خطیب جمعه رفسنجان عنوان کرد:

نمایندگان مجلس مشکلات مردم را بررسی کنید نه اینکه معضلات کشور را از طرح خارج کنید

  • شناسه خبر: 151044
نمایندگان مجلس مشکلات مردم را بررسی کنید نه اینکه معضلات کشور را از طرح خارج کنید

امام جمعه رفسنجان گفت: نمایندگان مجلس هر روز در هفته جلسه نمایندگان را تشکیل دهند تا مشکلات مردم را بررسی کنند نه اینکه برخی مشکلات کشور را از طرح هم خارج کنند حلالتان باشد حقوقی را که میگیرید

خانه » سیاسی » نمایندگان مجلس مشکلات مردم را بررسی کنید نه اینکه معضلات کشور را از طرح خارج کنید

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوی الهی ، قانون، نظم و اصلاح ذات البین و با تبریک روز و هفته تعاون اظهار داشت: بحث تعاون و تعاونی ها که در قران نیز آمده است حمایت را از جانب دولت می طلبد یکی از گرفتاریها این است که بخش خصوصی فعال نیست اگر تعاونی ها فعال تر شوند هم اشتغال ایجاد می شود و هم بخش خصوصی فعال تر می شود و این مهم نیاز است.
وی افزود: برخی تعاونی ها با سختی کار را ادامه می دهند و حتی تعطیل شدند این موضوعات توجه بیشتری را می طلبد.
امام جمعه رفسنجان با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر و ماه حزن و اندوه اهل بیت پیامبر(ص) بیان داشت: از فرصت محرم و عاشورا که هر سال درسهای تازه ای برای ما دارد باید بیشتر بهره برد ، درس جاودان قیام عزتمندانه ان حضرت.
وی تصریح کرد: در ایام محرم و صفر در درجه اول وعظ و موعظه و منبر و بعد عزاداری باید استفاده شود عزاداری به سبک مطلوب و خداپسندانه و همانطور که سیره اهل بیت و مومنین و مومنان بوده است .
رمضانی پور افزود: این کارهای امروزی که در عزاداری ها صورت میگیرد وارداتی انگلیس است بعضی افراد که لیاس مقدس روحانیت را دزدیدند همپای انگلیسی ها هستند فتوا می دهند و به برخی پول می دهند به هرجا که اهداف انها را پیاده کنند پول های حرام ملکه انگلیس داده می شود تا ما ارزشهای خودمان را از دست دهیم آن سبک سنتی ارزشمندی که وجود داشته چرا الان نباشد.
وی بیان داشت: به فرمایش امام خمینی(ره) محرم اثبات کرد که حق بر باطل پیروز است ؛ امروز دشمنان این نام و اهل بیت که باطل محض هستند محکوم به شکست هستند و شما ملت بزرگوار در همه عرصه ها پیروز خواهید بود.
امام جمعه رفسنجان با گرامیداشت آغاز هفته امر به معروف و نهی منکر، این فریضه واجب الهای را ضامن حیات حقه تشیع دانست.
رمضانی پور در ادامه به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و بیان داشت: مهمترین چالش اقتصادی کشور گرانی اجناس و کالاهای ضروری زندگی مردم است که بطور روزانه تغییر می کند این معضل به اقشار کم درآمد فشار زیادی وارد کرده است.
وی افزود: مراجع معظم تقلید ،حوزه های علمیه، روحانیت او ئمه جماعات همه درد دل شما مردم را می دانند قشر عظیم روحانیت حتی در درد زندگیشان از شما بیشتر هم باشد و گرفتاریهای امروز را به عینه در زندگی لمس می کنند.
رمضانی پور گفت: رهبر معظم انقلاب که بار کم کاری مسئولان و همه مشکلات را مظلومانه به دوش خود می کشد و در این مدت راهنمایی و تذکرات فراوانی ارائه داده و می دهند و این مشکلات را بیان می کنند اما برخی افراد نابخرد و مریض در برخی جوامع می گویند چرا رهبری وارد کار نمی شوند.
وی تصریح کرد: موازی دستگاه دولت نمی شود دستگاههای دیگری درست کرد، شما مردم انتخاب کردید واین دولت باید پاسخگو باشد اینکه درد شما را درک می کنند یا نه موضوع دیگری است اما باید پاسخگو باشند.
امام جمعه رفسنجان بیان داشت: رئیس جمهور محترم هر روز در هفته تشکیل جلسه هیات دولت بدهند، نمایندگان مجلس هر روز در هفته جلسه نمایندگان را تشکیل دهند تا مشکلات مردم را بررسی کنند نه اینکه برخی مشکلات کشور را از طرح هم خارج کنند حلالتان باشد حقوقی را که میگیرید.

وی فزود: به جای آنکه بنشینید و مشکلات را رفع کنید قانون برای حل آن درست کنید خیلی راحت آن را از دو فوریت و دستور کار خارج می کنید این توقع از نمایندگان نیست باید به فکر مردم و حوزه های انتخابی و موکلان خودشان باشند نه اینکه برخی فکر کنند این اقایون خودشان براه هستند و ما مهم نیستیم؛ مراقب باشید که ناامید ی در جامعه ایجاد نشود .
رمضانی پور بیان داشت: همه باید دولت را کمک کنیم دستگاه قضا را یاری رسانیم تا بتوانند کارهای خوب و کارامد و تصمیمات به جا و شایسته بگیرند نه اینکه تصمیم بگیرند سکه و ارز را به بازار روانه کنند بیش از ۷ میلیون قطعه سکه به افرادی بدهند که نیاز نبود عجب مدیریتی شد این نوع تدبیر و مدیریت را نمی خواهیم مدیریت از روی عقل سالم و ساعتها کار کارشناسی می خواهیم.
خطیب جمعه رفسنجان اظهار داشت: دولت از جوانان خلاق و مبتکر استفاده کند وزرای پیر را کنار بگذارید وحی نازل نشده است که این وزیر اصلاح طلب و معتدل باشد یک وزیر انقلابی و جهادی را سر کار بگذارید.

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان نمایندگان مجلس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان