افزایش اعتماد عمومی خواهد شد .
وی به برخورد مفسدان اقتصادی اشاره داشت و افزود :برخورد با مفسدان باعث جلب اعتماد بین مردم ، تعادل در بازار ، ثبات قیمت و فعال شدن مدیریت را در پی خواهد داشت .
امام جمعه بیان داشت :جنگ اقتصادی که دشمن راه انداخته مسلما همراهی شما مردم را می طلبد و مدیرت قوی و کارآمد مسئولین می تواند به ناکامی آمریکا بیانجامد و آنها شکست خواهند خورد و سیلی محکی به صورت آنها زده خواهد شد .
وی در پایان خطبه های از سالروز اعتراض امام راحل در ۴ آبان ۴۳ علیه پذیرش کاپیتولاسیون که فروختن حیثت و قداست ملت ایران بود یاد کرد و گفت : همه شهدایی که در سقوط خرمشهر به شهادت رسیدند و همچنین یاد شهید آیت الله طباطبایی اولین شهید محراب کشورو یاد شهید قره نی صحابه امام علی (ع) یاد بسیجی ۱۳ ساله محمدحسین فهمیده و روز بسیج دانش آموز را گرامی می داریم .

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان شفاف سازی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان