اسکان روزانه بیش از ۲ هزار زائر در موکب خیمه گاه اهل بیت(ع) رفسنجان

  • شناسه خبر: 152769
اسکان روزانه بیش از ۲ هزار زائر در موکب خیمه گاه اهل بیت(ع) رفسنجان

مدیر اجرایی موکب خیمه گاه اهل بیت(ع) رفسنجان گفت: میانگین اسکان این موکب در پیاده روی اربعین سال گذشته در کربلا روزانه بیش از دو هزار نفر بود.

خانه » فرهنگی مذهبی » اسکان روزانه بیش از ۲ هزار زائر در موکب خیمه گاه اهل بیت(ع) رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ؛ رضا حسینی مدیر اجرایی موکب خیمه گاه اهل بیت(ع) رفسنجان در نشست خبری که روز گذشته با حضور اصحاب رسانه رفسنجان در نهالستان شهرداری برگزار شد اظهارداشت :سال گذشته از شهرستان رفسنجان شش موکب در کربلا حضور داشت یک موکب از بخش نوق به نام امام علی(ع) ، دو موکب از بخش کشکوئیه ،موکب خاتم الانبیاء و بی بی شهربانو و موکب کبوترخان که در حد ۵۰۰ نفر اسکان و  پذیرایی داشت .

وی افزود: از این تعداد موکب رفسنجان در کربلا و نجف پنج موکب ویژه تغذیه مسافران بودند.

حسینی بیان داشت: موکب خیمه گاه اهل بیت(ع) رفسنجان در پیاده روی اربعین سال گذشته در صحن حضرت زهرا(ع) قریب هزار نفر را اسکان داد در کربلا سه مکان اسکان داشتیم .

وی افزود: میانگین اسکان ما در کربلا در سال گذشته روزانه بیش از دو هزار نفر بود.

حسینی عنوان داشت : بعد از نماز مغرب و عشاء هر زائری که از شهرهای دیگر می آمدند اسکان می دادیم اینطور نبود که موکب ما فقط مختص رفسنجان باشد.

وی تصریح کرد : با توجه به اینکه دولت نرخ ویزا را اعلام کرده اگر تغییر نکند مشکلی امسال  برای زائرین اربعین پیش نمی اید .

مدیر اجرایی موکب خیمه گاه اهل بیت(ع)گفت : با توجه به اینکه امکانات رفاهی ما انجا زیاد است احتمالا چادرهایی هم بین راه زده شود .

وی ادامه داد :اگر مجوز ساختمان اسکان را اخذ کنیم ظرفیت اسکان ما به ۵ هزار نفر روزانه خواهد رسید کار اسکان از ۲۴ محرم اغاز خواهد شد و ۷ دستگاه تریلی برای رفتن به کربلا آماده می شوند .

حسینی با بیان اینکه در موکب ها پست امدادی هم وجود دارد گفت : از دهم صفر پذیرش زائرین را در موکب ها انجام خواهیم داد .

مدیراجرایی موکب خیمه گاه اهل بیت(ع)  اذعان داشت :با توجه به افزایش گرما درخواست کولر ،داربست فلزی برای انجام نمازجماعت و برگزاری مراسم ،کلمن آب ،شکر ،چای،آبلیمو،اب معدنی ،ماشین لباسشویی ،جاروبرقی ،لیوان یک بار مصرف ،موکت و…دادیم .

وی اضافه کرد:سال گذشته قریب ۱۱۰ نفر در چهار مجموعه موکب ها در قسمت پذیرش و تاسیساتی فعالیت داشتند .

حسینی بیان داشت :با ادارات تعامل داریم تا هزینه ای برای موکب  در بر نداشته باشد تا کمک های مردمی فقط در عراق هزینه شود.

حسین عباسی پور عضو هیات امناء موکب خیمه گاه اهل بیت(ع) رفسنجان نیز در این نشست خبری اظهارداشت: با توجه به سفرهایی که در اربعین به عراق  داشتیم متوجه شدیم برای زائرین از نظر اسکان مشکل وجود دارد به این نتیجه رسیدیم که موکب اسکان حضرت زهرا(س) را در نجف و در کربلا زمینی روبروی بیمارستان امام سجاد برای اسکان مسافران درنظر بگیریم .

وی با بیان اینکه روزانه نزدیک به ۲ هزار نفر در موکب اسکان رفسنجان در اربعین سال گذشته اسکان داده شده افزود: شهرستان رفسنجان شش موکب در عراق دارد که ۵ تای آنها موکب تغذیه است، این موکب ها از نذورات مردمی است و یک موکب به اسکان مسافران اختصاص یافته است .

عباسی پور گفت: ۹۰ درصد زائرین اربعین کسانی بودند که بار اول به کربلا می رفتند واربعین بهترین زمان برای کربلا رفتن است.

وی با بیان اینکه هم اکنون امکانات رفاهی همچون چادر، پتو و موکت برای اسکان قریب به دو هزار نفر در کربلا و نجف مهیاست خاطرنشان کرد: امکانات مصرفی مسافران مانند آب معدنی ، چای ، شکر  ،تنقلات و تاید را برای زوار اربعین نیاز داریم .

عباسی پور یادآور شد :با مخابرات جهت تلفن رایگان به اندازه سه دقیقه برای زائرین رایزنی شده است.

وی با اشاره به اهمیت امر اطلاع رسانی و پوشش رسانه ای پیاده روی اربعین حسینی تاکید داشت : اصحاب رسانه در پوشش دادن خبرهای اربعین موفق عمل کردند و خط مقدم بودند.

عکس: امین قاسمیان

تنظیم: منیژه نوروزی

 

 

 

برچسب ها:
اسکان اسکان در اربعین موکب خیمه گاه اهل بیت(ع) رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان