رونمایی از اولین دستگاه اندو سونوگرافی جنوب شرق در رفسنجان / عکس

  • شناسه خبر: 150964
رونمایی از اولین دستگاه اندو سونوگرافی جنوب شرق در رفسنجان / عکس

از اولین دستگاه اندو سونوگرافی جنوب شرق کشور به همت اداره دارایی و مالیات رفسنجان و با حضور معاون وزیر اقتصاد در بیمارستان علی بن ابی‌طالب رفسنجان رونمایی شد.

خانه » آخرین اخبار » رونمایی از اولین دستگاه اندو سونوگرافی جنوب شرق در رفسنجان / عکس

به گزارش خانه خشتی ؛ صبح امروز آیین رونمایی از اولین دستگاه اندو سونوگرافی جنوب شرق به همت اداره دارایی و مالیات و با حضور معاون وزیر اقتصاد، رئیس سازمان امور مالیاتی، مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان و مسئولان شهرستان در بیمارستان علی بن ابی‌طالب رفسنجان برگزار شد.

در حاشیه‌ی این مراسم حجت‌الاسلام ثقفی مشاور وزیر اقتصاد و مدیر امور ایثارگران وزارت اقتصاد در گفتگو با خبرنگار خانه خشتی مطرح کرد: اقدامات بسیار مناسبی در دو سال گذشته نسبت به توسعه‌ی ساختمانی و تجهیزات پزشکی این مرکز آموزشی و پزشکی صورت گرفته است. ما یک حرکت مهم‌تری که حتی در مراکز استان‌های مهم کشور از این امکانات برخوردار نبودیم را باهمت وافر افراد و شخصیت‌های خیر به‌ویژه همه‌ی مردم که به نحوی در این حرکت مهم یعنی ایجاد تجهیزات مهم پزشکی که برای بیماران که عدم وجود این تجهیزات باعث بروز مشکلات جدی و حتی منجر به فوت خواهند شد را انجام دادیم.

وی افزود: بخش اعظم این تجهیزات از منبع مالیات و مالیات بر ارزش‌افزوده است. مردم بدانند این خدمات در همه‌ی زمینه‌ها صورت می‌گیرد این حرکت کار بزرگی بود. برای نجات جان تعداد زیادی از انسان‌ها این موضوع برای سایر امورات فرهنگی، اجتماعی و خدماتی که باعث نجات فکر و فرهنگ و اندیشه اعم از جسم و روح است انجام می‌شود.

در این مراسم سلمانی مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: در سال ۹۵ قریب به ۳۲۰ میلیارد تومان عوارض از محل دریافت ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان داده‌شده است  و از سال ۹۶ قریب به ۴۷۷ میلیارد تومان یعنی ۱۵۵ میلیارد تومان بیشتر از سال ۹۵ این مقدار تلاش شد؛ در عمران و آبادی شهرها و روستاها اعمال شود و امروز باهمت و وحدت مسئولین توانستیم به مردم خدمت کنیم.

یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان صرف هزینه‌ی دستگاه اندو سونوگرافی

شیخ اسدی مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به صرف مالیات برای رفاه حال شهروندان بیان داشت: یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان صرف هزینه‌ی این دستگاه شده است مردم متوجه باشند که اگر مالیات می‌دهند از این مالیات‌ها برای رفاه حال خود شهروندان هزینه می‌شود. ۲۰۰ میلیارد تومان نوع اول و دو هزار میلیارد تومان نوع دوم اوراق در بخش مالیاتی وجود دارد؛ که ظرفیت بسیار بالقوه‌ای است.

وی افزود: اگر دستگاه‌های اجرایی در سطح استان و شهرداری‌ها با اداره مالیات و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی هماهنگ باشند ما می‌توانیم چالش‌های حوزه‌ی اقتصاد را با توجه به تأمین منابع مالی که اولویت اول کشور است را مدیریت کنیم.

شیخ اسدی در خصوص مشکلات ایجاد کسب و کار در جامعه عنوان کرد: در مجموعه‌ی اقتصاد و دارایی مرکزی تحت عنوان خدمات سرمایه‌گذاری و پنجره‌ی خدمات سرمایه‌گذاری که اقدامات خوبی را در سال گذشته در وزارت اقتصاد انجام داد.یکی از مشکلاتی که در ایجاد شغل و راه‌اندازی کسب‌وکار است ؛بحث مجوزها است که برای صدور یک مجوز مدت‌زمان زیادی صرف می‌شود. ما در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری باتدبیر و مدیریت دکتر فدایی همه‌ی دستگاه‌های اجرایی را مجاب کردیم که اگر فردی برای ایجاد کسب‌وکار مجوز می‌خواهد دیگر به دستگاه‌های اجرایی مراجعه نکند. تقاضای خود را در روزهای سه‌شنبه به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری ارجاع داده و ما همان روز تقاضای فرد را مصوب کرده و به دستگاه اجرایی مرتبط ارجاع می‌دهیم و یک هفته یا حداکثر دو هفته نمایندگان دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که پاسخ استعلامات انجام‌شده را به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری تحویل دهند و آماده‌ی صدور مجوز می‌شوند.

تفاهم‌نامه‌ مس و شهرداری رفسنجان برای حمایت از شتاب دهنده ها

حجت‌الاسلام علی هاشمیان رئیس شورای اسلامی شهرستان رفسنجان در این جلسه عنوان کرد: در رفسنجان در بحث توسعه همراهی و همدلی در بین مسئولین و در کنار مردم وجود دارد که اتفاقاتی را رقم میزند که در کشور بی‌نظیر است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث شتاب‌دهنده‌ها به‌نوعی فارغ‌التحصیلانی که مکانی را برای رشد ندارند. تفاهم‌نامه‌ای با مس و شهرداری رفسنجان امضا کردیم که یک شرکت را تجهیز کنیم یک سال یا دو سال امکانات به‌صورت رایگان در اختیار انها گذاشته تا فعالیت کنند و بعد از اتمام این مدت بتوانند برای خود شرکت تأسیس نمایند و کار خود را توسعه دهند.

 

برچسب ها:
اولین دستگاه اندو سونوگرافی جنوب شرق بیمارستان علی ابن ابی الطالب رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان