چهارمین سالروز ثبت ملی جوش زنی ایران در هرمزآباد رفسنجان برگزار شد / عکس

  • شناسه خبر: 152410
چهارمین سالروز ثبت ملی جوش زنی ایران در هرمزآباد رفسنجان برگزار شد / عکس

مراسم چهارمین سالروز ثبت ملی جوش زنی ایران(هرمزآباد) شامگاه امروز ۳۰ شهریور ماه در مسجد تاریخی این روستا مسجد صاحب‌الزمان(عج) هرمزآباد برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » چهارمین سالروز ثبت ملی جوش زنی ایران در هرمزآباد رفسنجان برگزار شد / عکس

به گزارش خبرنگار خانه خشتی، مراسم چهارمین سالروز ثبت ملی جوش زنی ایران(هرمزآباد) شامگاه امروز ۳۰ شهریور ماه در مسجد تاریخی این روستا مسجد صاحب‌الزمان(عج) هرمزآباد برگزار شد. در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، امام جمعه رفسنجان، نماینده مردم رفسنجان در مجلس، بخشدار مرکزی و رئیس شورای بخش مرکزی رفسنجان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای رفسنجان، مدیر و رئیس روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه و جمعی از مسئولین شهرستان رفسنجان حضور داشتند.

دبیر آیین جوش‌زنی هرمزآباد در این مراسم اظهار کرد: چهارسال پیش آیین جوش‌زنی هرمزآباد به ثبت ملی رسید و همان سال آیین جوش‌زنی اجرا و سال بعد تمبر پستی ثبت ملی آیین جوش‌زنی رونمایی شد.
ابراهیم رضوی‌مقدم ادامه داد: مسجد تاریخی این روستا که متعلق به اواخر قاجاریه است ظرفیت ثبت ملی‌شدن را داشت و به دنبال ثبت ملی این مسجد هم بودیم و پیگیری‌ها آغاز شد.
وی از رونمایی از سند ثبت ملی مسجد قدیم(صاحب الزمان) هرمزآباد در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با توجه به اینکه پرونده‌های زیادی در دست بررسی بود پیگیری‌های زیادی انجام دادیم که نظر امام زمان(عج) و امام حسین(ع) به مردم این روستا بود که به یکباره معاون میراث فرهنگی اعلام کرد که مسجد صاحب‌الزمان(عج) هرمزدآباد و باغ هرندی کرمان ثبت ملی شدند و مایه خوشحالی مردم این روستا شد.
دبیر آیین جوش‌زنی هرمزآباد خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۰ نفر از بزرگان این روستا به برج میلاد تهران دعوت شدند و همزمان با اربعین حسینی مستندی از آیین جوش‌زنی تهیه شد و نزدیک به ۳۰ هزار نفر بازدید از فیلم آیین جوش‌زنی هرمزدآباد رفسنجان در شبکه اجتماعی داشتیم که بی نظیر بود که این آمار غیر از بیننده های تلویزیونی و … است.
رضوی مقدم اضافه کرد: یک حرکت فرهنگی می‌تواند زمینه کارهای بزرگی را فراهم کند و جوانانی را با بزرگان پیوند بزند.

عکس از سید امیر مهدی رضایی

     

برچسب ها:
اینن جوش زنی ثبت ملی جوش زنی سید امیر مهدی رضایی هرمز آباد رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان