اختتامیه مسابقه نقاشی ” نقشی از یک حماسه ” در تالار فرهنگیان رفسنجان / تصاویر

  • شناسه خبر: 154117
اختتامیه مسابقه نقاشی ” نقشی از یک حماسه ” در تالار فرهنگیان رفسنجان / تصاویر

مراسم اختتامیه مسابقه نقاشی ” نقشی از یک حماسه ” امروز با حضور جمعی از مسئولین و دانش آموزان در تالار فرهنگیان رفسنجان برگزار شد.

خانه » فرهنگی مذهبی » اختتامیه مسابقه نقاشی ” نقشی از یک حماسه ” در تالار فرهنگیان رفسنجان / تصاویر

به گزارش خانه خشتی ، مراسم اختتامیه مسابقه نقاشی عمومی «نقشی از یک حماسه» روز دوشنبه با حضور ابوذر حسینی نسب رئیس بسیج هنرمندان استان، سرهنگ سعادت مسئول بسیج دانش آموزی استان کرمان و مدیر آموزش و پرورش رفسنجان در تالار فرهنگیان رفسنجان برگزار شد.
مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان رفسنجان در این رابطه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: مسابقه نقاشی «نقشی از یک حماسه» به مناسبت هفته دفاع مقدس و به همت کانون بسیج هنرمندان رفسنجان و معاونت پرورشی آموزش و پرورش برگزار شد.
محمدعلی شایگان فر افزود: محتوایی از گزیده برخی وقایع عینی دفاع مقدس تهیه کرده و از ۱۰ نفر از یادگاران دفاع مقدس دعوت کرده بودیم که این وقایع را در قالب فلش کارت با حضور در مدارس برای دانش آموزان بیان کنند و دانش آموزان بر این اساس این رویداد را در قالب نقاشی به تصویر بکشند.
وی با اشاره به اینکه دانش آموزان نیز با الهام از روایت یادگاران دفاع مقدس به تصویرسازی این وقایع در قالب گروههای سه نفره پرداختند، توضیح داد: از جمله موضوعات مطرح شده در این مسابقه می توان به پایین آوردن مجسمه شاه در رفسنجان، آغاز حمله عراق به ایران، شهید بهنام محمدی، شهید عرب، رشادت در اسارت و عبور از اروند اشاره کرد.
مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان رفسنجان تصریح کرد: مسابقه «نقشی از یک حماسه» در ۳۹ مدرسه در رفسنجان شامل ۱۲ مدرسه متوسطه اول و ۲۷ مدرسه ابتدایی دوره دوم برگزار و ۱۱۳۰ دانش آموز در قالب ۳۷۵ گروه سه نفره در آن شرکت کردند.
شایگان فر خاطرنشان کرد: با رای هیئت داوران ۱۱۷ اثر از ۳۴۱ دانش آموز به عنوان آثار برتر معرفی شدند و نمایشگاه آثار برگزیده در مراسم اختتامیه در معرض دید شرکت کنندگان قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در مراسم اختتامیه از ۳۴۱ دانش آموز که آثار آنها به عنوان برگزیده انتخاب شده بود، ۷۸ نفر از مسئولین برگزارکننده مسابقه در مراسم و ۱۰ نفر از ایثارگران و یادگاران دفاع مقدس که در مدارس حضور یافته بودند تجلیل شد.

سید کاظم حسینی پور رئیس آموزش و پرورش در این مراسم با ذکر خاطراتی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: شما دانش آموزان اگر امروز به راحتی درس می خوانید و با آرامش زندگی می کنید و همه ی این آرامشی که در کشور حاکم است مدیون رشادت رزمندگان و شهدایی است که خون خود را ریختند و رفتند که ما بمانیم و با افتخار زندگی کنیم.

وی افزود: برپایی این مسابقه و نمایشگاه یکی از مهمترین کارهای فرهنگی است که در سطح شهر انجام شده است.

ابوذر حسینی نسب مسئول بسیج هنرمندان استان کرمان نیز در این مراسم بیان داشت: هرچه با هنر آمیخته شود ماندگار است ، حماسه دوران دفاع مقدس در قالب نقاشی ماندگار خواهد شد.

وی افزود: اگر دیروز جنگ بود امروز هم جنگ داریم امروز دشمن ذهن شما دانش آموزان را نشانه رفته، حساسیت این زمان را بدانیم.

محمد شیخ زاده معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش رفسنجان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خانه خشتی بیان داشت: با اجرای این برنامه دانش آموزان با هشت سال دفاع مقدسی که در آن حضور نداشتند و همچنین چهره های شاخص دفاع مقدس و رزمندگان شهرستان آشنا می شوند.


وی خاطر نشان کرد: امیدا داریم تا برگزاری چنین برنامه های فرهنگی راهی باشد برای آشنایی دانش اموزان با فداکاری های هشت سال دفاع مقدس و اینکه بدانند چه از جان گذشتن هایی در دفاع مقدس رقم خورده است و اگر بخواهیم کشور از مشکلات سیاسی و اقتصادی نجات پیدا کند راهش این است که بر گردیم به همان دوران دفاع مقدس و همان شیوه ای که رزمندگان جبهه را ادراه کردند کشور را اداره کنیم.
لازم به ذکر است در این مراسم از ۳۳۰ نفر از دانش اموزان شرکت کننده در مسابقه و ۴۰ نفر از مدیران و معاونین پرورشی که در این طرح همکاری داشتند تقدیر بعمل آمد.

 

برچسب ها:
آموزش و پرورش رفسنجان رفسنجان کانون هنرمندان شهرستان رفسنجان نقشی بر یک حماسه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان