امام جمعه رفسنجان:

حرکت امام حسین(ع) سیاسی است / نظام جمهوری جز پوست و گوشت و استخوان این ملت اسلامی است

  • شناسه خبر: 152388
حرکت امام حسین(ع) سیاسی است / نظام جمهوری جز پوست و گوشت و استخوان این ملت اسلامی است

امام جمعه رفسنجان گفت: حرکت امام حسین(ع) سیاسی بوده است و نظام و انقلاب ما چیزی جز سیاسیت ندارد بعد اصلی آن بعد سیاسی است اگر قبول ندارید به جان بخرید.

خانه » سیاسی » حرکت امام حسین(ع) سیاسی است / نظام جمهوری جز پوست و گوشت و استخوان این ملت اسلامی است

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهای ، حدود و مقررات و اصلاح ذات البین و با عرض تسلیت شهادت سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) ، در آغاز سخنان خود به ذکر مصبیتی از روز پس از روز عاشورا و به اسیری رفتن حضرت زینب(س) و حضرت سجاد(ع) و اهل بیت پاک پیامبر(ص) و ورود کاروان اسرا به کوفه پرداخت.
وی در ادامه ضمن قدردانی از فعالیت مساجد حسینیه ها، وعاظ ، مداحان و هیاتها در ایام دهه اول محرم بیان داشت: اکثر هیاتها کار عزاداری را سیاسی اسلام می دانند و آن را جدا از سیاست نمی دانند رهبر فرزانه انقلاب نیز بیان فرمودند عزاداری ها سیاسی اسلام و نه سیاست زده باشد آن سیاستی را که اسلام می خواهد.
رمضانی پور ادامه داد: خطبای ارجمند و برخی مداحان این مسئله را رعایت کردند اما برخی هیاتها خلاف انتظار را عمل کردند و برخی مساجد و حسینیه ها اگر سخنران اسمی ار مسائل سیاسی برده است آن هیات امنا جلوی ان را گرفته و گفته اند اینجا مسائل سیاسی نبادی مطرح بشود؛ هیات امنا اینقدر اختیار ندارد بلکه برای برای نظم دادن به امور خدمات ست و در حیطه وظیفه اسشنیست که به مداح و سخنران بگوید چه بگوید و چه نگوید قطعا با چنین رفتاری برخورد خواهد شد و ان هیان امنا کنار برود وافراد ارزشی و انقلابی بر سر کار آیند.
وی تصریح کرد: مساجد و حسینیه ارث کسی نیست یکی از مشکلات برخی مساجد و حسینیه همین هیات امنا هستند که نمی گذارند مسائل ارزشی مطرح شود خیال می کنند ملک طفل آنان است؛ با صراحت بیان می کنیم و اقدام خواهیم کرد افراد تخطی کردند و دخالت بیجا کردند و توهین به سخنران و مداح کردند .
خطیب جمعه رفسنجان بیان داشت: حرکت امام حسین(ع) سیاسی بوده است و نظام و انقلاب ما چیزی جز سیاسیت ندارد بعد اصلی آن بعد سیاسی است اگر قبول ندارید به جان بخرید،اینطور نیست هرکسی هرکار دلش خواست انجام دهد.
رمضانی پور در ادامه ضمن گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس اظهار داشت: مقاومت در دنیای اسلام نشات گرفته از دفاع مقدس ماست و اگر در لبنان، غزه ،یمن ،عراق و سوریه و دیگر بلاد انقلاب هایی صورت گرفته است و ذستاوردهای مهم پیروزی مقاومت الگویشان هشت سال دفاع مقدس بود جوانان بی سلاح اما با سلاح محکم ایمان و مقاومت توانستند جلوی پیشرفت دشمن را بگیریم.
وی خاطر نشان کرد: دفاع از اسلام بایستی جانانه و پرانگیزه باشد و نیروی تربیت شده زیاد است باز هم زیاد شود و افتخار کنیم که در قالب بسیجی بتوانیم خدمتی کنیم.
امام جمعه رفسنجان با گرامیداشت آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاهها تصریح کرد: فصل جدیدی در آموزش آغاز می شود و فرهنگیان خواهر و بردار با انگیزه قوی و امادگی و اعتماد راسخ نسبت به تعلیم و تربیت فرزندان جامعه که در اختیار انان قرار میگیرد وارد کلاسها خواهد شد.
وی تصریح کرد: تربیت نیروهای انقلابی و حماسه ساز که بتوانند مقابله کنند با هر تهدیدی از همین مدارس و دانشگاهها بلند می شود امروز اگر نیروهای کارآمد اقتصادی که هست ولی استفاده نشده است ، بکار گرفته میشد از پس جنگ اقتصادی که دشمن براه انداخته است برمی آمدند.
رمضانی پور به ابلاغ مصوبه مجلس بر ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان اشاره کرد و گفت: این موضوع بارها از همین تریبون اعلام شد که ظلم به جامعه است که بازنشستگان بکار گرفته شوند ، اجازه دهند فرزندان خودشان به سر کار بروند تا شاهد اشتغال های دیگر و برسرکار آمدن افراد توانمند و انقلابی و کسانی که می توانند کار جهادی انجام دهند باشیم.
وی خاطر نشان کرد: دشمن در این ۴۰ سال موفق نبوده و نخواهد بود و به شرط آنکه شما مردم پیرو ولایت فقیه باشید و مقاوم و استوار در همین راه امامت و ولایت بمانیم.
رمضانی پور در پایان بیان داشت: توصیه به نمایندگان محترم مجلس دارم که لوایح مرتبط به برنامه اف ای تی اف که غربی ها دیکته می کنند که حمایت از تروریسم را نداشته باشند دقت کنند، این در حالی است که اروپایی ها خودشان کمک می کنند به تروریست به داعش کمک می کنند به جریانات منافقین کمک می کنند ، اینها خیال می کنند با این حمایتها می تواند نظام را ساقط کنند اینها در واقع ریسمان پوسیده ای هم نیست ؛ نظام جمهوری جز پوست و گوشت و استخوان این ملت اسلامی است .
امام جمعه رفسنجان همچنین سانحه دلخراش آزادراه کاشان نطنز و کشته شدن جمعی از هم استانی ها عزیز و ۵ رفسنجانی در این سانحه را به خانواده های بزرگوارشان تسلیت گفت و امروز را که روز عزای عمومی برای این سانحه اعلام شده است را گرامی داشت.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان