بی تدبیری که هزاران مرغ در رفسنجان را در آستانه تلف شدن قرار داده است

  • شناسه خبر: 153508
بی تدبیری که هزاران مرغ در رفسنجان را در آستانه تلف شدن قرار داده است

مرغداری های رفسنجان در روزهای اخیر با مشکل نبود ذرت و سویا روبه رو شدند و حاد شدن این مشکل هزاران قطعه مرغ را در آستانه تلف شدن قرار داده است.

خانه » اجتماعی » بی تدبیری که هزاران مرغ در رفسنجان را در آستانه تلف شدن قرار داده است

به گزارش خانه خشتی ، مرغداری های رفسنجان در روزهای اخیر با مشکل نبود ذرت و سویا روبه رو شدند و حاد شدن این مشکل هزاران قطعه مرغ را در آستانه تلف شدن قرار داده است.

علی شهرآبادی مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران رفسنجان در خصوص شکایت های نهادهای سویا و ذرت که مشکلاتی برای مرغداران به وجود آورده بودند اظهار داشت :تعاونی رفسنجان برای تمامی مرغداران ذرت و سویا را تامین می کند ما همیشه ذخیره داریم ولی از تاریخ ۱ مهرماه هیچ باری از بندر برایمان نیامده است انبارهای ما خالی شده است .

وی بیان داشت :مرغ ها در سالن گرسنه هستند و مشکل اینجاست که جوجه ریزی هم نمی توانیم انجام دهیم در ۴۰ روز آینده با کمبود مرغ روبرو خواهیم شد .

شهرآبادی تصریح کرد :مسئولین باید فکری بردارند که وقتی ذرت و سویا در بندر خریداری می شود حمل شود کامیونها وقتی مشکل پیدا می کنند برای ما مشکل ایجاد می شود دفعات قبلی هم این مشکل برایمان پیش آمد و ضربه ای به تولید مرغ زدند .

وی افزود :در سالن ها برای مرغ های گوشتی و جوجه گذار کمبود ذرت و سویا داریم که ضربات جبران ناپذیری را به شرکت تعاونی وارد کرده است .

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران رفسنجان خاطرنشان کرد :باید فکری شود ذرت و سویا را به هر شکل شده به دست ما برسانند که مرغ در سالن گرسنه است و پروتئین ملت در آینده تامین نمی شود .

وی تاکید داشت :ما فقط مشکل حمل داریم بار ما در بندر آماده است ،مرغی که در شهرستان موجود است ۵۰۰ هزار قطعه می باشد ۴۰۰ هزار مرغ تخم گذار هم وجود دارد که روزانه برای مرغ تخم گذار حداقل ۴۰ تن دان لازم است  و مصرف دان مرغ گوشتی بالغ بر ۷۰ تن می باشد .

شهرابادی اذعان داشت :رفسنجان ۳۰ تا ۴۰ درصد مرغ و تخم مرغ استان را تامین می کند  زنجیره تولید کامل است مشکل تولید نداریم  فقط مشکلی که  راننده های کامیون برایمان ایجاد کرده اند فعالیت ما را با مشکل روبرو کرده اند .

وی بیان داشت :میزان ۷۰۰ تن سهمیه به استان کرمان داده اند که به هر مرغی قریب ۱۰۰ گرم می رسد که جوابگوی این شرکت نیست دولت فقط برای یک روز دان داده اند این میزان مشکلی را حل نمی کند .

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران رفسنجان گفت :انبارهای ما ذخیره سازی انجام داده اند فقط باید مشکل کامیون دارها حل شود باید انبارهای بار آزاد شود در انبارهای کرمان ۷ تا ۸ هزار تن ذرت و سویا ذخیره سازی وجود دارد .

شهرآبادی تصریح کرد :واقعا در شان استان کرمان نیست ذرت و سویا در انبارها ذخیره باشد و مرغ در سالنهای شرکت تعاونی تلف شود .

وی گفت :با وزیر جهادکشاورزی ،استاندار و فرمانداری مکاتباتی انجام دادیم ولی مشکل از تهران باید حل شود .

برچسب ها:
بی تدبیری تلف شدن مرغداری های رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان